2019-04-15, 16:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag tror alltså tvärtom. De som kan sätta sig in i situationen kommer aldrig visa förståelse. Många har erfarenhet av värre scenarier än de omständigheter som familjen i Bjärred drabbades av.

Sen är det många osäkerheter eller hur? Ingen i tråden vet det du ”tror”

Kvinnor som hänger sig borde väl vara mycket vanligare än de som ber om att bli strypta? Bara jag känner ju till 1 flicka som hängde sig. Kanske någon som i tråden som kan säga hur vanligt det är med ”självmord genom begärd strypning”?

Jag tror att polisen i Skåne helt enkelt inte fick ihop det. De har erfarenhet av en annan nivå på mord och skjutningar. Det här blev för stort. De har ju fått backning på var 10:e förundersökning av åklagaren och här behövde de inte oroa sig för någon åklagare. Polisen löste 3 mord, på 10 dagar.

Upplevelsen av hur hårt drabbad man är skulle jag tro är väldigt individuell. Inget som någon utomstående kan bedöma.
Citera
2019-04-15, 16:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag också. Det hade varit fruktansvärt om de inte lämnat ett enda ord efter sig. Nånstans hade jag tyckte att de sket fullständigt i de dom lämnade efter sig. Det har dom inte gjort. De har försökt kratta så bra de bara kan. Jag tycker så fruktansvärt synd om detta par och att de ansåg att detta var den enda vägen ut. Vilket helvete de måste känt att de levt i.

Då kanske du kan förklara varför Os far länge hävdade att det måste varit någon utomstående som mördade dem, enligt Elli.
Citera
2019-04-15, 16:51
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Då kanske du kan förklara varför Os far länge hävdade att det måste varit någon utomstående som mördade dem, enligt Elli.

Förnekelse in i det sista! Inte kan väl mitt barn, anhörig, vän göra något sånt? Det är ibland svårt att se sanningen i ögat.
Citera
2019-04-15, 17:03
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom båda skulle planerat bättre. Redan i januari 2018 visste vi att Hannas självmordsförsök misslyckats och O fick bistå på slutet.

Hela familjen skulle utplånas.

Lägg av!
Det finns inga officiella uppgifter överhuvudtaget att H skulle gjort något självmordsförsök.
Det är absolut inget fakta vi ”redan i januari visste” - det är rena påhitt.
Du har absolut inga belägg för sådan falsk ryktesspridning.

Du förtalar någon som blivit bragd om livet och påstår något som det absolut inte finns belägg för.
Citera
2019-04-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Upplevelsen av hur hårt drabbad man är skulle jag tro är väldigt individuell. Inget som någon utomstående kan bedöma.

Så är det förstås. Det är alltid lättare att bära andras bördor. Det ordspråket ligger gaktiskt de här föräldrarna till last för om inte den ene orkar så orkar den andre. Två bestämmer sig inte för att hålla tyst mot alla som skulle kunnat hjälpa och skriver brev till kollegor istället. Två blir inte lika tokiga samtidigt.

Den enda förmildrande omständigheten för den som dödar sina barn är en psykisk sjukdom. Det kan alla sätta sig in i och anse vara en tragedi.

Föräldrar däremot som jobbar som vanligt och författar brev till kollegor men inte ringer en hjälplinje, läkare, soc, eller anhöriga kommer aldrig få respekt.
Citera
2019-04-15, 17:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Lägg av!
Det finns inga officiella uppgifter överhuvudtaget att H skulle gjort något självmordsförsök.

Du förtalar någon som blivit bragd om livet och påstår något som det absolut inte finns belägg för.
Lägg av!
Det finns inga officiella uppgifter överhuvudtaget att en enda person skulle dödat barnen.
Det är absolut inget fakta vi ”redan i februari visste” - det är rena påhitt.

Du förtalar avliden, släkt, kollegor, barnvakt och påstår något som det absolut inte finns belägg för.
Citera
2019-04-15, 17:14
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det stämmer inte vad du skriver, att det skulle vara O:s bild av vad som hände.

Jag citerar ur PM:et

"Både OH och HB har spelat in digital meddelanden där de beskriver hur de tänker till sina anhöriga. De har skrivit många brev som också låg digitalt och inte skickades till anhöriga förrän efteråt."

Skulle verkligen O:s närmaste kollegor ljuga om en sådan sak?

Edit Jag tror snarare att här har vi sanningen och förmodligen finns alla dessa brev och digitala meddelanden till anhöriga på USB. Vilket klart visar att polisen har betydligt fler bevis för sin redovisning av förundersökningen.

