Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-04-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Känslan är att Michael Jackson är en pedofil! Den är viktigare än alla bevis i universum fattar du väl.
Vi lever ju i ett vänstersamhälle. Känslor är allt! Skit i Fbi, dom är betalda, Juryn lika så. Allihop fick extra cash för att titta åt sidan! MJ betala rubbet!
Tjejers känslor stämmer alltid. Därför dom blir förälskade i bad boys hela tiden. För dom är så bra, känslan säger så!!

Michaels fans värld är isåfall lika sjuk.

* En 13-årig pojke får falska minnen inplanterade av sin pappa med hjälp av sömnmedel så att han i ett flera timmar långt förhör lyckas lura USAs främsta expert på falskanklagande barn att han legat med Michael.

* FBI övervakar Michael i 10 års tid, trots att hans fall inte är ett ”federal case” utan utreds av LAPD. De hittar absolut ingenting misstänkt fast akten innehåller den här rapporten: https://www.mjfacts.com/wp-content/uploads/2015/07/FBI-Couple-On-Train.png där en kvinna larmade polisen på ett tåg där hon sov vägg i vägg med Michael och en ung pojke pga att hon hört ”questionable noises” därinifrån.

* Fast alla som anmäler Michael gör det först 1993, för att casha in när de hör om anklagelserna mot honom, trots att den här kvinnan gör det i mars 1992. Och alla som anmäler honom är extremt shady och har en personlig vendetta mot Michael, trots att den kvinnan är en erfaren socialsekreterare utan koppling till Michael och inte ber om pengar.

* Alla i juryn blir övertygad om att Michael är oskyldig fast nästan hälften efteråt säger att de tror att han haft sex med pojkar.

* Michael själv har fotoboken ”Bidgood” (med nakenbilder på ”teenage beauty Bobby Kendall”, en manlig prostituerad som ligger och fantiserar om sex mellan besök från torskar) på toaletten därför att han uppskattar konst. I sitt bibliotek har han 10 000 böcker och därför är det naturligt att han har en bögsexmanual i sitt sovrum. Hans fingeravtryck hittas inte på en enda av hans Playboytidningar men de är ju så många så han måste vara straight. Han har sperma från två andra i sin säng därför att hans släkt och vänner kanske haft sex där.

* Han måste ha andras tonårssöner ensamma hos sig i sängen i mer än 1000 nätter sammanlagt fast han samtidigt ligger med hur många kvinnor som helst, därför att han är som ett stort barn utan sexdrift.

* All forskning som visar att många pojkar som har sex med vuxna aldrig anmäler och ofta förnekar övergrepp även i vuxen ålder, särskilt om de i övrigt är vänligt inställda till förövaren, är totalt irrelevant.

* Alla ljuger förutom Michael.

Då föredrar jag den kvinnliga intuitionen. Kommer man till ”Leaving Neverland” med den intutionen och inte utgår från all ”fakta” ovan är det inte svårt att se att delar av den kan vara sann, oavsett James och Wades lögner i vissa avseenden.
Senast redigerad av beyondantares 2019-04-13 kl. 18:31.
Citera
2019-04-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Ganska säker på att det kommer vara marijuanahistorien dock, att de rökte på ihop.

Vi får se vi får se.
Citera
2019-04-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det här med sperman, precis. Det är vad som fick mig helt övertygad till sist, att det är ingen som helst vits att diskutera med MJ-fansen i tråden. Man blir dränkt i fakta, sönderplockat och vinklat, förberett sedan åratal tillbaka, och allt ska vara till MJs fördel. Det här vet du med som följt tråden.

X-files påstod att DNA:t i sängen kunde vara lite vad som helst. Hår, urin, naglar osv. Att det faktiskt var sperma det var det en grävare som fick fram. Då visade det sig X-files visste det hela tiden, vilseledde oss medvetet och vinklade det ytterligare för att plocka poänger. Då är man inte tillförlitlig som källa.

Ja visst.. Fanatikerna vill bara få sista ordet och "täppa till" munnen på alla som säger något dåligt om deras idol. De är de största hatarna utav alla, här ser man den mentala hälsan hos de som försvarar honom.

Jackson fan comments from a post about Wade Robson, who has accused Michael Jackson of molestation

http://i66.tinypic.com/27ysboy.jpg

Hoppas Wade och James kan stå starka i den här skitstormen från MJ fanatikerna.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-04-13 kl. 18:36.
Citera
2019-04-13, 20:49
Medlem
Citat:
Det här med sperman, precis. Det är vad som fick mig helt övertygad till sist, att det är ingen som helst vits att diskutera med MJ-fansen i tråden. Man blir dränkt i fakta, sönderplockat och vinklat, förberett sedan åratal tillbaka, och allt ska vara till MJs fördel. Det här vet du med som följt tråden.

