2019-04-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vi är väl många som följt Sanna Lundells beskrivning av sin uppväxt. Helt fruktansvärt. Men du skriver komma till insikt? Lundell fick behandling för sin alkoholism 1987. Så nog är han medveten om vad alkoholism är och innebär. Men Sanna har ju sedan berättat hur allt bara fortsätter.
Han kom till väldigt kort insikt och så gör alkoholister som i grunden inte ser anledning att sluta dricka. Att påstå att han är djupt ångerfull för han åkte fast är ju rent spel för gallerierna. Undrar hur många tusen gånger han kört full utan att åka fast?
En vidrig människa som helt saknar omdöme om vad som kan hända andra människor i trafiken
Han har fått behandling som inte har hjälpt. Och någon sjukdomsinsikt har han inte. Även om han givetvis förstår vad alkoholism är, rent teoretiskt. Kanske hjälper ingen behandling honom? Jag vet inte men vem är du för att döma honom? Han mår säker skitdåligt själv som alla alkisar gör, fast han försöker hålla fasaden.
Citera
2019-04-24, 22:33
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Vi är väl många som följt Sanna Lundells beskrivning av sin uppväxt. Helt fruktansvärt. Men du skriver komma till insikt? Lundell fick behandling för sin alkoholism 1987. Så nog är han medveten om vad alkoholism är och innebär. Men Sanna har ju sedan berättat hur allt bara fortsätter.
Står detta i Djävulsdansen, boken? Eller berättar hon någon annanstans?

Jag försökte lyssna på henne i radio om detta (sommarprat?) men hade så svårt att följa hennes tråd.
Citat:
Han kom till väldigt kort insikt och så gör alkoholister som i grunden inte ser anledning att sluta dricka.
Säger Sanna L att UL "kom till väldigt kort insikt", eller är det du som säger det?

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han har fått behandling som inte har hjälpt. Och någon sjukdomsinsikt har han inte. Även om han givetvis förstår vad alkoholism är, rent teoretiskt. Kanske hjälper ingen behandling honom? Jag vet inte men vem är du för att döma honom? Han mår säker skitdåligt själv som alla alkisar gör, fast han försöker hålla fasaden.
Om behandlingen på Noor 1987 gjorde honom nykter i 19 år - med några bakslag - så är det enskilt en väldigt framgånsrik behandling.
Citera
2019-04-24, 22:40
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:

Vad är ditt belägg för att alla missbrukare skulle må dåligt men att dom håller upp en fasad?

Min erfarenhet är den att det är något högst personligt vilket baserar sig i den person som man är.
En behandling hjälper enbart om man själv vill.
Citera
2019-04-24, 22:42
Medlem
locknlolls avatar
Mycket skitsnack om en artist som försett oss med musik i över 40 år. Att han skrivit Young-Dylan-Springsteen liknande musik är inte det minsta märkligt. Det är ju med den musiken han är uppväxt med. Även Springsteen har ju hittat mycket i just Dylan.

Men visst. Att dra på sig en rattfylla var ju inte bra gjort.

Har man som artist överlevt i över 40 år, så har han ju lyckats med ngt som få i landet klarat.
Trots viss alkohol problematik. Ska jag vara helt ärlig så tror jag att en liten fängelsevistelse skulle göra Ulf gott. Då får den gamle åtminstone träffa lite folk och slipper sitta ensam på sin kammare.

För internetkrigare på flashback kan det nog vara bra att lyssna på låten ”gå ut och var glad”
Ni andra får väl hålla till godo med ”rom i regnet” eller nåt
Senast redigerad av locknloll 2019-04-24 kl. 22:58.
Citera
2019-04-24, 22:53
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Vad är ditt belägg för att alla missbrukare skulle må dåligt men att dom håller upp en fasad?

Min erfarenhet är den att det är något högst personligt vilket baserar sig i den person som man är.
En behandling hjälper enbart om man själv vill.

Jo då. Dom allra flesta missbrukare försöker uppehålla någon form av fasad. Oavsett om vi talar om missbrukare av mat,sex,narkotika,alkohol eller annat, här är det samma belöningssystem som slår till. Det är därför inte ovanligt att ett missbruk byts ut mot ngt annat missbruk.
Senast redigerad av locknloll 2019-04-24 kl. 22:57.
Citera
2019-04-24, 23:07
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Mycket skitsnack om en artist som försett oss med musik i över 40 år. Att han skrivit Young-Dylan-Springsteen liknande musik är inte det minsta märkligt. Det är ju med den musiken han är uppväxt med. Även Springsteen har ju hittat mycket i just Dylan.

Men visst. Att dra på sig en rattfylla var ju inte bra gjort.

