2019-04-18, 18:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat i din text:
Jag ber dig leta upp ett citat där jag, enligt dig, anklagar åkl ÅH för misslyckanden -på lösa grunder.

Om du anser att åkl ÅH hittills har lyckats bra med mordutredningen, så står det dig fritt.
Jag är av annan åsikt.

OffT: Skriver du för kontot Elsa? Det var till det kontot jag ställde frågan om hur nån skulle kunna "vilseleda tråden"
Intressant också att notera att mina inlägg okynnesanmäls.

Du skrev:

"FYI: När jag läser denna tråd ser jag flera nick som, enligt mig med all rätt! -är kritiska till hur åkl Åsa Hiding framdriver(?) denna mordutredning."

https://www.flashback.org/p66739257#p66739257

Citera
2019-04-18, 18:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
(det jag fetat)
Det vore på sin plats att du skriver att du TROR att skadorna inte uppkommit efter ett fall.
För med mindre än att du haft tillgång till kroppen och besitter rättsmedicinsk kompetens, bör du inte skriva som du gör.
Skärpning!

Edit: Dags att jag tar åkl ÅH i försvar: Hon har låtit meddela att FP=BP. Jag har inget skäl att tro att hon ljuger där. Kroppen/LW har därmed inte kastats ut från ett flygplan/ en helikopter. (Förstår f ö inte varför den teorin inte kommit upp i tråden.)

Snälla Carinah.
Jag skrev i meningen ovan:

"Jag tror inte att det finns minsta tvivel om att det är ett mord."

Nej. Jag tror inte en sekund på att skador från ett fall från ett träd (i det här fallet blir det mer från en buske) kan leda till sådana skador att en rättsmedicinsk undersökning förväxlar det med mord.

Nu släpper jag de här diskussionerna...
Citera
2019-04-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag vet inte hur jag skall svara dig.
Men jag har väl om någon försökt reda ut denna fråga???

Här har du några länkar i nedanstående inlägg:

Från ab:
"I hennes hem fanns hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren var öppen."

https://www.flashback.org/p66739257#p66739257

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Hur ska vi komma vidare i tråden?
Går det att hålla en god ton, på ett konstruktivt sätt fråga, rätta till om man anser att något är fel eller om man har en annan åsikt?

Du citerar AB, en tidning som kunde berätta att det beslagtagits blodiga kläder i en bil som SD förfogade över. Kläder som inte fanns.
AB -en tidning som låter meddela att LW:s "personliga tillhörigheter" på morgonen den 15maj fanns kvar i bostaden. Till personliga tillhörigheter räknar man idag mobiltelefoner. En sån som i tråden har påståtts upphittad en bra bit från LW:s bostad. Hur skulle den ha kommit dit?

OnT: Det har inte, såvitt jag vet, från polisiärt håll hävdats att LW:s ytterdörr stod öppen på morgonen.
Vad vi i tråden tror oss veta är att den var olåst på morgonen. Men för all del, vill du fortsätta att med stöd i en AB-artikel hävda att dörren stod öppen, så skall inte jag försöka korrigera/justera den uppgiften fler gånger.
Citera
2019-04-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Snälla Carinah.
Jag skrev i meningen ovan:

"Jag tror inte att det finns minsta tvivel om att det är ett mord."

Nej. Jag tror inte en sekund på att skador från ett fall från ett träd (i det här fallet blir det mer från en buske) kan leda till sådana skador att en rättsmedicinsk undersökning förväxlar det med mord.

Nu släpper jag de här diskussionerna...
Det här är ett citat från ditt inlägg kl 15:02

"Jag tror inte att det finns minsta tvivel om att det är ett mord.
Skadorna hon har fått kan inte komma efter ett fall."