X-files påstod att DNA:t i sängen kunde vara lite vad som helst. Hår, urin, naglar osv. Att det faktiskt var sperma det var det en grävare som fick fram. Då visade det sig X-files visste det hela tiden, vilseledde oss medvetet och vinklade det ytterligare för att plocka poänger. Då är man inte tillförlitlig som källa.

P.S jag hade också fått fram uppgiften om sperman.

http://i67.tinypic.com/oasydt.jpg
http://i67.tinypic.com/281g5zk.jpg

Hade varit super om de kunnat testa DNAt mot de kända pojkarna som vi vet han sov med. (förutom bröderna som DNAt inte matchade) Så hade man haft svart på vitt vilka det var fram till 1993.
Min ena gissning på vilka pojkar han öht låg med är på Frank Cascio. Sätter en hundring på det. haha http://i63.tinypic.com/2pslif7.jpg
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-04-13 kl. 21:14.
Citera
2019-04-14, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Mj's besatthet av Gamla så väl som unga, stämmer överens med den dömde pedofilen Jerry Sandusky's beteende och erkännande.

En jämförelse mellan Michael och den kände fotbollscoachen Jerry Sandusky, som 2012 dömdes för att ha haft sex med åtta pojkar under en 15-årsperiod:

• Both say they don’t care what people think about their behavior (in Jackson’s case sleeping with boys, in Sandusky’s case showering with boys), it was all innocent and they would continue with it.

• Both said they have a deep love of children.

• Both said they would “never harm a child”.

• Both used charities to make themselves look like “the good guy”.

• Both had witnesses to the abuse who remained silent for a time.

• Jackson claimed the accusations were extortion, as did Sandusky’s lawyer.

• Both Jackson’s lawyer and Sandusky’s lawyer described their client as a “big overgrown kid”.

• Both had a succession of boys as “special friends”.

Kan tillägga att Sanduskys försvar ”pointed out some of the accusers had changed their stories and that some of them continued a relationship with Sandusky after the alleged abuse (one went to a football game with Sandusky shortly before his arrest, another brought his girlfriend to meet Sandusky)”.

Efter rättegången fastslog domaren: ”It is the remarkable ability to conceal that makes these crimes so heinous.”
Senast redigerad av beyondantares 2019-04-14 kl. 08:58.
Citera
2019-04-14, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
P.S jag hade också fått fram uppgiften om sperman.

http://i67.tinypic.com/oasydt.jpg
http://i67.tinypic.com/281g5zk.jpg

Hade varit super om de kunnat testa DNAt mot de kända pojkarna som vi vet han sov med. (förutom bröderna som DNAt inte matchade) Så hade man haft svart på vitt vilka det var fram till 1993.
Min ena gissning på vilka pojkar han öht låg med är på Frank Cascio. Sätter en hundring på det. haha http://i63.tinypic.com/2pslif7.jpg
Det hade varit intressant med ett DNA test, men det hade varken gjort till eller från för fansen.

- Om det hade varit Cascios sperma på lakanen så hade de sagt att han drog en runk när MJ inte var där.

- Om det var en främlings sperma på lakanen så hade de sagt att MJ drog hem en tjej som precis legat med någon annan.

- Om det var Cascios sperma på MJ:s kalsonger hade de sagt att Cascio lånat MJ:s kalsonger.

- Om det var en främlings sperma på MJ:s kalsonger hade de sagt att MJ fått kallingarna på posten av ett fan som måste ha runkat på dem.

- Om det var MJ:s sperma i halsen på en tolvåring så hade de grävt fram att tolvåringens gammelfarfar hade en historia av psykisk sjukdom så han måste ha tuggat på MJ:s gamla kalsonger i smyg, eller planteran sperman för pengar.

Osv.

Det finns redan mer än nog bevis och vittnesmål på att han var pedofil. De vilsna människor som fortfarande försvarar honom är folk som investerat sin egen heder i hans oskuld, och som som saknar den personliga mognad som krävs för att kunna erkänna för sig själv och andra att man haft fel om något.
Citera
2019-04-14, 21:33
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ganska säker på att det kommer vara marijuanahistorien dock, att de rökte på ihop.