Har man som artist överlevt i över 40 år, så har han ju lyckats med ngt som få i landet klarat.
Trots viss alkohol problematik. Ska jag vara helt ärlig så tror jag att en liten fängelsevistelse skulle göra Ulf gott. Då får den gamle åtminstone träffa lite folk och slipper sitta ensam på sin kammare.

För internetkrigare på flashback kan det nog vara bra att lyssna på låten ”gå ut och var glad”
Ni andra får väl hålla till godo med ”rom i regnet” eller nåt

Att sitta i fängelse är nog inte Uffes dröm, men en bra bestraffning.
Han verkar inte vara en person som umgås med folk i all enkelhet.
Tvingas han dela utrymme med andra,glömmer han inte bort det i
första taget och det kanske får honom inse vad brott och straff går ut på.
Vilket är ju tanken med tex ett fängelsestraff.
Citera
2019-04-24, 23:19
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Att sitta i fängelse är nog inte Uffes dröm, men en bra bestraffning.
Han verkar inte vara en person som umgås med folk i all enkelhet.
Tvingas han dela utrymme med andra,glömmer han inte bort det i
första taget och det kanske får honom inse vad brott och straff går ut på.
Vilket är ju tanken med tex ett fängelsestraff.

Så länge det heter fångvård så är det detta vi har att förhålla oss till.
Och jag tror faktiskt att det är vad Ulf behöver. Ulf behöver rent ut sagt träffa lite folk och få tjöta lite.
Citera
2019-04-24, 23:25
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora

Man kan ha olika åsikter, men jag ser honom som en tafflig epigon (härmare).
Musikaliskt först Dylan och sedan Springsteen, litterärt Kerouac.

Men är detta en källa till irritation?

Ja, i allra högsta grad, därför att det är ett synnerligen smalt spektrum av artister som når offentligheten och blir uppmärksammade. Det här talanglösa fyllot har genom framfusighet kunnat publicera sig musikaliskt och litterärt och därmed stängt dörren för intressantare kulturutövare med mindre aggressiv framtoning.
Amen, brother.
Jack var en kul bok, Sömnen en ganska bra bok.
That's about it.
Musikaliskt har han alltid varit komplett ointressant.
Men en inställd körning är också en körning
Fängelse vore nyttigt.
Citera
2019-04-24, 23:27
Medlem
Citat:
Fast han kunde ha gjort det, i sitt tillstånd. Det är bara grava alkoholister som kör rattfulla, bortsett från en del ungdomar som inte borde ha fått körkort överhuvudtaget. Men alkoholism är trots allt en sjukdom. Jag hoppas att Lundell någon gång kommer till sjukdomsinsikt samt söker och får adekvat hjälp. Han mår nog inte så bra, annat än på Facebook.
Tror inte Ulf mår så bra. Men detta "mår inte så bra" är en del av författarnas öde rent allmänt.
Citera
2019-04-24, 23:30
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Ulf är en skön snubbe.
Han har sina perioder av nedstämdhet och självmedicinerar med alkohol.
Dålig lösning men den generationens gubbar klagar inte och försöker reda ut på egen hand.
Önskar Uffe allt gott!

Även jag önskar Uffe allt gott.
Men ordet självmedicinering ogillar jag starkt. För mig är det ett av dom mest destruktiva ord som finns. Självdestruktivt är vad det är.
Jag har sett alltför många sk självmedicinerare för att tycka att det känns bra.

Vad Ulf behöver är ett gäng goa polare. Folk han kan tjöta med om allt vardagligt, glädje och alltings jävlighet.
Citera
2019-04-24, 23:32
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Så länge det heter fångvård så är det detta vi har att förhålla oss till.
Och jag tror faktiskt att det är vad Ulf behöver. Ulf behöver rent ut sagt träffa lite folk och få tjöta lite.

Nja, vård låter ju finare än straff, men är väl egentligen bara förvaring.

Eftersom Uffe är ensam, kanske han äntligen kan få en bästis om
han blir inlåst.
Dock tveksamt om det är rätt typer han skulle få träffa på.
Och..inga damer kommer det att finnas i hans närhet som han föredrar.
Gissar starkt att Uffe håller tummarna blå, för att slippa
sitta av straffet på en anstalt..
Citera
2019-04-24, 23:39
Medlem
UL har gjort en (1) hyfsad låt och det var väl 40 år sedan. Att någon bryr sig om detta fyllo är helt otroligt. Han är fet, äcklig och en av Sveriges absolut sämsta pappor i historien. Det mest tragiska med incidenten är väl att han inte körde ihjäl sig. Kanske nästa gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in