Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,65%
829 röster
Nej
19,54%
281 röster
Är osäker
15,65%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-04-11, 20:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles

Man kan tycka två saker samtidigt. Eller tycka en sak en gång och en annan nästa. Inget konstigt med det.

Men du säger det är sjukt att tänka i det här fallet, att det ska vara spännande när man som barn blir utsatt för övergrepp och nån kan råka komma på en i full aktion. Det säger jag inte emot alls. De som råkar ut för peddos blir fuckade i skallen också, det är därför alla sunda människor reagerar så starkt emot dem.

Tänk om du ändå kunde läsa på lite om det i stället för att bara rota runt för att hitta saker att hacka på.

Edit: MJ visste kanske när de var på säkra sidan och det blev en rolig men ofarlig lek.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-04-11 kl. 20:37.
Citera
2019-04-11, 21:39
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Man kan tycka två saker samtidigt. Eller tycka en sak en gång och en annan nästa. Inget konstigt med det.

Men du säger det är sjukt att tänka i det här fallet, att det ska vara spännande när man som barn blir utsatt för övergrepp och nån kan råka komma på en i full aktion. Det säger jag inte emot alls. De som råkar ut för peddos blir fuckade i skallen också, det är därför alla sunda människor reagerar så starkt emot dem.

Tänk om du ändå kunde läsa på lite om det i stället för att bara rota runt för att hitta saker att hacka på.

Edit: MJ visste kanske när de var på säkra sidan och det blev en rolig men ofarlig lek.

Nja, asså jag kan förstå att man blir beroende, känslosam och beskyddade absolut. Däremot har jag extremt svårt att förstå att man som 10-åring skulle tycka det var spännande om man blev upptäckt.

Mitt inlägg var främst för att påvisa att han säger en sak i dokumentären (var spännande/exalterad att bli upptäckt... "dangerous” och ”there was a bit of excitement") men en annan sak i hans lawsuit (att han försökte undgå bli upptäckt).
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-11 kl. 21:41.
Citera
2019-04-11, 22:17
Medlem
KanskeAndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Inget ovanligt att föräldrar säljer sina barn

Många Heroinister säljer sina barn för 75 kr .,' för att få en fix på morgonen .

Men MJ hade inte rätt att röra dem sexuellt ändå !

Jag "förstår" det när någon gör det för Heroin, eftersom man inte äger sina beslut som heroinist. Däremot mycket deprimerande när någon mamma gör det för att som en av mammorna sa ungefär "när jag kom in i sovrummet så var det exakt det rummet jag alltid önskat".

Klart att han inte hade rätt att göra det, men jag menar bara att det är tusen gånger värre när föräldrar säljer sina barns könsdelar än att en främmande gör utnyttjar ett barns könsdelar. Av vem ska man som barn förvänta sig trygghet när inte ens den som burit en i magen inte ger den tryggheten.

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Något delvis rätt kan jag ge dig, föräldrarna har ansvar och en stor del av skulden här. Men man får förklarat hur MJ stegvis byggde upp förtroende hos föräldrarna och redan innan de ens träffat honom, hade han rykte om sig att vara en så himla fin människa som ville alla väl och tyckte så mycket om barn.

Det fetade har du väl ändå fått om bakfoten? Främmande var han inte och jag tror inte att en normalt funtad man låser in sig med andra människors barn. Och om män av nån outgrundlig anledning gjorde det, skulle de väl för i helsike inte bli kåta på småpojkar? Och om någon ändå blev det, vore det enda raka att dra en runk och sen sluta sova med barn? Tycker du inte?

Självklart är det förövaren som ska åtalas. I och med att han är död och de inte har en chans att vinna målet, känns det överdrivet med svenska ögon. Deras egen förklaring är att de vill hela historien ska komma fram och det görs bäst via rättsväsendet i USA. När man lärt känna MJ som personen han var bakom kulisserna ser man han stämde allt och alla själv, han gillade att få hållhakar på folk.

Men speciellt Wades mamma är jag verkligen kritisk mot. En narcissist som levde genom sitt barn. Var hon verkligen så starstruck att hon inte anade nåt? Gränsfall koppleri, mja kanske.

De försöker bara hitta ursäkter till att de är så låga att de t.o.m. sålt sina barns könsdelar för att förverkliga sina egna drömmar om ett fint sovrum.

Som sagt alla deras förklaringar om hur han närmade sig familjen är ett sätt att ursäkta sina helt egoistiska handlingar gentemot sina barn. Allt handlade om hans pengar, hade en stackars städare tagit alla de där stegen som MJ tagit så skulle de aldrig låtit städaren att sova med deras barn bakom en låst dörr. Det hela handlade om att de fick betalt för att låtsas som att de inte förstår det som pågår.