Såklart det är. I videon pratar han om att vi måste vänta tills han bok släpps, då kommer vi få veta vad han menar. I samma video säger han även "I will always have Michaels back" och när de frågar honom och han har ett meddelande till Jackson estate/familjen säger han "Stay strong, I love you guys".

Låter detta som en kille som har blivit utnyttjad? Han har världens tillfälle att berätta något nu i och med dokumentären men nej vill hellre berätta om sin upplevelse i en bok...
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-14 kl. 22:22.
Citera
2019-04-14, 22:17
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
En jämförelse mellan Michael och den kände fotbollscoachen Jerry Sandusky, som 2012 dömdes för att ha haft sex med åtta pojkar under en 15-årsperiod:

Du missar viktiga delar om du ska jämföra dessa två.

* FBI gjorde en separat utredning på Jerry och kom fram till att det fanns grunder i det han anklagades för och om ledningen inte ignorerat olika orosrapporter så hade Jerry kunna ha stoppats tidigare. FBI:s egna utredning ledde till att flera på Penn state fick sparken. FBI har å andra sidan INGENTING på MJ. Finns inget i deras filer om MJ som är kriminaliserande. Vidare kunde inte heller de sociala myndigheterna eller åklagarna hitta något kriminaliserade om MJ. Vi behöver inte gå igenom hundra gånger till alla husrannsakningar FBI och polisen gjorde, som inte gav något resultat.

* Åklagaren i Jerrys fall bad offer träda fram, vilket de gjorde. Åklagarna i MJs fall gjorde samma sak och hade en telefonlinje där man anonymt kunde lämna tips. Var inga som trädde fram eller någon som ringde och lämnade tips. Åklagarna i MJs fall reste till flera länder jorden runt för att hitta offer. De fick inget napp.

* Så fort första av Jerrys offer bestämde sig för att prata så trädde flera andra offer fram. MJ har blivit kallad för serie-pedofil och av Dan Reed for career pedofil men faktum kvarstår att det finns ingen snöbollseffekt med MJ när det kommer till offer. Det är lyckosökande offer som dyker upp var tionde år med lögner. Alla av MJs offer har sjukt skeva historier och är inte trovärdiga. Jag har ju länkat till nyhetsartiklar från CNN som beskriver hur juryn skrattade ÅT Arvizos vittnesförhör 2005.

* Det finns ner eller mindre inga ungdomar i Jerrys närhet som har sagt att han var en bra man. Jämför man med MJ finns det snarare hundratals familjer/barn som sa han var "den bästa personen i världen" osv. Det är otroligt många som försvarar/hyllar MJ och menar att de som anklagar MJ är lögnare. Det finns inga som påstår att Jerrys offer är lögnare (förutom han själv).

* Pojkarna i Jerrys fall gick till POLISEN. De som har anklagat MJ har först gått till en civilrättsadvokat för att få pengar. Detta gjorde Chandler & Arvizo (och Francias morsa).

* Finns inga offer i Jerrys fall som har vägrat att vittna eller ändrat sig. Kollar man MJ så har Chandler vägrat vittna både 1993 och 2005. Wades advokater har försökt tvinga honom att vittna i deras case men han har gömt sig. Wade och Safechuck har som bekant ändrat sig.

* Jerry har erkänt att han har duschat NAKEN med pojkarna. Bara för att du delar sovrum/säng med någon så betyder det inte att det är sexuellt eller naket. Jag vet att ni har svårt att tro det men så är det.

* Ett vittne - en assistent - såg Jerry i duschen med en pojke ha sex. Han gick och berättade för några i ledningen som inte gjorde ett skit åt saken. Hans vittnesförhör bedömdes så trovärdigt att två i ledningen dömdes för mened för att de inte gjorde något åt assistentens orosanmälan. Kollar man anställda på Neverland som påstår ha sett saker så har jag länkat till dokument från rättegångar där det är bevisat att de har stulit saker, blivit sparkade, dömt att betala skadestånd till MJ och sedan rapporterat saker, alternativt att de har dragit tillbaka sina historier. Finns inga pålitliga vittnen.

* MJ frikändes på ALLA punkter. Jerry ansågs vara skyldig och dömdes.

Att jämföra dessa två fall är som att jämföra päron med äpplen. Det håller inte.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-14 kl. 22:21.
Citera
2019-04-14, 22:31
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Det här med sperman, precis. Det är vad som fick mig helt övertygad till sist, att det är ingen som helst vits att diskutera med MJ-fansen i tråden.

