Citat:
Ursprungligen postat av
Fallskarmsjagare
Jag tror alltså tvärtom. De som kan sätta sig in i situationen kommer aldrig visa förståelse. Många har erfarenhet av värre scenarier än de omständigheter som familjen i Bjärred drabbades av.
Sen är det många osäkerheter eller hur? Ingen i tråden vet det du ”tror”
Kvinnor som hänger sig borde väl vara mycket vanligare än de som ber om att bli strypta? Bara jag känner ju till 1 flicka som hängde sig. Kanske någon som i tråden som kan säga hur vanligt det är med ”självmord genom begärd strypning”?
Jag tror att polisen i Skåne helt enkelt inte fick ihop det. De har erfarenhet av en annan nivå på mord och skjutningar. Det här blev för stort. De har ju fått backning på var 10:e förundersökning av åklagaren och här behövde de inte oroa sig för någon åklagare. Polisen löste 3 mord, på 10 dagar.
Jag skrev att det är
vanligare att män väljer hängning än att kvinnor gör det. Dvs i 47-48% av självmordsfallen är det hängning som väljs för männen som självmordsmetod jämfört med kvinnors 36%. Jag skrev
inte att det var så
ovanligt. Däremot förgiftning/sömnmedel är det 38% av kvinnor som väljer jämfört med 16% av männen. Dvs det är vanligare med tabletter när det gäller kvinnor.
Ge mig gärna detaljer vilka fu som polisen fått backning på. Tio procent låter inte jättemycket, det innebär att deras förundersökningar är kompletta vid 90%. Inte så himla dåligt kan jag tycka. Men för att tro det vill jag gärna se det
Nej, jag tror inte Hanna bad om att bli strypt. Däremot tror jag H bad att, om hon inte avled av tabletterna, så skulle O se till att hon definitivt inte överlevde, med valfri metod.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Då kanske du kan förklara varför Os far länge hävdade att det måste varit någon utomstående som mördade dem, enligt Elli.
Ellis utsago? Han kanske hoppades i det längsta att det var nån utomstående. Det kan jag inte spekulera i. Ellis uppgifter är lika svåra att verifiera som alla andras, eller hur? Hade jag suttit i samma sits så hade jag nog också önskat att det var nån utomstående. Jag har inte sett hennes inlägg, och jag litar inte längre på dig och dina oneliners. Du har en tendens att låta väsentligt innehåll utebli och bara plocka fram det du känner för, oavsett om innehållet i texten förvanskas.
Du kan inte gå in och ändra i en annans originalinlägg din jävla mupp!