2019-04-20, 14:06
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Känd artist åtalas för grovt rattfylleri - vem?

/ Moderator
Citera
2019-04-20, 15:34
Medlem
pausvogels avatar
Bor inte både Björn Ranelid och Klas Östergren i krokarna på Österlen? De är väl runt 70 båda två? De båda är väl kända som "livsnjutare" av rang?

Stakka Bo som nämnts i tråden, har väl bott i USA i 15-20 år?
Citera
2019-04-20, 15:38
Medlem
hum.by.666s avatar
Det är Ulf Lundell.

https://stoppapressarna.se/svenskt/u...as-rattfylleri
Citera
2019-04-20, 15:43
Medlem
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Det är Ulf Lundell.

https://stoppapressarna.se/svenskt/u...as-rattfylleri

Fräscht. Trodde Lundell hade bättre omdöme - men han kanske fick en blackout och satte sig i bilen. Tur ingen blev påkörd. Jösses.
Citera
2019-04-20, 15:47
Medlem
Madgetts avatar
Då blir det offentlig avbön och en tripp till Nämndemansgården för Uffe.
Citera
2019-04-20, 15:53
Medlem
valleros avatar
Allt sammantaget måste det vara Ulf Lundell.
Ålder, plats och icke minst den diskreta tonen i media. Även att låta en "affärspartner" sköta snacket stämmer bra in med UL.

Iom att hela tråden hittills baserats på felaktiga uppgifter ang ålder så kanske det tar lite ny fart nu?
Tack cece123 för att du redde ut det!
Edit: Missade senare inlägg
Citera
2019-04-20, 16:09
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Allt sammantaget måste det vara Ulf Lundell.
Ålder, plats och icke minst den diskreta tonen i media.
Jag undrar över det. Hade han gjort detta någon gång mellan säg 1982 och 2007 så hade det gett enorma rubriker i kvällstidningarna. Tommy Schönstedt och fotografer hängande runt hans bostad. Jag gissar att det är lite oklart på redaktionerna nu på vilka ben de ska stå med namnpubliceringar osv, med färska PON-fällningar att ta hänsyn till.

Expressen:
Anledningen till att han valde att köra var, enligt hans eget vittnesmål, att han var på väg till en adress där han trodde att det fanns mer alkohol.
Ulfen har spårat ur rejält. Det blir inte lätt ensamboende utan körkort där ute på fältet. Köp aktier i Kivik Taxi.
Citera
2019-04-20, 16:17
Medlem
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag undrar över det. Hade han gjort detta någon gång mellan säg 1982 och 2007 så hade det gett enorma rubriker i kvällstidningarna. Tommy Schönstedt och fotografer hängande runt hans bostad. Jag gissar att det är lite oklart på redaktionerna nu på vilka ben de ska stå med namnpubliceringar osv, med färska PON-fällningar att ta hänsyn till.

Expressen:
Anledningen till att han valde att köra var, enligt hans eget vittnesmål, att han var på väg till en adress där han trodde att det fanns mer alkohol.
Ulfen har spårat ur rejält. Det blir inte lätt ensamboende utan körkort där ute på fältet. Köp aktier i Kivik Taxi.

Ha ha - där framkallade du dagens garv.

Kanske kan grannen Ranelid vara chaufför åt honom, de två känns som oerhört kompatibla.

Är det verkligen SÅ många som bryr sig om Lundell 2019? Han känns minst sagt som en föredetting.
Citera
2019-04-20, 16:23
Medlem
cece123s avatar
Citat:
2019-04-18, 15:21
Ursprungligen postat av cece123
Kan ju vara en dansbandsartist och av dem finns det ju drivor av.
Sedan finns de nyare artister från Melodifestivalen.
Rappare och .. en och annan gitarrplinkare som Ulf L, har han körkort förresten ?

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Man måste inte ens ha körkort för att bli misstänkt för rattfylla här i landet.

Fram med ett namn nu!

Jag la ju upp Uffes namn, som var det första namnet som nämndes i tråden i mitt inlägg
som du svarade på.
Trodde att fler skulle vara inne på samma, såg bara en till som var inne på Uffe
spåret i början.

När någon åker fast för rattonykterhet, är det nog oftast en etablerad missbrukare
får jag en känsla av, som de flesta känner till i området.
Någon hade ju meddelat polisen i förväg.

Introverta Uffe tar nog till flaskan när han tvingas vara social, konstutställningar
och turneer, är nog inget Ulf jublar över innerst inne, då kommer nog tryggheten
och avstressning i form av sprit fram i högre omfattning.
Han har väl dessutom ingen ung brud hemma hos sig,som kan hålla efter honom.
Senast redigerad av cece123 2019-04-20 kl. 16:32.
Citera
2019-04-20, 16:40
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pausvogel
Är det verkligen SÅ många som bryr sig om Lundell 2019? Han känns minst sagt som en föredetting.
Han skulle ju på sommarturné i år, för första gången på ett tag. Undrar hur det går med den när han ska i finkan alternativt på behandling? Hursomhelst verkar han inte i skick för en sådan ansträngning.
Citera
2019-04-20, 16:51
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
som Ulf L, har han körkort förresten ?
Han har nog haft licens sedan 1960-talet. Någon sade till mig att det är en svart BMW X5 har kör numera, efter alla år med USA-vans, men jag vet inte.
Citera
2019-04-20, 16:55
Medlem
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Han skulle ju på sommarturné i år, för första gången på ett tag. Undrar hur det går med den när han ska i finkan alternativt på behandling? Hursomhelst verkar han inte i skick för en sådan ansträngning.

Tvivlar starkt på att han får fängelse, UL lär få kraftig straffrabatt pga sitt kändisskap. Har han otur blir han av med körkortet ett år, får böter och eventuellt en fotboja under ett par veckor. Hans turné lär inte påverkas. Dock är väl frågan vilken fysisk och psykisk kondition han är i, med tanke på sitt beteende. Det är garanterat inte första gången har är ute och slirar med bilen och är på arslet. Dessutom är han väl till omfånget lika "stor" som GW nuförtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in