Så det är vits att diskutera med er som använder er av MJ facts som källa? En hemsida med ensidig anti MJ information? Jag använder mig åtminstone av rättegångsdokument och inga fan sidor. Detta så ni inte ska kunna hävda att min källa inte är objektiv. Ni använder er sällan av rättegångsdokument, det måste du medge.

Citat:

Det är så mycket information och fakta gällande MJ att jag på riktigt inte tänkte på att åklagarna påstod sperma eftersom MJs advokater säger det är male DNA och det kan i princip vara hår, naglar, urin osv. Detta säger MJs försvar i deras dokument, inte jag. När ni poängterade sperman så mindes jag det vad åklagarna påstår och tog på mig det. Jag går självfallet på försvarets linje och ni går på åklagarens linje. Svårare än så är det inte.

Kul att du/ni anklagar mig för att ha vilselett folk. Som om du inte har vilselett läsare i denna tråd genom att länka till exempelvis olika ex-anställda som anklagar MJ för diverse saker i media och jag blir tvungen att gräva fram rättegångsdokument där de snarare erkänner att de inte alls har sett saker och erkänner att de har tagit emot pengar för att säga saker, som exempelvis Blanca Francia. Det är väl ännu större vilseledning?

Eller hur ni i ett inlägg skriver att sperma från andra har hittats på madrassen. Någon annan i denna tråd får då informera alla andra att DNA som hittades tillhörde INTE de som anklagade MJ. Sedan är det talande att åklagarna inte nämnde DNA/sperman överhuvudtaget under rättegången eller någon mer gång förutom i ett dokument. Det var en non-faktor under hela utredningen/rättegången. Den infon döljer ni.

Eller hur du länkar till tabloid artikel om Pellicano om att han ska gå ut med massa förödande info om MJ osv och jag får istället hänvisa till artiklar där han har blivit intervjuad och han försvarar MJ till 100%. Hur vilseledande är inte detta?
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-14 kl. 23:17.
Citera
2019-04-14, 22:50
Medlem
sonofnatures avatar
ni som e pålästa

Hur Bodde MJ innan neverland ?
Hade han även barn som sov över då ?

Tänkte när började barn sova hos MJ ?
Å när det började va det ingen i hans närhet som förklarade att det e fel och kan anses av media/folket som sjukt , bisarrt och otäckt!

Måste ju funnits någon i hans närhet som läxat upp honom !
Varför sov barnen över huvudtaget från början , han lär inte haft så stort hus i början.

Rykten går ju väldigt fort , så någon borde ju varnat han att detta kan sluta illa.

Å finns det någon annan kändis som sover med massa barn året om ? De e ju många som har stora hus. E det vanligt bland just kändisar att barn sover över så ?

Å varför ensam hemma killen å aaron carter osv ? Varför just dessa ?
Hur träffa MJ alla ? Man hinner ju knappt lära känna några stycken på flera år !
Citera
2019-04-14, 23:13
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
ni som e pålästa
Hur Bodde MJ innan neverland ?
Hade han även barn som sov över då ?

Tänkte när började barn sova hos MJ ?
Å när det började va det ingen i hans närhet som förklarade att det e fel och kan anses av media/folket som sjukt , bisarrt och otäckt!

Måste ju funnits någon i hans närhet som läxat upp honom !
Varför sov barnen över huvudtaget från början , han lär inte haft så stort hus i början.

MJ bodde på Havenhurst i LA (familjehemmet) fram tills 1988. Han flyttade hemifrån när han var 30 år. Jag skulle dock vilja påstå att han inte bodde hemma eftersom han ständigt var ute på turnér. Thriller släpptes ju 1982 och innan dess turnerade han med sina bröder. Det finns uppgifter att barn och familjevänner besökte honom på Hayvenhurst men jag kan inte minnas att någon påstår att det var övernattningar då, förutom hans egna släktingar.

Nej ingen förklarade att det var fel eftersom ingen såg felet i det. Här är några som förklarar vad övernattningarna egentligen innebar och inte det media försöker få det att låta som.

"MAC CULKIN: The thing is with that whole thing, oh, you slept in the same bedroom as him. It's like, I don't think you understand, Michael Jackson's bedroom is two stories and it has like three bathrooms and this and that. So, when I slept in his bedroom, yes, but you understand the whole scenario. And the thing is with Michael he's not good as explaining himself and he never really has been, because he's not a very social person. You're talking about someone who has been sheltered and sheltering himself also for the last like 30 years. And so, he's not very good at communicating to people and not good at conveying what he's actually trying to say to you. So, when he says something like that people -- he doesn't quite understand why people react the way that they do".