Med det sagt, så ursäktar jag aldrig pedofili. Men vem som ska få ett riktigt helvete? Först och främst mammorna i det här fallet, långt efter MJ. Man kan inte ställa massa moraliska krav på en helt främmande människa när barnens egna föräldrar inte uppfyller minsta krav på moral. Men att ha mage och snacka massa skit om MJ i TV när en själv är den största orsaken bakom det hela är minst sagt magstarkt.
Citera
2019-04-11, 22:23
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanskeAnda
Som sagt alla deras förklaringar om hur han närmade sig familjen är ett sätt att ursäkta sina helt egoistiska handlingar gentemot sina barn. Allt handlade om hans pengar, hade en stackars städare tagit alla de där stegen som MJ tagit så skulle de aldrig låtit städaren att sova med deras barn bakom en låst dörr. Det hela handlade om att de fick betalt för att låtsas som att de inte förstår det som pågår.

Med det sagt, så ursäktar jag aldrig pedofili. Men vem som ska få ett riktigt helvete? Först och främst mammorna i det här fallet, långt efter MJ. Man kan inte ställa massa moraliska krav på en helt främmande människa när barnens egna föräldrar inte uppfyller minsta krav på moral. Men att ha mage och snacka massa skit om MJ i TV när en själv är den största orsaken bakom det hela är minst sagt magstarkt.

Detta med att MJ närmade sig familjerna är en regn och skär lögn, motbevisade att deras egna uppgifter i vittnesförhör och i deras stämningsansökan.

Läs mer här: (FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili
Citera
2019-04-11, 23:28
Medlem
Media har nappat även på att försvara James Safechuck.
https://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/michael-jackson-biographers-claim-neverland-14253571

https://meaww.com/michael-jackson-james-safechuck-neverland-ranch-abuse-allegations-new-twist-train-station

https://www.nme.com/news/music/evidence-michael-jackson-bodyguards-alleged-victims-leaving-neverland-train-station-sexual-assault-c laims-2474374

11 april: Oprah Winfrey stands by "Leaving Neverland"
https://www.inquisitr.com/5386674/oprah-winfrey-leaving-neverland-discrepancy/

https://www.mjfacts.com/inside-cult-michael-jackson/ Stor igenkänningsfaktor.
The first prong is the mobilization of the troops – which occurs as soon as a negative story is published. On Michael Jackson blogs and websites, as well as the Twitter and Facebook timelines of influential Jackson fan community members, there will be a brief outline of the article, a statement of outrage, and a call to arms. Fans are directed to invade the comments section of the article with missives such as those discussed earlier – the lies and money retorts – to shout down the "haters" posting in the comments.
Not only that, they also direct complaints to the editors of the site or publication in question, the executives of the media company that posted the story and any organizations such as the Media Council responsible for the reporters or media company.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-04-12 kl. 00:17.
Citera
2019-04-12, 00:22
Medlem
Xfiless avatar
Nu börjar DailyMail även misstro Wade
Varit mycket fokus på Safechuck lögner senaste tiden men idag artikel om Wade! En väldigt lång artikel som sågar Wade rejält!! Artikeln påstår exakt allt det jag har hävdat, ni som läst mina inlägg noga känner igen detta

'It’s Time To Get Mine!' Wade Robson Tried To Cash In On His Michael Jackson Sex Abuse Saga’

* The Australian dancer approached a string of publishing companies demanding a 'large amount of money' for rights to the book, according to court docs.

* In a note dated in August 2013, Robson typed: 'My story of abuse and its effects will make me relatable/relevant'
In another note from April 2015, Robson jotted down 'writings of my thoughts' and one sentence ended with the words: 'It's time to get mine!'

* The documents also reveal the book was causing friction between Robson and his wife Amanda, who questioned whether if it 'was the right thing to do'.

* ”Robson was so desperate to push his story out to the world that he approached a string of high profile publishing companies demanding a 'large amount of money' for rights to the book and even noted that his tale of abuse would make him 'relatable/relevant' as a victim.

* When publishers passed on his proposal frustrated Robson launched a doomed $1.5 billion civil lawsuit seeking damages from the Michael Jackson Estate

* And according to court documents obtained by DailyMail.com it took three years before estate attorneys became aware of his book project because Robson tried to hide it. He was uncooperative and concealed drafts of the book before a judge took notice of the ditched memoir and ordered the dancer to produce all documents relevant to the case.

* It's also claimed Robson repeatedly dodged requests to produce all communications relevant to the case and heavily redacted a lot of messages he did produce, including 50 emails with his mother.