Du uttalar dig i din avslutande mening som att du skulle kunna veta att LW:s skador inte uppkommit efter ett fall.
Frågan är inte om LW är mördad eller inte, vi är alla (minus ev Tjackarismyg), nog rörande överens om att LW blev mördad, så det kan vi härmed lämna.
Men du påstår dig veta skadornas karaktär när du slår fast att dessa inte kan komma efter ett fall.
Ser du inte vad du skriver?
Förstår du inte vad du skriver?
Citera
2019-04-18, 22:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kan det vara så att det är många
frikyrkliga som arbetar som poliser och
journalister i Örebro och som egentligen
tycker att LW var en avfällig synderska
som fick vad hon förtjänade?
Att de därför inte bryr sig så mycket om
vem som mördade henne?
2000-talets form av ”stening” i Sverige?
Kvinnan straffas för synden medan
mannen är ett oskyldigt viljelöst offer?

Är det därför det är så tyst från Eqmenia-
kyrkan? Borde de inte ordna förbön för
att LWs mördare ska hittas, åtalas och
fällas? Eller räknar de med att Gud
tar hand om att straffa den skyldige?
I så fall så föreslår jag att hen kan bli
kvarglömd i någon gruva när de är ute
och geocachar.
Någon enstaka sådan knäppgök kan det säkert finnas, men knappast någon som kan påverka utredningen. Sedan oavsett om t.ex. åklagaren och chefredaktören skulle vara med i samma församling eller inte så vill man väl gärna ha ett gott samarbete, och i det ingår kanske att inte ställa jobbiga frågor. Anders Nilsson har skrivit en krönika om just bevakningen av det här fallet:
Som lokal media måste vi arbeta med stor varsamhet och fingertoppskänsla. Vi ska möta våra läsare och invånare även nästa vecka och veckan efter det. Det behöver inte riksmedia göra. Inte de anonyma personerna bakom oseriösa sajter heller. Men vi gör det hela tiden. Året runt. Det ställer också högre krav på vår journalistik.
https://www.na.se/artikel/kronika-lena-wesstroms-dod-beror-oss-alla-darfor-ar-var-rapportering-sa-viktig
Citera
2019-04-18, 22:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det här är ett citat från ditt inlägg kl 15:02

"Jag tror inte att det finns minsta tvivel om att det är ett mord.
Skadorna hon har fått kan inte komma efter ett fall."

Du uttalar dig i din avslutande mening som att du skulle kunna veta att LW:s skador inte uppkommit efter ett fall.
Frågan är inte om LW är mördad eller inte, vi är alla (minus ev Tjackarismyg), nog rörande överens om att LW blev mördad, så det kan vi härmed lämna.
Men du påstår dig veta skadornas karaktär när du slår fast att dessa inte kan komma efter ett fall.
Ser du inte vad du skriver?
Förstår du inte vad du skriver?

Skriver du någonsin några egna inlägg?
Eller är du enbart här för att håna och
häckla andra postare?

Om skadorna uppkommit genom ett fall
så skulle givetvis obduktionen ha visat
det.
Har du inte sett foton från brottsplatsen?
Har du sett någonting som hon skulle
ha kunnat falla så illa ifrån att det skulle
ha kunnat orsaka hennes död?

Kan du inte hitta någon IRL att tjafsa med
istället?
Men om du har samma attityd IRL som
här så antar jag att du är en ganska
tragisk och ensam människa.
Jag tycker nästan synd om dig.
Citera
2019-04-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Någon enstaka sådan knäppgök kan det säkert finnas, men knappast någon som kan påverka utredningen. Sedan oavsett om t.ex. åklagaren och chefredaktören skulle vara med i samma församling eller inte så vill man väl gärna ha ett gott samarbete, och i det ingår kanske att inte ställa jobbiga frågor. Anders Nilsson har skrivit en krönika om just bevakningen av det här fallet:
Som lokal media måste vi arbeta med stor varsamhet och fingertoppskänsla. Vi ska möta våra läsare och invånare även nästa vecka och veckan efter det. Det behöver inte riksmedia göra. Inte de anonyma personerna bakom oseriösa sajter heller. Men vi gör det hela tiden. Året runt. Det ställer också högre krav på vår journalistik.
https://www.na.se/artikel/kronika-lena-wesstroms-dod-beror-oss-alla-darfor-ar-var-rapportering-sa-viktig

Trodde det var en av journalistens uppgifter? Att syssla med fördjupande och undersökande journalistik.
Örebro är ju ingen byhåla direkt, men en av fyra mest kända frikyrkostäder.