"TJ JACKSON: Macaulay Culkin said it best: "Michael was never good at explaining himself." It’s one of the hardest things I’ve watched because I know what my uncle meant. It’s so frustrating to me because it’s harmless. I would participate in these fun sleepovers or watch movies like The Exorcist on his bed with my brothers and stuff like that. The problem with Michael is that he always made it sound worse than it was. Even at Hayvenhurst, there was no couch so we would chill and watch movies on his bed. I think what ends up happening is people hear the word "bed" and they think it’s sexual. It's like "share a bed" turned into "sleep with children." It’s not the case at all.

NICOLE RICHIE: “You know, a group of us would all sleep in the same room. It was like, absolutely nothing more than just…an adult kind of wanting to be a kid again. Just, you know, enjoying the company of children. I grew up with him. I have spent many evenings there and many days there. That absolutely nothing went on.”

KAREN FAYE: "Kids slept everywhere around his room. On the floor, in big chairs, in front of the fireplace. MJ’s room was 2 stories. Michael usually let them sleep in his bed and he slept elsewhere. I often fell asleep in his bed.Michael’s bed was like a living room sofa. After concerts, everyone (fans, friends, co-workers) would jump on his bed visit talk and laugh...in Neverland and his hotel suites. I am sure most ppl do the same thing".

Vittnesförhör 2005 av Jordan Chandlers morsa, June, om sovrummet. Det stämmer överrens med påståenden ovan.

"Åklagare: When you used to visit Michael Jackson’s bedroom, would you see other people in there?
June: Yes.
Åklagare: Who do you remember seeing in there?
June: The Cascio brothers. Macaulay. Brett. Wade. There’s an upstairs and a downstairs. Looks like a boy’s room, big boy’s room".

Sovrummet beskrivs även av morsan som ett ställe där i princip "alla" hängde och spelade spel, titta på film osv. Media får det att låta som om MJ hängde där ensam med ett barn åt gången och förgrep sig på dem, vilket inte stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature

Å varför ensam hemma killen å aaron carter osv ? Varför just dessa ?
Hur träffa MJ alla ? Man hinner ju knappt lära känna några stycken på flera år !

Ensamma Hemma killen som heter Mac Culkin har pratat om att han inte hade någon barndom och fick ett samtal av MJ och de förstod varandras liv/erfarenheter genom att båda började jobba från en väldigt tidig ålder med två strikta pappor. I början av 1990-talet.

Aaroan Carter bjöds in till en fest på Neverland med 100-tals andra gäster. Sedan möttes de i en studio. I början av 2000-talet.

Jordan Chandler mötte MJ genom att MJs bil gick sönder utanför en verkstad där Jordans styvpappa jobbade. Styvpappan lovade hjälpa MJ med ett kriterium, det var att ge hans styvson Jordan ett samtal eftersom han var ett fan. Skedde sensommaren 1992.

Gavin Arvizo träffade MJ genom en organisation som hette "Make a wish". Syfet är att uppfylla sjuka barns önskningar och hans önskan var att få träffa MJ och bjöds in till Neverland med ett tjugotal andra sjuka barn. Skedde 1999.

Wade Robson träffade MJ genom att han lämnade en lapp till MJ under en turné i Brisbane 1987.

Safechuck träffade MJ på en Pepsi-inspelning 1986/87.

Tillfälligheter som kom att leda till förödande konsekvenser för MJ.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-15 kl. 00:12.
Citera
2019-04-15, 01:27
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
MJ bodde på Havenhurst i LA (familjehemmet) fram tills 1988. Han flyttade hemifrån när han var 30 år. Jag skulle dock vilja påstå att han inte bodde hemma eftersom han ständigt var ute på turnér. Thriller släpptes ju 1982 och innan dess turnerade han med sina bröder. Det finns uppgifter att barn och familjevänner besökte honom på Hayvenhurst men jag kan inte minnas att någon påstår att det var övernattningar då, förutom hans egna släktingar.

Nej ingen förklarade att det var fel eftersom ingen såg felet i det. Här är några som förklarar vad övernattningarna egentligen innebar och inte det media försöker få det att låta som.

"MAC CULKIN: The thing is with that whole thing, oh, you slept in the same bedroom as him. It's like, I don't think you understand, Michael Jackson's bedroom is two stories and it has like three bathrooms and this and that. So, when I slept in his bedroom, yes, but you understand the whole scenario. And the thing is with Michael he's not good as explaining himself and he never really has been, because he's not a very social person. You're talking about someone who has been sheltered and sheltering himself also for the last like 30 years. And so, he's not very good at communicating to people and not good at conveying what he's actually trying to say to you. So, when he says something like that people -- he doesn't quite understand why people react the way that they do".