* And the revelations may fuel further scrutiny of Robson's abuse claims which have already come under the microscope.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6907531/Wade-Robson-wanted-cash-Michael-Jackson-sex-abuse-claims-tell-book.html
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-12 kl. 00:30.
Citera
2019-04-12, 07:39
Avslutad
För att sammanfatta dokumentären för de som inte har sett eller inte vill se den: MJ hade sex med barn och var pedofil. Uppenbart för de flesta.
Citera
2019-04-12, 08:06
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
För att sammanfatta dokumentären för de som inte har sett eller inte vill se den: MJ hade sex med barn och var pedofil. Uppenbart för de flesta.
Michael Jackson kan mycket väl ha varit pedofil och haft sex med barn, däremot ljuger herrarna i dokumentären. De är bara ute efter pengar. Man stämmer liksom inte på ett belopp av 1.5 miljarder dollar om man bara är motiverad av sanningen. Plus alla faktafel som har uppdagats hittills kring Robson och Safechuck. Det kommer att bli svårt för Safechuck att försvara sig mot detta:
Yesterday, Oprah Winfrey sat down and did an interview with Trevor Noah on The Daily Show with Trevor Noah. In the interview, Noah asked if Winfrey ever wavered after one of the accusers in the documentary of Leaving Neverland, James Safechuck, got his dates wrong by years and not a couple of days.

Safechuck alleges that Michael Jackson molested him from 1988 until 1992 and that the incidents happened at the railway station at the King of Pop’s sprawling ranch in California. This huge claim was made in the documentary, which was broadcasted in two parts. The Inquisitr reported that there was photographic evidence that the station wasn’t built until 1994. The maker of the documentary, Dan Reed, admitted via Twitter that James’ dates are wrong.

“I had girls at my school who were sexually assaulted and abused. And I have never won a case,” Yahoo! quoted Oprah as saying.

“When you put a girl on the witness stand and she can’t remember was it Thursday or Wednesday, it’s automatically discredited.”
Att tro att det kommer hålla i domstolen med ett felaktigt datum på två år, ja, Safechuck kommer att få det tufft framöver. Och samma med Robson kring Grand Canyon. Båda dessa herrar kommer att bli rätt panka efter att de förlorar fallet, med miljontals dollar i advokatkostnader och böter och kanske även fängelsestraff för att ha ljugit under ed osv.

För min del är det uppenbart att Robson hela tiden var ute efter pengar, och att Safechuck hakade på när han såg 1.5 miljarder dollar som potentiell vinst i domstolen.
Citera
2019-04-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Michael Jackson kan mycket väl ha varit pedofil och haft sex med barn, däremot ljuger herrarna i dokumentären. De är bara ute efter pengar. Man stämmer liksom inte på ett belopp av 1.5 miljarder dollar om man bara är motiverad av sanningen. Plus alla faktafel som har uppdagats hittills kring Robson och Safechuck. Det kommer att bli svårt för Safechuck att försvara sig mot detta:
Yesterday, Oprah Winfrey sat down and did an interview with Trevor Noah on The Daily Show with Trevor Noah. In the interview, Noah asked if Winfrey ever wavered after one of the accusers in the documentary of Leaving Neverland, James Safechuck, got his dates wrong by years and not a couple of days.

Safechuck alleges that Michael Jackson molested him from 1988 until 1992 and that the incidents happened at the railway station at the King of Pop’s sprawling ranch in California. This huge claim was made in the documentary, which was broadcasted in two parts. The Inquisitr reported that there was photographic evidence that the station wasn’t built until 1994. The maker of the documentary, Dan Reed, admitted via Twitter that James’ dates are wrong.

“I had girls at my school who were sexually assaulted and abused. And I have never won a case,” Yahoo! quoted Oprah as saying.

“When you put a girl on the witness stand and she can’t remember was it Thursday or Wednesday, it’s automatically discredited.”
Att tro att det kommer hålla i domstolen med ett felaktigt datum på två år, ja, Safechuck kommer att få det tufft framöver. Och samma med Robson kring Grand Canyon. Båda dessa herrar kommer att bli rätt panka efter att de förlorar fallet, med miljontals dollar i advokatkostnader och böter och kanske även fängelsestraff för att ha ljugit under ed osv.

För min del är det uppenbart att Robson hela tiden var ute efter pengar, och att Safechuck hakade på när han såg 1.5 miljarder dollar som potentiell vinst i domstolen.

Innan man överhuvudtaget ger sig in på något liknande tar man väl reda på vad sannolikheten är att man har en chans att vinna? Det hade i alla fall jag gjort. Dessa två snubbar måste vara lite knäppa, jag får det inte att gå ihop. Undrar när processen börjar förresten.

