Citat:
Ursprungligen postat av
shoot-out
Nu har du inte uppfattat vad jag skrev! jag skrev absolut inte något om att inte kvinnor kan verka som polis med vapen
Läs vet ja! jag skrev heller inte attman ska skicka obeväpnad polis på såna här larm. Det jag menar framgår tydligt i texten ATT DELAR AV POLISEN SKA VARA UTAN ELDVAPEN PRECIS SOM I MÅNGA ANDRA LÄNDER? Lär dig läsa innan du svammlar iväg.
Jag uppfattade att du gav stöd åt inlägget med detta innehåll:
Citat:
Precis som vi anat som sagt. Hysterisk kvinna mördar utvecklingsstörd samtidigt som hon spelar upp en Maria Wern deckare i huvudet och tror hon är skottskadad osv.
Kvinnor kan givetvis också jobba som poliser men inte i yttre tjänst och inte med skjutvapen.
Ditt svar:
Citat:
Här kom det jag befarat åtskilliga inlägg...! denna gång Agnes som tom. uppfattar sig skottskadad dvs."Eldpanik som sprider sig i gruppen"
1/
Du raljerar över Agnes initialt upplevt sig träffad av skott. Som hon själv berättar, var det smärre panik att söka skydd, hon hittade i form av hukat i en liten buske, och att rätta till klädsel i det läget kanske inte låter sig göras.
2/
Du vill inte begripa att "Eldpaniken" i detta ärende är utrett och konstaterat ej del av åtalet.
Hur många ggr ska det förklaras egentligen;
Verkanselden och dess omfattning var berättigad!
1 & 2 ihopslaget gör att du förtjänade en smocka, även om du inte skulle ha hela smockan såklart.
Ta en bärs nu, det är påsk.
Citat:
Ursprungligen postat av
shoot-out
Jag håller med att piketen med sin erfarenhet hade varit betydlgt säkrare för alla. Då hade aldrig Erik fått sätta livet till de hade gjort bättre bedömmning och kunnat komunicera även under stress
50/50 på den, allt beroende på Eric´s uppträdande igen.
Om Eric uppträtt exakt som poliserna nu berättar i förhören, så hade han definitivt skjutits ned.
Skillnaden hade varit ett fåtal 5.56x45mm avlossat verkans ute på gatan eller i gångportalen istället för en mängd 9mm senare på innergården, eller så hade skillnaden varit att Eric levt, men gått halt pga skott i benet.
Det blir spekulativt, men iaf, piket backar inte i något steg på direkt hot, dom svarar direkt.