Menar du att det i sig skulle lägga munkavle på tidningarna?
Citera
2019-04-19, 01:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Trodde det var en av journalistens uppgifter? Att syssla med fördjupande och undersökande journalistik.
Det finns väl en hel skala där. Alltifrån ren skvallerjournalistik som i "Hänt i Veckan" till mer faktabaserad journalistik som i t.ex. SVT och DN.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Örebro är ju ingen byhåla direkt, men en av fyra mest kända frikyrkostäder.

Menar du att det i sig skulle lägga munkavle på tidningarna?
Jag vet inte om frikyrkligheten i sig påverkade NA:s rapportering. Det kan ju också vara som chefredaktören Anders Nilsson själv antyder i krönikan, att man som lokaltidning helt enkelt måste ta en del hänsyn till sådant som kan vara känsligt i lokalsamhället.

Hur som helst verkar nu alltså NA hittills ha publicerat 108 (!) artiklar om fallet, och i nästan alla dessa artiklar har man fungerat som en ren plattform åt åklagaren Åsa Hiding och hennes skäliga misstanke. Inte en enda gång under det här snart årslånga drevet har NA vad jag kan se tänkt själva, och funderat över vad hennes skäliga misstanke egentligen grundar sig på.

Om jag var Anders Nilsson så skulle jag skämmas rejält nu. Åtminstone skulle jag inte fortsätta att utge mig för att ha en tidning som är "duktig på den grävande journalistiken":
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nerikes-allehanda-far-ny-agare
Senast redigerad av Draifos 2019-04-19 kl. 02:01.
Citera
2019-04-19, 04:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

"En mindre trovärdig sajt, som ägnar sig åt att paketera folks åsikter, rykten och allmänt skvaller, har flera hundra sidor med kommentarer kring den tragiska händelsen i Örebro. Om det är sant eller inte verkar inte vara avgörande för de som publicerar. Här finns många privatspanare som leker poliser. Här anklagas folk till höger och vänster. Här namnges personer utan någon eftertanke. Här är det heller ingen som kontrollerar fakta innan uppgifter publiceras. Vad som helst åker rätt ut i cyberrymden. Det är en hänsynslös publicering av en massa dynga helt enkelt. Bedrövligt är en mild beskrivning av alltihopa. Det finns mycket som är bra med digitaliseringen men det här är en av dess värsta avigsidor."

Tror ni att han menar FB?

Att jämföra med Springare:

"Peter Springare om att utreda grova brott: ”Flashback är en av de första sajterna vi kollar”

Forumet Flashback är en viktig resurs

Men en sida sticker ut särskilt mycket och det är Flashback forum. Springare berättar att polisen har haft stor nytta av Flashback i flera större utredningar.

– Det är en av de första sajterna vi går ut på. Oftast hittar man jättebra uppgifter där. Sen använder man inte allt, men man får hintar. I många utredningar, som jag varit involverad i där vi har tittat på Flashback, där har uppgifterna visat längre fram att många där är jävligt initierade.

