Citat:
Ursprungligen postat av
Pajosv
Jag har noterat att det genom åren kommer användare som ”gästspelar” i tråden. De skriver i tråden och kommer ibland med lite nya ideér eller teorier. Ofta insinuerar de att de har uppgifter eller hittills okända källor som de har för avsikt att offentliggöra, men det kan ta lite tid och att man ska ha tålamod med mera. Sedan händer ingenting... Och då blir jag misstänksam.
Användaren Kratsar kan nog klassas som en sådan figur. Och det finns flera sådana figurer i tråden.
Om man har relevant information, varför inte offentliggöra detta, istället för att låtsas som att man har något ”Breaking News” som sedan ändå inte gav något av värde? Varför prata i gåtor istället för att prata klarspråk, det kan man utan att nämna känsliga namn.
Nu är det Ugglan som nästan ensam får dra lasset för att försöka lösa Helena-fallet. Ugglan torde vara den enskilde personen som lagt mest tid och energi på Helena-fallet, det kan väl knappast ingen förneka.
Ja löser Ugglan detta fall som ingen annan löst på 26 så vore det ju verkligen en bragd 👍
Att många lämnar tråden beror ju helt enkelt på att inget ... absolut inget händer har hänt här på flera år ! Om polisen skulle komma ut med något nytt så skulle nog tråden kanske ta fart igen . Jag läser här sporadiskt kanske en gång i veckan eller varannan , det första man då läser är ju KM och de andra förkortningarna och brovittnet . Om inte en endaste liten sak tillkommer som gör att spekulationerna tar fart igen så ledsnar folk såklart 😕 att läsa om samma sak 2-3 tusen sidor upp och ner tröttnar nog de flesta på ... ( skrev de flesta) Jag hoppas väl ( mycket för min egen skull vad som hände Helena) att Cold Case tar sig en titt på detta och ser om de hittar något som andra missat .
Satt och tittade på Marina ( spekeröd ) när polisen / teknikerna missade en blodfläck av ca 2-3 blod i offrets säng ? + en kul hål i väggen ! En otrolig klantig och oförsvarbar miss ... ska inte kunna hända . Så vem vet hur detta sköttes ? Enligt GW dåligt ? Men hur dåligt 😕