2019-04-20, 16:55
Medlem
gato12s avatar
Mjo, har man läst, eller lyssnat, det minsta lilla på Lundell så vet man att bilen är helt central för honom, lite som för hans idol Bruce Springsteen.

Och som sagt, han bor mitt ute i spenaten.

Men det kanske han skulle tänkt på innan han satte sig bakom ratten påverkad
Citera
2019-04-20, 18:13
Moderator
Chantres avatar
Han valde ju inte någon bra väg att köra full på.

Citat:
Riksväg 9 mellan Ystad och Simrishamn ligger i olyckstoppen i landet. Vägen på Österlen är en av Sveriges 55 farligaste, visar en sammanställning som presenteras i nästa nummer av tidningen På väg.

Längs den nästan fyra mil långa vägen inträffade de senaste fem åren 47 olyckor med personskador. En dödsolycka hände 2008. Enligt statistiken är olyckorna relativt väl spridda över hela sträckan.
http://www.ystadsallehanda.se/ystad/...-i-olyckstopp/
Citera
2019-04-20, 18:14
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pausvogel
Tvivlar starkt på att han får fängelse, UL lär få kraftig straffrabatt pga sitt kändisskap. Har han otur blir han av med körkortet ett år, får böter och eventuellt en fotboja under ett par veckor. Hans turné lär inte påverkas. Dock är väl frågan vilken fysisk och psykisk kondition han är i, med tanke på sitt beteende. Det är garanterat inte första gången har är ute och slirar med bilen och är på arslet. Dessutom är han väl till omfånget lika "stor" som GW nuförtiden?
Fängelse nej, men han kommer förlora körkortet och efter 2 år så kan han ansöka om nytt lämplighetsintyg och ta om körkortet.
Alternativet är alkolås vilket innebär sammanlagt 3,5 år av att lämna blodprover med kort varsel. Prover som direkt visar din alkoholkonsumtion över ca 3-4 veckors tid. Krökar du regelbundet så kommer proverna visa det.
Kanske är det det han behöver.
Citera
2019-04-20, 18:17
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Han valde ju inte någon bra väg att köra full på.

http://www.ystadsallehanda.se/ystad/...-i-olyckstopp/
Detta var iofs norr om Simrishamn.
Citera
2019-04-20, 18:21
Medlem
PlutoJs avatar
Ulf Lundell har väl varit alkis sedan 70-talet?
Jag minns iaf snacket på 80-talet, alla visste att Uffe var alkoholist då sedan länge.
Har t.o.m. för mig att han åkte dit på rattfylleri på 80-90-talet.
Citera
2019-04-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Fängelse nej, men han kommer förlora körkortet och efter 2 år så kan han ansöka om nytt lämplighetsintyg och ta om körkortet.
Alternativet är alkolås vilket innebär sammanlagt 3,5 år av att lämna blodprover med kort varsel. Prover som direkt visar din alkoholkonsumtion över ca 3-4 veckors tid. Krökar du regelbundet så kommer proverna visa det.
Han behöver nog åka taxi framledes om man betänker hans ålder och den tid/år det tar att EV återfå körkort, dom kommer säga NEJ tror jag.Ansöka om färdtjänst kanske? Bara han kommer ihåg då att man bara får ha med sig två inhandlade mat?kassar i färdtjänsttaxin, sådana är reglerna.
Citera
2019-04-20, 18:33
Medlem
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Han behöver nog åka taxi framledes om man betänker hans ålder och den tid/år det tar att EV återfå körkort, dom kommer säga NEJ tror jag.Ansöka om färdtjänst kanske? Bara han kommer ihåg då att man bara får ha med sig två inhandlade mat?kassar i färdtjänsttaxin, sådana är reglerna.

