Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-16, 18:39
Medlem
Majsargotts avatar
Men vi måste väl ändå få skriva vad vi själva tycker och kanske tror, utan att anses som trollare för det?
Jag har ju egentligen minst av alla att säga något, och vet förmodligen minst av alla eftersom att jag inte var "med" på den tiden.

Fortfarande tror jag, som sagt att den skyldiga är Mr.P.
Efter vad jag har hört om honom. (Och läst givetvis)

Däremot drogs mitt intresse också till SE nu eftersom en av mina bekanta i Kramfors sade "ryktet" (Som nu verkar bekräftat från fler här i tråden) Att SE är förutom schizofren, även homosexuell.

Därför kan det ju stämma om ett svartsjukedrama även där. SE var kär i samma kille som Eva? Det låter långsökt, det tycker även jag. Men ingen vet ju något med säkerhet så varför inte få spekulera?
Citera
2019-04-16, 18:54
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Men se där, till slut kom de jag väntat på ett tag nu. Antar de kändes bra att skriva just de namnet, FÖR DIG.
Citera
2019-04-16, 18:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
För mig är det så solklart att det trollas i tråden. Tafatta försök att kasta blickarna åt ett annat håll än PAj,s. Det är alltid vissa som vill göra sig märkvärdiga med att låtsas sitta på info som de faktiskt inte har. Så, för Eva och hennes familj som är kvar, sluta med det ni sysslar med och lite proffsiga istället.
För mig är det också så solklart att det trollas i tråden i försök att kasta blickarna åt annat håll och göra några andra misstänkta.
Men det finns massor med indicier som pekar på PAJ och inga som pekar på SE mer än att han skulle vara psykiskt sjuk.
Om dom som vill rikta det här åt ett annat håll hur förklarar dom att GM fick tag i Laban?
Endast någon som kände Laban väl kunde få honom till sig för att kunna döda honom med ett enda välriktat hugg i nacken.
Citat:
Dina frågor saknar helt betydelse för mig, de är helt orelevanta. Hur gärna jag än skulle svara på dessa frågor så finns det orsaker som gör att jag inte kan det. Tyvärr! Men, att någon annan än PAJ mördat Eva är faktiskt 100% uteslutet! Han tog hennes liv och dna kommer att visa det så för mig saknar alla andra spekulationer värde.
Hoppas dom kommer med resultatet från DNA provet snart för det börjar bli väldigt löjeväckande nu
SE är psykiskt sjuk och homosexuell och SE var kär i samma kille som Eva och därför mördade han henne Skriv en bok... men den lär sälja dåligt...
Senast redigerad av Timeout 2019-04-16 kl. 18:59.
Citera
2019-04-16, 19:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Dina frågor saknar helt betydelse för mig, de är helt orelevanta. Hur gärna jag än skulle svara på dessa frågor så finns det orsaker som gör att jag inte kan det. Tyvärr! Men, att någon annan än PAJ mördat Eva är faktiskt 100% uteslutet! Han tog hennes liv och dna kommer att visa det så för mig saknar alla andra spekulationer värde.QUOTE=Ron.Frangu|67331031]Ja det går givetvis inte att utesluta, SE kanske var förälskad i PAJ som själv påstod att han var ihop med Eva vid tidpunkten för mordet.
PAJ kanske hade stött bort SE's inviter och kärleksförklaringar på ett kränkande och förnedrande sätt, kanske t.o.m hånat SE offentligt ute på krogen. Det är för övrigt allmänt känt att PAJ kunde vara väldigt nedvärderande, kränkande och grov i mun.
Om den psykiskt sjuke SE blev ratad och kränkt kan det ha skapat ett hämdbegär vilket i sin tur ledde till mordet på PAJ's flickvän (Eva). Man ska nog inte stänga några dörrar i det här fallet.

Nej Eva flyttade för att hon hade fått ett nytt jobb i Sundsvall.

Det beror på, om PAJ är skyldig så var det givetvis ingen slump.
Men om SE mördade Eva kan han t.ex. ha uppehållit sig vid hästhagen när Eva kom gåendes med Laban och i sådant fall kan mordet vara en slump.
[/quote]

Om utredningen varit så systematisk och grundlig att man kan utesluta andra till 100% utom en specifik så är det ju märkligt att man inte formellt betraktat denne som misstänkt ens?
Citera
2019-04-16, 19:15
Medlem
Majsargotts avatar
Men VAR verkligen Eva och Mr P ihop??
Citera
2019-04-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Men VAR verkligen Eva och Mr P ihop??
Nej!
Citera
2019-04-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Det måste ju trots allt finnas någon botten och sanning i uttalandena att man från polisens sida har kollat upp PAJ och att man säger att han är noggrant kartlagd samt att man inte har några misstankar mot honom.

