Citat:
Ursprungligen postat av
aFvRenOndskA
Det finns forskning, baserat på poliser i Usa som nog tränar betydligt mer än dom i sverige att ungefär 25% av alla kulor dom skjuter på rörliga mål träffar, då snackar vi kortare avstånd än detta. Motsvarande siffra på busarna hade gjort och den var 10% vilket man får se som positivt.
I skarpa situationer så är risken stor för missar även för en van skytt.
Sen undrar jag hur du får det till att nybakade poliser skall lastas för att utbildningen är undermålig i vissa delar.
Som sagt, förbryllande fenomen det där, att alla dessa vapenexperter som kan pricka en kiwi på 100 m med höftskott bara är synliga på nätet
Ja en del faktiskt, dock inget sen 2016. I höst blir jag dock förundersökningsledare över fler riktiga poliser.
Frågor på det

Jag har bara stött på "retards" som kommer med "frågor på det", sådana som inte greppat verkligheten.
Du refererar till akademiska skrifter, som man skert kan hitta lika mycket som säger emot det du kommer med. Det jag refererar till är mina egna erfarenheter. Om jag är mer pricksäker än inavlade som kallar sig för poliser säger det allt om "poliskåren" och om dig som kommer med sådant som du vill få andra att tro är relevant. Jag hade sparkat dig på studs för att du mer lutar dig tillbaka på teorier och fantasier än på verkligheten och där är felet. om du sitter och trålar efter det som ska ligga i linje med dina egna åikte roch tankar kommer du för alltid att ligga efter verkligheten vilket du uppenbarligen gör me detta gälle rinte bara för dig men alla andra polis-retards också. att ha hjärna att bedöma en situation läser man sig inte till i någon sketen akademisk artikel men det ser man på hur kassa dina kollegor är på att utvrdera en situation. de var tre, tre hjärnor som inte kan uppfatta en situation och som sedan sprayar loss som galningar och där man har 4% utslag, jag skulle skämmas att kalla mig för polis eller ens påstå att man varit polis.