2019-04-18, 19:37
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Fast här skulle man tryckt in piketen. Något som i efterhand läggs PICen till last, och som hela hans åtal bygger in på.
Samt Agnes, misstänks först för tjänstefel pga hon i huvudsak inte gått på, utan istället backat av.

Södermalmspatrullen på plats längre ner på gatan agerade nog rätt enligt SU/SÅ, eftersom dom inte fått några misstankar riktade mot sig då dom började ingripa. Dom gick på.

Samtliga inblandade poliser kritiseras/ifrågasätts om varför man inte bestyckat sig tyngre inför att åka in på detta, då dom fick höra om objektmarkören.

Du, med ett fåtal andra skribenter som invänder mot att en kvinna inte kan vara polis ute, är så pinsamt långt ifrån verkligheten man någonsin kan komma.
Att du uppe på det även tycker att man ska skicka obeväpnad polis på sådana här larm, gör dig pinsam i kvadrat.

Jag håller med att piketen med sin erfarenhet hade varit betydlgt säkrare för alla. Då hade aldrig Erik fått sätta livet till de hade gjort bättre bedömmning och kunnat komunicera även under stress
Citera
2019-04-18, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fbshitshow
Jag har bara stött på "retards" som kommer med "frågor på det", sådana som inte greppat verkligheten.

Du refererar till akademiska skrifter, som man skert kan hitta lika mycket som säger emot det du kommer med. Det jag refererar till är mina egna erfarenheter. Om jag är mer pricksäker än inavlade som kallar sig för poliser säger det allt om "poliskåren" och om dig som kommer med sådant som du vill få andra att tro är relevant. Jag hade sparkat dig på studs för att du mer lutar dig tillbaka på teorier och fantasier än på verkligheten och där är felet. om du sitter och trålar efter det som ska ligga i linje med dina egna åikte roch tankar kommer du för alltid att ligga efter verkligheten vilket du uppenbarligen gör me detta gälle rinte bara för dig men alla andra polis-retards också. att ha hjärna att bedöma en situation läser man sig inte till i någon sketen akademisk artikel men det ser man på hur kassa dina kollegor är på att utvrdera en situation. de var tre, tre hjärnor som inte kan uppfatta en situation och som sedan sprayar loss som galningar och där man har 4% utslag, jag skulle skämmas att kalla mig för polis eller ens påstå att man varit polis.

Nu tror jag banne mig den intellektuella eliten har tjuvstartat med påskfirandet här.

Var och en som har ens en tillstymmelse till vapen och självskydd vet hur svårt det kan vara att pricka rörliga mål, särskilt på lite hål, och med pistol.

Vad sedan gäller hur dom utvärderade situationen så utvärderade dom den rätt, det var en person med ett vapen, som han dessutom viftade med. Att det var en mongoloid med leksaksvapen kunde man inte veta förrän EFTERÅT.

Återigen, det finns inte en enda jävla polis i hela världen som inte hade skjutit i det läget som uppstod. Du måste förstå att polis, och även envar faktiskt äger rätten att även freda sig mot sådana som dig.

Torka tårarna nu och lämna din leksakspuffra hemma. Den enda "erfarenhet av verkligheten" du möjligen har.

Du kommer hitta annat att leka med. Lovar.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-18 kl. 20:16.
Citera
2019-04-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Återigen, det finns inte en enda jävla polis i hela världen som inte hade skjutit i det läget som uppstod. Du måste förstå att polis, och även envar faktiskt äger rätten att även freda sig mot sådana som dig.

De allra flesta poliser hade skjutit honom i tunneln och inte satt sig i världens sämsta taktiska läge. Men det verkar inte som om du läst in dig så du vet nog inte vad jag pratar om.
Citera
2019-04-18, 20:49
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Korrekt, ser dock att den kvinna som blivit hotad tidigare är fullt maskad.
Även mannen som ska ha hotat henne är maskad, så det är nog därför det tagit lite tid.
F.ö en väldigt utstuderad hotelse, och han verkar klart våldsam. Bilbomb under hennes bil, gps-puck, uttalade dödshot och så vidare.