Ja, det kan man verkligen tycka och speciellt när folk från rikskrim fanns på plats, jag har också haft den tanken. Det har hävdats att det är en gedigen utredning (Öhman), ingenting hade kunnat gjorts annorlunda, och P ska vara ordentligt kartlagd o.s.v. Trovärdigheten till denna försäkran har fallit ihop som ett korthus och det mesta tyder på att det är en ren "lögn". Att alla samtal som P säger att han ringde mordnatten aldrig kontrollerades är ett "tydligt "bevis", vilket säger det mesta om polisens fabulerande. Jag tror att det fanns några riktiga intelligensbefriade stolpskott som sprang runt och yra i polishuset. Ta bara exemplet med den hemmagjorda kniven som man hittade och trodde att de kunde vara mordvapnet. Å herre jösses vilket bottennapp! Det ser man väl direkt på bilden att de inte kunde vara mordvapnet - men ut i tidningarna med bild och allt skulle det, bara en sån sak!

Citat ur en artikel i dacostaarkivet: "Idag finns närmare 3000 namn med i utredningen. 600 personer förhörda och ytterligare ett stort antal personer skall in för att höras. Dessutom finns det dryga 450-tal personer med i utredningen som polisen ännu inte kunnat identifiera". Det låter mycket! Med detta flöde av personer som passerade revy och de fackliga problem som uppstod med övertid för personalen, känns det spontant som att det fanns en överhängande risk att en GM kunde flyga under radarn.

Det finns en viss överrepresentation bland schizofrena personer att vara våldsbenägna, dock inte i den omfattning man tidigare trodde. Däremot ökar riskerna markant vid missbruk av droger.

https://www.dagensmedicin.se/artikla...ldsamma-brott/
https://ki.se/nyheter/schizofreni-ok...for-valdsbrott
Citera
2019-04-16, 19:56
Medlem
Majsargotts avatar
Svarar "Vidje" för det går inte att citera

Jag trodde inte det heller. Men VAR ändå tvungen att fråga
Citera
2019-04-16, 21:42
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men det finns massor med indicier som pekar på PAJ och inga som pekar på SE mer än att han skulle vara psykiskt sjuk.

Ja men herregud det är ju för att SE här flugit under radarn, han är inte är utredd, polisen har aldrig kollat upp honom ordentligt.

Anledningen till att det finns indicier mot PAJ beror ju på motsatsen, dvs att han ÄR utredd och dessutom nogrannt kartlagd. Vilket i sin tur har lett till att PAJ har friats från alla misstankar eller rättare sagt, han har aldrig varit misstänkt.
Vad är det du inte förstår?

Citat:
Dom som vill rikta det här åt ett annat håll hur förklarar dom att GM fick tag i Laban?
Endast någon som kände Laban väl kunde få honom till sig för att kunna döda honom med ett enda välriktat hugg i nacken.

Staf*fan Ed*in var ingen främling för Laban, dom hade träffats och kände till varandra.

Citat:
Hoppas dom kommer med resultatet från DNA provet snart för det börjar bli väldigt löjeväckande nu

Ja och tänk vad intressant det blir om man inte får någon DNA-träff på PAJ...
Glöm inte att PAJ var den som först erbjöd sig att lämna sitt DNA på ett tidigt stadie i utredningen (redan i början på 90-talet) han ville gärna bevisa sin oskuld.

Det enda som är löjeväckande i den här tråden är hur du 'Timeout' och 'boanchga' likt ett barn i trotsåldern blunda, stoppar in fingrarna i öronen och skriker i stället för att diskutera och svara på frågor som vuxna människor.

Citat:
SE är psykiskt sjuk och homosexuell och SE var kär i samma kille som Eva och därför mördade han henne Skriv en bok... men den lär sälja dåligt...

Det var inte jag som levererade det scenariot det var 'BerraSWE', men jag vill inte stänga några dörrar i det här fallet så jag valde att kommentera inlägget istället för att såga det eftersom motivet bakom Eva-mordet fortfarande är höljt i dunkel och det är därför angeläget att fundera kring alla typer av tänkbara motivbilder.
Citera
2019-04-16, 21:57
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Nej!