– Man får hintar, det kan dyka upp namn, adresser, företeelser och så vidare. Det kan vara vissa beskrivningar där ”fan, det här måste vi kolla upp”. Den typen av uppgifter används för att hjälpa oss att komma rätt, och att titta på rätt saker, för att vi sen ska kunna uppdaga saker så att det kommer från oss. Vi skriver inte i ett förundersökningsprotokoll att något är si och så för att det läste vi på Flashback, skrattar Springare."

https://nyheteridag.se/peter-springare-om-att-utreda-grova-brott-flashback-ar-en-av-de-forsta-sajterna-vi-kollar/

Om media gjorde sitt jobb så skulle vi inte behöva
vara här på FB för att få någon information.
Citera
2019-04-19, 08:21
Medlem
Citat:
Det finns väl en hel skala där. Alltifrån ren skvallerjournalistik som i "Hänt i Veckan" till mer faktabaserad journalistik som i t.ex. SVT och DN.

Jag vet inte om frikyrkligheten i sig påverkade NA:s rapportering. Det kan ju också vara som chefredaktören Anders Nilsson själv antyder i krönikan, att man som lokaltidning helt enkelt måste ta en del hänsyn till sådant som kan vara känsligt i lokalsamhället.

Hur som helst verkar nu alltså NA hittills ha publicerat 108 (!) artiklar om fallet, och i nästan alla dessa artiklar har man fungerat som en ren plattform åt åklagaren Åsa Hiding och hennes skäliga misstanke. Inte en enda gång under det här snart årslånga drevet har NA vad jag kan se tänkt själva, och funderat över vad hennes skäliga misstanke egentligen grundar sig på.

Om jag var Anders Nilsson så skulle jag skämmas rejält nu. Åtminstone skulle jag inte fortsätta att utge mig för att ha en tidning som är "duktig på den grävande journalistiken":
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nerikes-allehanda-far-ny-agare

De vet väl att det råder förundersökningssekretess och att det endast kan resultera i rena spekulationer. En tidning har ju en ansvarig utgivare att ställa till svars för det de skriver, till skillnad från anonyma skribenter här.
Senast redigerad av Remark 2019-04-19 kl. 08:31.
Citera
2019-04-19, 10:32
Medlem
Honan6s avatar
339 dagar sen Lena mördades och den första Påsken utan henne. Det är tydligt att livet går vidare - MGM cachar runt med exfrun och njuter av naturlivet.
Har relationen fått ny spirit av att LW är mördad?

Igår tog den på papper skilda familjen en FTF och den yngsta dottern var med.
SD har fotodokumenterat och påtalar i bildtexten att han skrev in Bu*bbli*s med fel nick i loggen. Han hade lagt till 06...
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6f04b2ee-59c9-4556-8d04-c25ffd1b1e35

Jag tycker att SD skriver lika underhållande som Lena gjorde, men från henne kommer inga nya trevliga loggtexter med hennes son Mi*ni*ma*nne*n06. Det har mördaren som berövade Lenas rätt till livet sett till.
Citera
2019-04-19, 11:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du citerar AB, en tidning som kunde berätta att det beslagtagits blodiga kläder i en bil som SD förfogade över. Kläder som inte fanns.
AB -en tidning som låter meddela att LW:s "personliga tillhörigheter" på morgonen den 15maj fanns kvar i bostaden. Till personliga tillhörigheter räknar man idag mobiltelefoner. En sån som i tråden har påståtts upphittad en bra bit från LW:s bostad. Hur skulle den ha kommit dit?

OnT: Det har inte, såvitt jag vet, från polisiärt håll hävdats att LW:s ytterdörr stod öppen på morgonen.
Vad vi i tråden tror oss veta är att den var olåst på morgonen. Men för all del, vill du fortsätta att med stöd i en AB-artikel hävda att dörren stod öppen, så skall inte jag försöka korrigera/justera den uppgiften fler gånger.

Jag länkade till flera inlägg i mitt inlägg. Läste du ens dom??

Jag har tydligt visat (källor) varifrån alla de uppgifter jag har med kommit ifrån:

-18 carat
-holmes
- ab
-MV
-@okok1

Som jag skrev i mina inlägg är det svårt att veta hur det förhåller sig med dörren. Jag har en egen tro om hur det förhöll sig. Den har jag redogjort för dig för några månader sedan.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in