Hans personnummer framkommer (är omaskat) i ett av förhören. 78-nånting.
Citera
2019-04-18, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av s.i.d.d.
De allra flesta poliser hade skjutit honom i tunneln och inte satt sig i världens sämsta taktiska läge. Men det verkar inte som om du läst in dig så du vet nog inte vad jag pratar om.

Möjligt att du har en poäng att somliga, mer erfarna poliser hade skjutit honom redan i tunneln. Dock är det ju lätt att sitta bakom en skärm och vara expert och påstå att det bara är att skjuta si och så, där och då, lite annan då man är i situationen själv, särskilt som man vet att man kommer att nagelfaras och kanske också korsfästas av skvallerpressen. Och särskilt som att vi har en lagstiftning som i praktiken inte ger polis befogenhet och att skjuta förrän det är tokakut..
Citera
2019-04-18, 21:16
Medlem
Citat:
Möjligt att du har en poäng att somliga, mer erfarna poliser hade skjutit honom redan i tunneln. Dock är det ju lätt att sitta bakom en skärm och vara expert och påstå att det bara är att skjuta si och så, där och då, lite annan då man är i situationen själv, särskilt som man vet att man kommer att nagelfaras och kanske också korsfästas av skvallerpressen. Och särskilt som att vi har en lagstiftning som i praktiken inte ger polis befogenhet och att skjuta förrän det är tokakut..

Förstår du att de alla vore döda om hotet hade varit skarpt, så som de agerade?
Citera
2019-04-18, 21:31
Bannlyst
Citat:
Förstår du att de alla vore döda om hotet hade varit skarpt, så som de agerade?

Förstår du att det kanske beror på vad det är för gärningsman?

Beväpnad vettvilling på stan innebär inte Rambo.

Men iofs har du ju en poäng, för foliehattarna här tycker ju att man skall få knalla på stan med vapen, och alla är dom ju specialutbildade av båda FBI, CIA, KGB, och tjänstgjort 10 år inom främlingslegionen.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-18 kl. 21:44.
Citera
2019-04-18, 21:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoot-out
Nu har du inte uppfattat vad jag skrev! jag skrev absolut inte något om att inte kvinnor kan verka som polis med vapen
Läs vet ja! jag skrev heller inte attman ska skicka obeväpnad polis på såna här larm. Det jag menar framgår tydligt i texten ATT DELAR AV POLISEN SKA VARA UTAN ELDVAPEN PRECIS SOM I MÅNGA ANDRA LÄNDER? Lär dig läsa innan du svammlar iväg.

Jag uppfattade att du gav stöd åt inlägget med detta innehåll:
Citat:
Precis som vi anat som sagt. Hysterisk kvinna mördar utvecklingsstörd samtidigt som hon spelar upp en Maria Wern deckare i huvudet och tror hon är skottskadad osv.

Kvinnor kan givetvis också jobba som poliser men inte i yttre tjänst och inte med skjutvapen.

Ditt svar:
Citat:
Här kom det jag befarat åtskilliga inlägg...! denna gång Agnes som tom. uppfattar sig skottskadad dvs."Eldpanik som sprider sig i gruppen"

1/
Du raljerar över Agnes initialt upplevt sig träffad av skott. Som hon själv berättar, var det smärre panik att söka skydd, hon hittade i form av hukat i en liten buske, och att rätta till klädsel i det läget kanske inte låter sig göras.
2/
Du vill inte begripa att "Eldpaniken" i detta ärende är utrett och konstaterat ej del av åtalet.
Hur många ggr ska det förklaras egentligen; Verkanselden och dess omfattning var berättigad!

1 & 2 ihopslaget gör att du förtjänade en smocka, även om du inte skulle ha hela smockan såklart.
Ta en bärs nu, det är påsk.