Lugn här nu, hur det låg till med den saken vet förmodligen bara PAJ och Eva själva, det kan ha varit väldigt nytt men Eva tog med sig svaret i döden och PAJ litar vissa här i tråden inte på. Polisen litar dock på PAJ.
Citera
2019-04-16, 22:06
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Svarar "Vidje" för det går inte att citera

Jag trodde inte det heller. Men VAR ändå tvungen att fråga

Det går inte att lita på 'Vidje', hen är kompis med 'boanchga' och dom är båda 210% tvärsäkra på att PAJ är skyldig, trots att ingen av dom var på plats och bevittnade mordet. Men dom VET tydligen ändå...
Man kan undra varför polisen aldrig har lyssnat på dom med tanke på att dom vet allt om mordet (och dessutom alltid har rätt).
Citera
2019-04-16, 22:11
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2016-11-01, 21:27
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpos
Har inte läst sista 20 sidor men de flesta verkar ju tro det är paj.
Själv är jag jävligt tveksam!
Lämnade systern och kompisen dessa "fakta" om paj efter mordet? Verkar inte finnas något om det?
Dessutom så verkar ju folk alltid trott att Eva och paj var ett par fram till nu.
Tänk om de faktiskt var ett par och han faktiskt skulle höra av sig till Eva på natten,inte konstigt att han var orolig då!
Min kanske vågade gissning är att systern och kompisen ligger bakom mordet!
Kanske blev mördad i bilen(huggen i nacken)
2 tjejer kan utan problem bära ut henne och arrangera så det ska se ut som en våldtäkt(vem skulle misstänka en tjej då)
Hunden springer fram å tillbaka och skäller så de tar det säkra före det osäkra och dödar hunden.
Cykeln kanske inte alls har nåt med mordet att göra.
Allt går på räls och tjejerna blir aldrig ens granskade i mordutredningen!
Helt plötsligt ska det göras ett tv-program om mordet och det börjar ställas en massa frågor igen och denna gång är det inga idioter som det var i mordutredningen.
De blir nervösa och bestämmer sig för att lämna dessa uppgifter nu!
Givetvis finns det luckor i mitt resonemang men jag tycker det finns lika många luckor i era teorier också.
Tyvärr tror jag aldrig detta mord blir uppklarat!
Min kanske vågade gissning är att systern och kompisen ligger bakom mordet!

En bra gissning, enligt mig! Fast vi tar bort BERIT och lägger dit PAJ istället.

2019-04-13, 11:26
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
2017-02-04, 19:19

Tänk om mördaren är en kvinna ?

Även du BerraSWE var inne på att det kunde vara en kvinna som är EVAS mördare.

Att mördaren är en svartsjuk kvinna skulle iaf vara en förklaring till varför det hände.

Tänk om det är PAJ som skyddar kvinnan och inte tvärtom.

Ja, tänk om det är PAJ som skyddar ANNELI?

ANNELI väntade in EVA i Långbacken, för hon visste att LABAN behövde rastas. Efter mordet på sin syster och hunden sprang ANNELI upp till föräldrahemmet och ringde till PAJ. Hon berättade för PAJ vad hon hade gjort med sin syster. I panik cyklade PAJ till Bruket med fd svärmoderns cykel. Han cyklade längs med Limstagatan och förbi hundvittnet. I Långbackens början slängde PAJ cykeln i diket och rusade in i skogsdungen. Där låg EVA slaktad i slyn med 11 knivhugg i kroppen. PAJ chockades svårt och började direkt arrangera brottsplatsen till att efterlikna ett sexmord. Efter det skyndade sig PAJ hem och hämtade sin bil för att åka till Kramm. Han behövde nämligen ett alibi. Senare under natten forslade PAJ upp cykeln till systrarnas föräldrahem med sin bil. Dagen därpå kontaminerade både PAJ och ANNELI brottsplatsen genom att klampa in där.

Gammal kärlek rostar aldrig och därför skyddar PAJ sin fd flickvän ANNELI.
Min kanske vågade gissning är att ANNELI och PAJ ligger bakom mordet!

Istället för att gnata om troll, låt oss samverka istället.
Citat:
För mig är det också så solklart att det trollas i tråden i försök att kasta blickarna åt annat håll och göra några andra misstänkta.
Om dom som vill rikta det här åt ett annat håll hur förklarar dom att GM fick tag i Laban?

Både PAJ och ANNELI kände LABAN väl.

PAJ skyddar ANNELI!
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-04-16 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in