Om det funnits digitala bevis - inspelningar av film etc är i alla fall jag rätt övertygad om att polisen hade nämnt det.
Varför skulle man stå och prata om analyser att ingen skrivit på ett blankt papper innan texten skrevs, om det gemensamma beslutet var helt klarlagt genom en gemensam video?

Nej, jag tror att Os kollegor var duperade av den yrkesverksamme-O, som kanske var en helt annan person än den private-O? Som någon skrev kort efter det hänt. ”Oskar lurade alla”.
Citera
2019-04-15, 17:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Enligt vem? Elli09?
Det får väl denna förklara själv som sa det.
Citera
2019-04-15, 17:17
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag tror alltså tvärtom. De som kan sätta sig in i situationen kommer aldrig visa förståelse. Många har erfarenhet av värre scenarier än de omständigheter som familjen i Bjärred drabbades av.

Sen är det många osäkerheter eller hur? Ingen i tråden vet det du ”tror”

Kvinnor som hänger sig borde väl vara mycket vanligare än de som ber om att bli strypta? Bara jag känner ju till 1 flicka som hängde sig. Kanske någon som i tråden som kan säga hur vanligt det är med ”självmord genom begärd strypning”?

Jag tror att polisen i Skåne helt enkelt inte fick ihop det. De har erfarenhet av en annan nivå på mord och skjutningar. Det här blev för stort. De har ju fått backning på var 10:e förundersökning av åklagaren och här behövde de inte oroa sig för någon åklagare. Polisen löste 3 mord, på 10 dagar.
Jag skrev att det är vanligare att män väljer hängning än att kvinnor gör det. Dvs i 47-48% av självmordsfallen är det hängning som väljs för männen som självmordsmetod jämfört med kvinnors 36%. Jag skrev inte att det var så ovanligt. Däremot förgiftning/sömnmedel är det 38% av kvinnor som väljer jämfört med 16% av männen. Dvs det är vanligare med tabletter när det gäller kvinnor.

Ge mig gärna detaljer vilka fu som polisen fått backning på. Tio procent låter inte jättemycket, det innebär att deras förundersökningar är kompletta vid 90%. Inte så himla dåligt kan jag tycka. Men för att tro det vill jag gärna se det

Nej, jag tror inte Hanna bad om att bli strypt. Däremot tror jag H bad att, om hon inte avled av tabletterna, så skulle O se till att hon definitivt inte överlevde, med valfri metod.

Citat:

Ellis utsago? Han kanske hoppades i det längsta att det var nån utomstående. Det kan jag inte spekulera i. Ellis uppgifter är lika svåra att verifiera som alla andras, eller hur? Hade jag suttit i samma sits så hade jag nog också önskat att det var nån utomstående. Jag har inte sett hennes inlägg, och jag litar inte längre på dig och dina oneliners. Du har en tendens att låta väsentligt innehåll utebli och bara plocka fram det du känner för, oavsett om innehållet i texten förvanskas.

Du kan inte gå in och ändra i en annans originalinlägg din jävla mupp!
Senast redigerad av Flashig78 2019-04-15 kl. 17:33.
Citera
2019-04-15, 17:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Om det funnits digitala bevis - inspelningar av film etc är i alla fall jag rätt övertygad om att polisen hade nämnt det.
Varför skulle man stå och prata om analyser att ingen skrivit på ett blankt papper innan texten skrevs, om det gemensamma beslutet var helt klarlagt genom en gemensam video?
Det är nämnt ett usb - dock är inte informationen för allmänheten.
Citat:
Nej, jag tror att Os kollegor var duperade av den yrkesverksamme-O, som kanske var en helt annan person än den private-O? Som någon skrev kort efter det hänt. ”Oskar lurade alla”.
Det kan nog lätt bli att man tolkar tillvaron så om det ligger nära till hands

Men nu rör det sig snarare om TVÅ personer som inte bett om hjälp förstår du.
Hanna och Oskar lurade oss alla vore mer korrekt ordval.

O:s chef:
Citat:
– Jag förstår inte hur de kunde dölja undergången så länge. De dolde det inte bara för oss kollegor men också för familj och vänner, säger han."
Senast redigerad av develi 2019-04-15 kl. 17:26.
Citera
2019-04-15, 17:19
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Nej du, DET hade de verkligen inte gått ut med, eller ens nämnt det. De har inte ens nämnt vad som finns på USB-minnet. Du har verkligen ingen aning vad du talar om.
Citera
2019-04-15, 17:25
Medlem
Citat:
Lägg av!

Då fanns uppgiften i tråden, nu vet vi officiellt att H dog via strypning med kraftig dos lugnande i kroppen.

EDIT. Tror att tanken var att båda skulle hoppa över räcket hand i hand
Senast redigerad av Remark 2019-04-15 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in