Citat:
Jag håller med att piketen med sin erfarenhet hade varit betydlgt säkrare för alla. Då hade aldrig Erik fått sätta livet till de hade gjort bättre bedömmning och kunnat komunicera även under stress

50/50 på den, allt beroende på Eric´s uppträdande igen.
Om Eric uppträtt exakt som poliserna nu berättar i förhören, så hade han definitivt skjutits ned.
Skillnaden hade varit ett fåtal 5.56x45mm avlossat verkans ute på gatan eller i gångportalen istället för en mängd 9mm senare på innergården, eller så hade skillnaden varit att Eric levt, men gått halt pga skott i benet.
Det blir spekulativt, men iaf, piket backar inte i något steg på direkt hot, dom svarar direkt.
Citera
2019-04-18, 22:09
Medlem
Citat:
Förstår du att det kanske beror på vad det är för gärningsman?

Beväpnad vettvilling på stan innebär inte Rambo.

Men iofs har du ju en poäng, för foliehattarna här tycker ju att man skall få knalla på stan med vapen, och alla är dom ju specialutbildade av båda FBI, CIA, KGB, och tjänstgjort 10 år inom främlingslegionen 10 år.

Vi är alla olika. Jag överlever hellre än chansar på att den som vet var man skaffar en submachine gun är halt, lytt och halvblind som man behöver vara om man skall misslyckas med att rensa den gården. Aftonbladet kommer längre ner på listan.
Citera
2019-04-18, 22:11
Bannlyst
Citat:

Du får ta och läsa på om vad pikten fyller för funktion din pajas.

Piketen är spetskompetens inom vapenhantering och självskydd, INGEN LSS inrättning inom polisen , vars syfte är att hålla rätt på förrymda mongoloider.

Piketen skjuter även dom i nödvärn i sådana situationer som då någon pekar på en med vapen, och dom siktar på överkroppen. INGEN annat.

Enda skillnaden om piketen ingripit hade varit att dom fyllt honom med ännu mera bly.
Citera
2019-04-18, 22:14
Bannlyst
Citat:
Vi är alla olika. Jag överlever hellre än chansar på att den som vet var man skaffar en submachine gun är halt, lytt och halvblind som man behöver vara om man skall misslyckas med att rensa den gården. Aftonbladet kommer längre ner på listan.

Det krävs en del övning för att kunna hantera ett vapen, man behöver inte vara halt , lytt och halvblind för att vara okunnig otränad i det avseende.

När man ser många videos med kriminella som leker med vapen kan man se att dom knappast är några stjärnor på det dom gör, trots att dom inte är lytta, blinda, halta.

Sen tror jag inte någon tänkte sig att " chansa" däremot kan det vara så att dom i det längsta försökte undvika att skjuta. Att behöva skjuta någon det första man gör då man börjat jobba som polis kan man ju vilja undvika. Det kan vara en orsak,
Citera
2019-04-18, 22:25
Medlem
Citat:
Det krävs en del övning för att kunna hantera ett vapen, man behöver inte vara halt , lytt och halvblind för att vara okunnig otränad i det avseende.

När man ser många videos med kriminella som leker med vapen kan man se att dom knappast är några stjärnor på det dom gör, trots att dom inte är lytta, blinda, halta.

Sen tror jag inte någon tänkte sig att " chansa" däremot kan det vara så att dom i det längsta försökte undvika att skjuta. Att behöva skjuta någon det första man gör då man börjat jobba som polis kan man ju vilja undvika. Det kan vara en orsak,

Det fanns en namngiven person som de trodde var gm. Han var klassad som farlig och ute efter att skjuta poliser. De uppfattade att gm målmedvetet gick mot dem och siktade med avsikt att skjuta. De hade honom på kornet, men då lämnade förmannen sin partner i en utsatt position som inte blev bättre av att ligga rakt i hennes skottlinje. Det var inte ett beslut. Partnern fattade ett beslut att följa sina kollegor när de bränt honom för att komma ur korselden och hamna på samma sida.

Jag tror inte att du läst FUP. Då är det naturligtvis svårt att diskutera annat än i generella termer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in