2019-04-18, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av s.i.d.d.
Hon övergav sin kollega OCH placerade honom i sin egen skottlinje. Det har inget med Eric att göra. Jag skulle aldrig gå med henne på något uppdrag.

Nu var det ju hon som Eric, enligt uppgift riktade vapnet emot, inte någon utav dom andra två.
Citera
2019-04-18, 18:28
Medlem
Citat:
Har läst intervjuerna och polisman 2 ger ett klart kompetent intryck, trots ganska kort tid i tjänst. Han nämner hela tiden relevanta taktiska överväganden i samtliga situationer, även när han är rädd. Och det låter inte som om han suttit hemma och pluggat GTF i efterhand i två veckor och sedan namedroppar nyckelord.

man tyckerat det är "kompetent" om man själv befinner sig 30 år bakåt i tiden men om man står där i en situation så ska man aktivera det som kallas hjärna, det som är aktiverat när man som medborgare bor i en gettostad för polisen kommer ju inte att komma och skydda en. När jag läser dessa dokument är jag inte ett dugg imponerad eller tycker att det är relevant. Jag tycke rinte de ska vara där eller vara poliser och jag tycker de ska sitta i fängelse för att de tagit ett liv för att man själv är ett retard men man är "polis", så har man inte knullat på någon eller blivit påknullad så kommer man inte ifrån jakten på syndbock. Någon kommer att ta smällen men det kommer inte varahon och det skulleinte förvåna mig om hon satte en kula i Eric. Det kan man kolla upp enkelt, vems kulor som hittades var. Om civila hittar kulor som Palme mejades ned med så ger jag inte mycket för svensk polis. ett tag var man på FBI på studiebesök. Blev inget av det. Hade man bjudit in FBI och sagt att man behöver deras hjlp med att lösa de mord som man lagt ned så hade FBI löst det snabbt och svenska folket hade insett att "polisen" är egentligen bara en skock med får, ett gäng med retards som inte har något intresse i att kavla upp ärmarna och agera. Så länge man är en grupp med idioter och slödder själva kommer oskyldiga att få sätta livet till som i detta fall. det allra bästa är att hålla sig ifrån polisen och alla dessa avskyvärda äckel med ljusår för man klarar av att reda upp en situation själv än att ha med dem att göra.
Citera
2019-04-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Det finns forskning, baserat på poliser i Usa som nog tränar betydligt mer än dom i sverige att ungefär 25% av alla kulor dom skjuter på rörliga mål träffar, då snackar vi kortare avstånd än detta. Motsvarande siffra på busarna hade gjort och den var 10% vilket man får se som positivt.

I skarpa situationer så är risken stor för missar även för en van skytt.

Sen undrar jag hur du får det till att nybakade poliser skall lastas för att utbildningen är undermålig i vissa delar.

Som sagt, förbryllande fenomen det där, att alla dessa vapenexperter som kan pricka en kiwi på 100 m med höftskott bara är synliga på nätet

Ja en del faktiskt, dock inget sen 2016. I höst blir jag dock förundersökningsledare över fler riktiga poliser.

Frågor på det

Jag har bara stött på "retards" som kommer med "frågor på det", sådana som inte greppat verkligheten.

Du refererar till akademiska skrifter, som man skert kan hitta lika mycket som säger emot det du kommer med. Det jag refererar till är mina egna erfarenheter. Om jag är mer pricksäker än inavlade som kallar sig för poliser säger det allt om "poliskåren" och om dig som kommer med sådant som du vill få andra att tro är relevant. Jag hade sparkat dig på studs för att du mer lutar dig tillbaka på teorier och fantasier än på verkligheten och där är felet. om du sitter och trålar efter det som ska ligga i linje med dina egna åikte roch tankar kommer du för alltid att ligga efter verkligheten vilket du uppenbarligen gör me detta gälle rinte bara för dig men alla andra polis-retards också. att ha hjärna att bedöma en situation läser man sig inte till i någon sketen akademisk artikel men det ser man på hur kassa dina kollegor är på att utvrdera en situation. de var tre, tre hjärnor som inte kan uppfatta en situation och som sedan sprayar loss som galningar och där man har 4% utslag, jag skulle skämmas att kalla mig för polis eller ens påstå att man varit polis.
Citera
2019-04-18, 18:40
Medlem
Citat:
Det finns forskning, baserat på poliser i Usa som nog tränar betydligt mer än dom i sverige att ungefär 25% av alla kulor dom skjuter på rörliga mål träffar, då snackar vi kortare avstånd än detta. Motsvarande siffra på busarna hade gjort och den var 10% vilket man får se som positivt.

I skarpa situationer så är risken stor för missar även för en van skytt.

Sen undrar jag hur du får det till att nybakade poliser skall lastas för att utbildningen är undermålig i vissa delar.

Som sagt, förbryllande fenomen det där, att alla dessa vapenexperter som kan pricka en kiwi på 100 m med höftskott bara är synliga på nätet

Ja en del faktiskt, dock inget sen 2016. I höst blir jag dock förundersökningsledare över fler riktiga poliser.