Vi behöver nog inte oroa oss för att UL skall svälta, både ICA och Coop kör ju hem matkassarna åt en idag (dessutom för en spottstyver). Dock får han ta taxi till Apoteket Röda Näsan, mig veterligen pysslar de ännu ej med hemkörning. Men UL kanske bränner hemma?
Citera
2019-04-20, 18:38
Medlem
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Surt, och tuff skit att bo ute i busken utan bil i två år. Men han kan väl skaffa flakmoppe, funkar ju finfint förutom på vintern.
Citera
2019-04-20, 18:51
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Tvivlar starkt på att han får fängelse, UL lär få kraftig straffrabatt pga sitt kändisskap. Har han otur blir han av med körkortet ett år, får böter och eventuellt en fotboja under ett par veckor. Hans turné lär inte påverkas. Dock är väl frågan vilken fysisk och psykisk kondition han är i, med tanke på sitt beteende. Det är garanterat inte första gången har är ute och slirar med bilen och är på arslet. Dessutom är han väl till omfånget lika "stor" som GW nuförtiden?
Tragiskt om han skulle få någon form av straffrabatt för sitt kändisskap säger jag trots att jag är en musicerande "nörd", men inget direkt fan av narcissisten Lundell.
Finns ingen ursäkt för ett pucko som drar iväg med 1,5 promille i kroppen för att skaffa mer alkohol. Han har alltid betraktat sig som någon högre stående individ, och enl uppgift även skitit i att han kört dragen förut.
Starkt att någon nu visade civilkurage nog att ringa in om hans styrning.
Får han indraget körkort så kommer han garanterat att skita i det och köra vidare.
"Att lära gamla hundar sitta?" No Hell, not Lundell!
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-04-20 kl. 19:15. Anledning: Edit:: Ändrat promillevärde.
Citera
2019-04-20, 19:00
Medlem
valleros avatar
Citat:
Surt, och tuff skit att bo ute i busken utan bil i två år. Men han kan väl skaffa flakmoppe, funkar ju finfint förutom på vintern.
Men med alkolås så får man ett villkorat körkort och man behåller rätten att köra bil (utrustad med godkänt alkolås), och man behöver inte köra upp på nytt. Men man måste dock styrka nykterhet över tid under 2 år. Inte så att man inte får dricka en droppe, utan bara visa att man inte missbrukar. Efter den tiden slipper man alkolåset och får tillbaka körkortet, men det sker därefter en uppföljning på 1,5 år med sammanlagt 12 blodprov. Så sammanlagt 3,5 år. Sen är man fri. Detta är vad som gäller vid grovt rattfylleri.
Citera
2019-04-20, 19:10
Medlem
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Tragiskt om han skulle få någon form av straffrabatt för sitt kändisskap säger jag trots att jag är en musicerande "nörd", men inget direkt fan av narcissisten Lundell.
Finns ingen ursäkt för ett pucko som drar iväg med "0,7" i kroppen för att skaffa mer alkohol. Han har alltid betraktat sig som någon högre stående individ, och enl uppgift även skitit i att han kört dragen förut.
Starkt att någon nu visade civilkurage nog att ringa in om hans styrning.
Får han indraget körkort så kommer han garanterat att skita i det och köra vidare.
"Att lära gamla hundar sitta?" No Hell, not Lundell!

Håller med om civilkuraget, helt galet att äventyra andras liv ute i trafiken med alkohol i blodet, dessutom var det väl 1,5 promille och inte 0,7? Alltså 1,5 promille är typ två och en halv flaska vin. Rätt mycket.

Tyvärr så kryllar det ju av fall med straffrabatt pga kändisskap i modern tid; vi är inte alla lika inför lagen. Det är väl hans svärson Persbrandt ett typexempel på förresten?

Hoppas dock att han ställer av bilen, eller torkar sig på något hem, så han slipper få någons liv på sitt samvete pga fyllekörning. Det vore ju ett lite sjaskigt slut på en så pass lång framgångssaga.
Citera
2019-04-20, 19:18
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Han har nog haft licens sedan 1960-talet. Någon sade till mig att det är en svart BMW X5 har kör numera, efter alla år med USA-vans, men jag vet inte.

Jag läste att han åkte fast för fortkörning i Norge för 10 år sedan, men annars verkar han ha
varit förskonad från andra trafikförseelser.Tror jag.
Förmodligen är det nog inte enda gången han har gasat på i en bil med lite spritmarinerad
hjärna, men han har väl haft tur, tills nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in