Preskriptionstiden för mened har gått ut för länge sen så på den punkten riskerar de inget. Vad gäller advokatkostnader så kanske man kan försäkra sig mot sånt? Borde dock bli dyrt ändå, väldigt dyrt. Så jag får inte det här att gå ihop, alls.
Citera
2019-04-12, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Media har nappat även på att försvara James Safechuck.
https://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/michael-jackson-biographers-claim-neverland-14253571

https://meaww.com/michael-jackson-james-safechuck-neverland-ranch-abuse-allegations-new-twist-train-station

.[/i]

"Fake News" - Donald Trump (MJ's Polare btw).

Om inte Fake News, så fram med papprena då? På byggena/konstruktionerna etc. Officiella papper, tack. Som Smallcombe plockat fram för att påvisa att James historia inte stämmer.

Här inne har vi känsloargumentsfolket "MJ erkänner att han sover med barn. Han är ett peddo". "Jag har en känsla att MJ har gjort detta". Inga bevis, men ändå en känsla som jag är helt beredd att acceptera på sätt och vis. Tex vet inte om ni tagit upp detta, men Mj's besatthet av Gamla så väl som unga, stämmer överens med den dömde pedofilen Jerry Sandusky's beteende och erkännande. Källa Michael har dockor på gamla och unga människor i Martin Bashmir dokumentären. Helt bisart och fick mig att skratta rakt ut faktiskt. Bästa är när han åker permobil för skojsskull, fyfan humor

Även om jag trots er "känsla", inte delar eran uppfattning helt, människan är tyvärr mer komplex än "Ja, det och det stämmer in på en pedofil-profil". Sen motpolen då? Det hängivna fanet X-files tex, som fortsätter kampen för MJ's svenska legacy med diverse argument/bevisning. Jag ställer mig fortfarande frågande dock. MJ med en aktiv karriär från säg 80 till 95, efter det gick det utför, enligt mig.
Konstant i rampljuset för pedofileri anklagelser, och hur knäpp och konstig han var.
Att då endast fem pojkar totalt, om jag tänker korrekt försökt mer eller mindre "seriöst", i domstolssammanhang få honom dömd, men misslyckats. Det är ju ett helt fenomenalt bra facit för en förövare som haft så mycket publicitet och en uppsjö av möjligheter att bli attackerad från alla möjliga håll och kanter.

Tillskillnad från Harvey vars media/tabloid närvaro varit nästintill obefintlig. Enda tills skandalen blossa ut, ala metoo. Ska erkänna att jag faktiskt inte ens visste vem Harvey var, men alla vet MJ, t.om generationer som inte ens var födda under hans storhetstid. Ändå är det över 80 kvinnor som hävdat att Harvey han gjort endel olämpliga saker, och igen fem stycken pojkar trots att MJ antagligen haft lika många barnmöten som Harvey haft kvinnomöten. Märkligt, måste jag säga.
Citera
2019-04-12, 16:14
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Innan man överhuvudtaget ger sig in på något liknande tar man väl reda på vad sannolikheten är att man har en chans att vinna? Det hade i alla fall jag gjort. Dessa två snubbar måste vara lite knäppa, jag får det inte att gå ihop. Undrar när processen börjar förresten.

Sannolikheten att vinna är lika med noll. De stämde MJs dödsbo alldeles för sent. Domaren gjorde ett undantag och lät dem gå vidare och la ner deras lawsuit efter 2 år. Då de visste att de var sent ute så stämde de även MJs två företag för att få maximal vinning. Även den lawsuiten slängde domaren ut. Wade är skyldig MJs dödsbo nästan $70,000 dollars i rättegångskostnader.

Nu har de ju överklagat och hoppas med hjälp av media ("Court of Public") att kunna vinna överklagan. Hur de ska göra det vet jag inte då domaren med över 30 års erfarenhet sa första gången att ”ingen rationell jury kommer kunna lita på hans påståenden”.

MJs dödsbo svarade i veckan på deras överklagan: https://leavingneverlandfacts.com/wp...ents-Brief.pdf
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-12 kl. 16:44.
Citera
2019-04-12, 17:10
Medlem
Det sjuka var Jacksons grovhet. Man har ju alltid vetat att han gillade barn och att han hade gått för långt, men inte att det skulle vara så grovt. Det känns illa att ens skriva detta, men han knullade med barn och sög av de, å vise versa.
Att han hade tafsat och sånt har man alltid fattat, men inte att han skulle ha fullbordade penetrerande samlag. Hemskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in