"TJ JACKSON: Macaulay Culkin said it best: "Michael was never good at explaining himself." It’s one of the hardest things I’ve watched because I know what my uncle meant. It’s so frustrating to me because it’s harmless. I would participate in these fun sleepovers or watch movies like The Exorcist on his bed with my brothers and stuff like that. The problem with Michael is that he always made it sound worse than it was. Even at Hayvenhurst, there was no couch so we would chill and watch movies on his bed. I think what ends up happening is people hear the word "bed" and they think it’s sexual. It's like "share a bed" turned into "sleep with children." It’s not the case at all.

NICOLE RICHIE: “You know, a group of us would all sleep in the same room. It was like, absolutely nothing more than just…an adult kind of wanting to be a kid again. Just, you know, enjoying the company of children. I grew up with him. I have spent many evenings there and many days there. That absolutely nothing went on.”

KAREN FAYE: "Kids slept everywhere around his room. On the floor, in big chairs, in front of the fireplace. MJ’s room was 2 stories. Michael usually let them sleep in his bed and he slept elsewhere. I often fell asleep in his bed.Michael’s bed was like a living room sofa. After concerts, everyone (fans, friends, co-workers) would jump on his bed visit talk and laugh...in Neverland and his hotel suites. I am sure most ppl do the same thing".

Vittnesförhör 2005 av Jordan Chandlers morsa, June, om sovrummet. Det stämmer överrens med påståenden ovan.

"Åklagare: When you used to visit Michael Jackson’s bedroom, would you see other people in there?
June: Yes.
Åklagare: Who do you remember seeing in there?
June: The Cascio brothers. Macaulay. Brett. Wade. There’s an upstairs and a downstairs. Looks like a boy’s room, big boy’s room".

Sovrummet beskrivs även av morsan som ett ställe där i princip "alla" hängde och spelade spel, titta på film osv. Media får det att låta som om MJ hängde där ensam med ett barn åt gången och förgrep sig på dem, vilket inte stämmer.

Ensamma Hemma killen som heter Mac Culkin har pratat om att han inte hade någon barndom och fick ett samtal av MJ och de förstod varandras liv/erfarenheter genom att båda började jobba från en väldigt tidig ålder med två strikta pappor. I början av 1990-talet.

Aaroan Carter bjöds in till en fest på Neverland med 100-tals andra gäster. Sedan möttes de i en studio. I början av 2000-talet.

Jordan Chandler mötte MJ genom att MJs bil gick sönder utanför en verkstad där Jordans styvpappa jobbade. Styvpappan lovade hjälpa MJ med ett kriterium, det var att ge hans styvson Jordan ett samtal eftersom han var ett fan. Skedde sensommaren 1992.

Gavin Arvizo träffade MJ genom en organisation som hette "Make a wish". Syfet är att uppfylla sjuka barns önskningar och hans önskan var att få träffa MJ och bjöds in till Neverland med ett tjugotal andra sjuka barn. Skedde 1999.

Wade Robson träffade MJ genom att han lämnade en lapp till MJ under en turné i Brisbane 1987.

Safechuck träffade MJ på en Pepsi-inspelning 1986/87.

Tillfälligheter som kom att leda till förödande konsekvenser för MJ.

Står att någon sa att han inte är en speciellt social person . Låter ju som han led av inte våga va själv och va väldigt social .
En osocial person har knappast massa folk i "sängen" efter konserter osv

Men om det va så att alla sov huller om buller hur kunde de i dokumentären ens tänka tanken att ljuga ??

Sen känns det ändå lite skevt att MJ tar kontakten med barnen som du skrev . En sak om flera släktingar e där å sover över med film , släktings barns kompisar osv
Men Weird att ta kontakt med barn i den åldern å prata om djupa saker som man inte ens känner ...

Skulle du själv får för dej att ringa upp en barnkändis pågrund av ni har liknade bakgrund.. ?
Du hör ju själv hur det låter

Sen valde faktiskt MJ att sjunga r kellys låttexter som hade gift sej med ett barn , om nu MJ älskade barn så mycket å ville alla väl så väljer man väl inte att sjunga en pedofils låttexter ?
Ja r Kelly är peddo , han va på 12-14 åriga tjejer. Även gift med en 14 årig tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in