Frågor på det

jag kan fråga några poliser i usa om det. jag är helt övertygad om att de flesta går till skyttebanan på sin fritid och tränar. de behöver inte allokera tid under utbildningen eller jobbet för att skjuta och missa. jag tror du själv är misslyckad och det är därför du kallar dig för "polis". en riktig polis har inte 4% träff men det är så med retard som dig, ni lever i en annan värld. ni kommer till den riktiga världen om typ 30 år men då kommer ni att inser att det är lika bra att fortsätta lägga ned ärenden för er kompetens räcker inte till. det är därför en plattnäsa med ingen utbildning kan styra er.
Citera
2019-04-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast poliser är inte militärtränade. Är själv inte insatt i polisutbildningen, men de är verkligen inte tränade i strid i bebyggelse.
Att gripas av eldpanik när någon riktar ett automatvapen mot en, det är fullt förståligt.

Samtidigt så är det extremt svårt att träffa ett rörligt mål med en pistol. Det går åt en hel del bulor för att bekämpa målet på ett säkert sätt.
Alla vi som gjort lumpen, eller GMU som regnbågstramset heter nu för tiden, vet hur skitsvårt det är att även med en automatkarbin som det ganska enkelt går att skjuta en femkrona med på 100m, träffa rörliga mål.
Att sedan ha en hög puls gör att träffsäkerheten minskar rejält.
Stresspåslag, mörker och darrande händer påverkar också träffsäkerheten jävligt mycket.

Ni proffstyckare borde lära er lite om empati och hur vapensystem fungerar. Jävla stollar.

Du har inte läst FUP:en , va?
Citera
2019-04-18, 18:45
Medlem
Citat:
Nu var det ju hon som Eric, enligt uppgift riktade vapnet emot, inte någon utav dom andra två.

Var stod polisman 2 när hon sprang in i buskarna?
Citera
2019-04-18, 18:45
Medlem
Citat:
Nja, polisman 2 står med hög puls på nästan 20 meter med pistol med träd i vägen och avlossar fem skott. 1 i målet, 2 i träden. Rätt bra.

rätt kasst om du frågar mig. 96% miss och hade det varit en riktig terrorist hade man varit död. man klarar inte ens att skjuta och träffa, hur ska man kunna utvärdera en situation där man måste aktivera hjärnan? Osyldiga som i detta fall får sätta livet till. lika bra att dessa polisretards håller sig ilåsta på sina kontor för medborgare tycker rent allmänt att de är skit. jag skulle skämmas att kalla mig för "polis", ett yrke där det är en massa skitar som är koncenterade på ett och samma ställe man klarar inte att lösa enkla ärenden där svaren finns redovisade klart och tydligt och så ska man komma och tror att man är smartare än alla andra. man ska skämmas!
Citera
2019-04-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbshitshow
Någon kommer att ta smällen men det kommer inte varahon och det skulleinte förvåna mig om hon satte en kula i Eric. Det kan man kolla upp enkelt, vems kulor som hittades var.

Förmannen träffade med en kula av tolv. Ett par kulor träffade dock sly på vägen.
Citera
2019-04-18, 18:59
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbshitshow
rätt kasst om du frågar mig. 96% miss och hade det varit en riktig terrorist hade man varit död. man klarar inte ens att skjuta och träffa, hur ska man kunna utvärdera en situation där man måste aktivera hjärnan? Osyldiga som i detta fall får sätta livet till. lika bra att dessa polisretards håller sig ilåsta på sina kontor för medborgare tycker rent allmänt att de är skit. jag skulle skämmas att kalla mig för "polis", ett yrke där det är en massa skitar som är koncenterade på ett och samma ställe man klarar inte att lösa enkla ärenden där svaren finns redovisade klart och tydligt och så ska man komma och tror att man är smartare än alla andra. man ska skämmas!

Var får du 96% miss ifrån?
Är du förståndshandikappad?
Citera
2019-04-18, 19:03
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Var får du 96% miss ifrån?
Är du förståndshandikappad?

Idioten tror att då man dividerat 3 genom 25 så ska man dividera det med antalet poliser.
Citera
2019-04-18, 19:11
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Idioten tror att då man dividerat 3 genom 25 så ska man dividera det med antalet poliser.

Är det inte 18-årsgräns på forumet? Då har man läst högstadiematte eller var fan man nu lär sig räkna procent.
Jisses!!!
Citera
2019-04-18, 19:30
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Fast här skulle man tryckt in piketen. Något som i efterhand läggs PICen till last, och som hela hans åtal bygger in på.
Samt Agnes, misstänks först för tjänstefel pga hon i huvudsak inte gått på, utan istället backat av.

Södermalmspatrullen på plats längre ner på gatan agerade nog rätt enligt SU/SÅ, eftersom dom inte fått några misstankar riktade mot sig då dom började ingripa. Dom gick på.

Samtliga inblandade poliser kritiseras/ifrågasätts om varför man inte bestyckat sig tyngre inför att åka in på detta, då dom fick höra om objektmarkören.

Du, med ett fåtal andra skribenter som invänder mot att en kvinna inte kan vara polis ute, är så pinsamt långt ifrån verkligheten man någonsin kan komma.
Att du uppe på det även tycker att man ska skicka obeväpnad polis på sådana här larm, gör dig pinsam i kvadrat.

Nu har du inte uppfattat vad jag skrev! jag skrev absolut inte något om att inte kvinnor kan verka som polis med vapen
Läs vet ja! jag skrev heller inte attman ska skicka obeväpnad polis på såna här larm. Det jag menar framgår tydligt i texten ATT DELAR AV POLISEN SKA VARA UTAN ELDVAPEN PRECIS SOM I MÅNGA ANDRA LÄNDER? Lär dig läsa innan du svammlar iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in