2019-04-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Kan du utveckla detta? (Helst utan smileys).

Det har jag gjort 3-4 ggr nu. Och speciellt till dig. Några svar/åsikter från dig har jag däremot aldrig fått vare sig här eller i annan brevlåda...Om jag använder smileys eller liknande kan väl ändå inte försvåra denna utredning. Snälla Judaland sluta då för bövelen läsa när du ser mitt alias !! Ska pajkastningen börja nu igen så väljer jag annat sätt att informera intresserade med...

Härja i alla fall inte runt med pekfinger och spela chef mot mig på denna tråd. Men fortsätter du eller någon annan med obstinata påpekanden om vad jag skriver så fimpar jag detta. Det finns trevligare människor att delge mina eventuella misstankar angående Helenas försvinnande. Polisen har från mitt håll fått tips uppdaterade iaf fram till nya året. Sedan hur dessa har behandlats vet jag tyvärr inte.

Glad Påsk !!
Citera
2019-04-19, 10:31
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Det har jag gjort 3-4 ggr nu. Och speciellt till dig. Några svar/åsikter från dig har jag däremot aldrig fått vare sig här eller i annan brevlåda...Om jag använder smileys eller liknande kan väl ändå inte försvåra denna utredning. Snälla Judaland sluta då för bövelen läsa när du ser mitt alias !! Ska pajkastningen börja nu igen så väljer jag annat sätt att informera intresserade med...

Härja i alla fall inte runt med pekfinger och spela chef mot mig på denna tråd. Men fortsätter du eller någon annan med obstinata påpekanden om vad jag skriver så fimpar jag detta. Det finns trevligare människor att delge mina eventuella misstankar angående Helenas försvinnande. Polisen har från mitt håll fått tips uppdaterade iaf fram till nya året. Sedan hur dessa har behandlats vet jag tyvärr inte.

Glad Påsk !!

Jag tror du blandar ihop mig med någon annan i tråden, vi har ju inte haft så mycket kommunikation med varandra.
Citera
2019-04-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag tror du blandar ihop mig med någon annan i tråden, vi har ju inte haft så mycket kommunikation med varandra.

O.K Sorry i så fall !!
Citera
2019-04-19, 16:10
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Tro inte jag lämnar denna tråd mina vänner !!

Har lite hälsoproblem men tänker och funderar på hur jag skall övertyga rättsväsende samt Er andra hur falska alibin skulle kunna avslöjas. Har fortfarande EN person i skottgluggen som passar in på, i stort sett, samtliga funderingar som Ni seriösa lagt fram. För att smula sönder dennes alibin får man gå j*vligt försiktigt fram...Men en dag skall Ni se att händelsen är MER kuslig än vad som antytts fram till nu...
(Denne person läser själv eller via sin familj denna tråd maniskt...)

Det som förvånar mig är varför inte polisen lyckats avslöja falska vittnesuppgifter i den mån de existerar i detta fallet. En falsk vittnesuppgift är troligen i detta fallet raka vägen fram till att avslöja gm.

Hursom! Har du möjlighet snacka med någon "falsk alibiuppgiftslämnare" så kan du upplysa vederbörande om att nog folk skiter fullständigt i ett sånt brott som då begåtts i tron att det är i ett rättfärdigt syfte.

Bra utredare borde kunna se/avslöja sånt direkt utan ens att anstränga sig.

Fortsätt kämpa på!
Citera
2019-04-19, 16:23
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
.Men en dag skall Ni se att händelsen är MER kuslig än vad som antytts fram till nu...
()

Jag förstår vad du menar, men byt ut ordet kuslig mot ordet "psykiskt sjuk" så stämmer det nog bättre med verkligheten.
Citera
2019-04-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag förstår vad du menar, men byt ut ordet kuslig mot ordet "psykiskt sjuk" så stämmer det nog bättre med verkligheten.

Citera
2019-04-19, 18:54
Medlem
Citat:

Ja det konstaterandet ingår i ordet "kuslig...
Citera
2019-04-19, 18:56
Medlem
Citat:
Det som förvånar mig är varför inte polisen lyckats avslöja falska vittnesuppgifter i den mån de existerar i detta fallet. En falsk vittnesuppgift är troligen i detta fallet raka vägen fram till att avslöja gm.

Hursom! Har du möjlighet snacka med någon "falsk alibiuppgiftslämnare" så kan du upplysa vederbörande om att nog folk skiter fullständigt i ett sånt brott som då begåtts i tron att det är i ett rättfärdigt syfte.

Bra utredare borde kunna se/avslöja sånt direkt utan ens att anstränga sig.

Fortsätt kämpa på!

Tack !! Skall pressa på för detta avslöjande...
Citera
2019-04-19, 19:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Antingen har man något att tillföra tråden och gör också så eller så avstår man från att slå på stora trumman när man ändå inte kan leverera något.

För den uppmärksamme finns det en hel del korn att mumsa på i tråden - särskilt nu på slutet.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-04-19 kl. 19:55.
Citera
2019-04-20, 00:43
Medlem
Hade varit bra om man fick lite insyn i dom tips PW fick in efter radioserien. En uppföljare där dom också gick in djupt på Helenas sista dagar. Vem vet om nån lyssnare får någon aha. Nu tänker jag på motiv. Ibland är dom simpla och svåra att förstå. En bagatell för dom flesta men inte för alla. Jag tycker serien blev styrd mot KM. Fast han ligger högt på min lista. Dock som trea. Jäkligt konstigt att det inte dykt upp tidigare. PW måste ha fått många nya tips när hon fiskade i tråden innan radioserien. Men som globetrotter säger så ljuger någon om alibi.
Citera
2019-04-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobsson
Jag tycker serien blev styrd mot KM. Jäkligt konstigt att det inte dykt upp tidigare.

Han har funnits med i över tjugo år
Citera
2019-04-20, 23:05
Medlem
Att om han limma på Helena så borde det varit ute i tråden. Om flera sett detta så kan det inte bli helt tyst. Rykte bör uppstå ganska omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in