2019-04-13, 18:19
Medlem
Jofs avatar
Tur igår. Fick tag i restlager av deras finska tjärshampo. Och Gevalia nespressokapslar och sen baguette som var god. Har haft dålig erfarenhet av bröd som dom bakat, men alltså inte igår.
Citera
2019-04-13, 18:33
Medlem
Isnatts avatar
Under finska veckan fanns även fläsklägg sous vide som bara var att köra in i ugnen. Underbart med rotmos och senapspickles!
Citera
2019-04-13, 19:43
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Under finska veckan fanns även fläsklägg sous vide som bara var att köra in i ugnen. Underbart med rotmos och senapspickles!

Fina grejer!
Citera
2019-04-16, 16:18
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Vad har hänt med reklambladen, nästa veckas blad finns varken i butiken eller på hemsidan?

Jag brukade alltid använda nästa veckas blad för att planera meny och inköp, nu har mitt lidl-shoppande mattats av, jag gillar att planera och utan bladet blir det inte va.

Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
De har ändrat så nästkommande veckas reklamblad kommer upp på lördagen.

Citerar er båda nu. Nja, vissa saker i nästa veckans reklamblad syns ju på hemsidan. Men jag förstår inte riktigt logiken.

De påstår att nästa veckas materbjudanden läggs upp på lördagen. Fine. Men även blommor och växter presenteras först på lördagen. Visst, en del av dem kan ge ätbara saker (bärbuskar, fruktträd och liknande). Men generellt sett betraktas inte blommor och växter som mat, så jag förstår inte varför det läggs upp på lördagen om endast nästa veckas materbjudanden ska läggas upp den dagen. Och varför kan man se vissa av nästa veckas erbjudanden tidigt under veckan, medan andra erbjudanden syns först på lördagen?

Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Jag är säljledare på en Lidl-butik och tro mig, vi jobbar på attfå detta ändrat igen. Alla, verkligen alla, klagar på det här men äggen på marknadsföring fattar inte.

Vet du varför de på marknadsföring har genomfört den här ändringen då? Och varför de vägrar att ändra det till hur det var förut?
Citera
2019-04-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Citerar er båda nu. Nja, vissa saker i nästa veckans reklamblad syns ju på hemsidan. Men jag förstår inte riktigt logiken.

De påstår att nästa veckas materbjudanden läggs upp på lördagen. Fine. Men även blommor och växter presenteras först på lördagen. Visst, en del av dem kan ge ätbara saker (bärbuskar, fruktträd och liknande). Men generellt sett betraktas inte blommor och växter som mat, så jag förstår inte varför det läggs upp på lördagen om endast nästa veckas materbjudanden ska läggas upp den dagen. Och varför kan man se vissa av nästa veckas erbjudanden tidigt under veckan, medan andra erbjudanden syns först på lördagen?

Vet du varför de på marknadsföring har genomfört den här ändringen då? Och varför de vägrar att ändra det till hur det var förut?
En anledning brukar vara att om en kund ser att det är extrapris på en vara den tänkt köpa så väntar man till veckan efter.

Men jag tror Lidl tjänat på att vara ensamma att ha veckobladet en vecka innan, dom tar knappast flest kunder av sig själva.
Citera
2019-04-16, 16:28
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
En anledning brukar vara att om en kund ser att det är extrapris på en vara den tänkt köpa så väntar man till veckan efter.

Men jag tror Lidl tjänat på att vara ensamma att ha veckobladet en vecka innan, dom tar knappast flest kunder av sig själva.

Det beror nog på vad det handlar om. Jag har exempelvis handlat en del på Lidl när de har haft vissa kampanjer. Tillfälliga kampanjer. Som exempelvis matveckorna. Men även olika prylar och liknande som bara tycks finnas där vissa veckor. Då spelar det ingen roll om man kan se erbjudanden en vecka innan, och avvakta. För man kan inte köpa varorna samma vecka, utan måste vänta tills nästa vecka. Men visst, handlar det om varor i deras ordinarie sortiment så kommer folk troligen vänta till nästa vecka.

Jag handlar faktiskt mest på Lidl när de har sina tillfälliga kampanjer, och har uppskattat att kunna se reklambladen i god tid.
Citera
2019-04-16, 17:16
Avslutad
Piri Piri-såsen finns inte i ordinarie sortimentet, men däremot har de lagt till några andra. Habanero osv.

Den som heter Bring The Pain har bra smak och fungerar fint att använda när man gör någon större gryta, då kan man skvätta i lagom mycket utan att det blir dödsstarkt.
Citera
2019-04-16, 19:49
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Piri Piri-såsen finns inte i ordinarie sortimentet, men däremot har de lagt till några andra. Habanero osv.

Den som heter Bring The Pain har bra smak och fungerar fint att använda när man gör någon större gryta, då kan man skvätta i lagom mycket utan att det blir dödsstarkt.

Tänkte precis skriva om det ena.

Hittade i går två små flaskor, den ena Habanero och andra Jalapeno. 12kr styck så köpte båda, ska testa nu på varma mackor.
Citera
2019-04-16, 22:09
Medlem
tomatos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Det beror nog på vad det handlar om. Jag har exempelvis handlat en del på Lidl när de har haft vissa kampanjer. Tillfälliga kampanjer. Som exempelvis matveckorna. Men även olika prylar och liknande som bara tycks finnas där vissa veckor. Då spelar det ingen roll om man kan se erbjudanden en vecka innan, och avvakta. För man kan inte köpa varorna samma vecka, utan måste vänta tills nästa vecka. Men visst, handlar det om varor i deras ordinarie sortiment så kommer folk troligen vänta till nästa vecka.

Jag handlar faktiskt mest på Lidl när de har sina tillfälliga kampanjer, och har uppskattat att kunna se reklambladen i god tid.

Detta är anledningen vi anställda fick när det ändrades
https://imgur.com/a/K5qVz1W

Nästa vecka är det iallafall Asiatisk Tema.
Citera
2019-04-19, 19:41
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatos99
Detta är anledningen vi anställda fick när det ändrades
https://imgur.com/a/K5qVz1W

Nästa vecka är det iallafall Asiatisk Tema.

Tack!

Nu klarnar det lite för mig, även om jag själv helst planerar med bättre marginal än lör/sön så har jag stött på mer än en korkad typ som bergsäkert hävdat "Lidl öööööö dom har ju aldrig det som finns i reklambladet!!!" Nej, kanske för att du skitit i att kolla vilket datum den gäller och gått en vecka för tidigt!
Citera
2019-04-19, 23:01
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Finns det några bra soppor på Lidl?
Citera
2019-04-21, 17:09
Medlem
Skvistens avatar
Idag möttes jag en en nyhet bakom glasdörrarna till sortimentet med butiksbakat bröd!

Det var små bröd med inbakad varmkorv i

Köpte självklart ett par stycken som inmundigades i bilen på väg hem.

De var helt ok, men tyvärr kalla. Tror dessa kan vara en riktig höjdare om man får tag på dem nybakade.

Kostade bara 5 kr styck och var ca 1/2 hotdog inbakad.

Prova om ni hittar dem varma och meddela vad ni tyckte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in