Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Så jättebra skrivet!Så på pricken rätt analys.
Rapytt har om och om igen varit inne på NS personlighet hos O. Inte alls omöjligt.
Kombinerar man det med misstankarna att han varit mycket dominerande över övriga familjemedlemmar skulle händelseförloppet kunna få sin förklaring. H kanske knappt längre hade kraft att existera som en egen individ, än mindre flickorna. Kanske försökte någon av dem ändå hävda sin egen vilja och gå emot uppsatta regelverk?
I vart fall borde polisens redogörelse helt enkelt ytterliggare förtydligas. Är det så att H var en mycket kuvad kvinna med utplånad personlighet, något som tyvärr finns i varierande grad i många miljöer och flickorna hölls i schack av en dominerande far vore det faktiskt en rimlig upprättelse för offren att detta offentliggjordes.
Tack Solglittret! Tackar dig även för alla kloka och sakliga inlägg som du orkar skriva i tråden – trots massiva påhopp.
Det är märkvärdigt att skånepolisen svärtar viktiga detaljer - framför allt i vilken ordning Oskar brutalt ströp/kvävde Hanna, Agnes och Moa. Jag tror att han ströp Hanna först - efter att hon gått och lagt sig efter att ha tagit sitt sömnmedel. Därefter har han strypt/kvävt döttrarna. Som sagt har jag sett ansiktet på en person som dött av kvävning, orsakat av lunginflammation. Det blev det sista mördaren såg av sina familjemedlemmar. Och som orsakade svårigheter att blunda/sova för de unga poliserna som hittade offren.
Diskussionen om depressioner kan vara korrekt. Men orsakerna olika.
Hanna kan inte ha mått bra efter alla år med n-personen Oskar. Tror att den starka kvinna hon en gång var har brutits ner i försöken att finnas till och stötta sina döttrar i hemmet mot alla odds.
Oskar hade sina egna orsaker. Sina inre demoner p.g.a. personlighetsstörningar. Orkade inte hålla fasaden längre och framför allt döttrarnas försök till frigörelse -vilket jag tror skedde.
Polisen försöker förbättra sitt rykte bland befolkningen. Skånepolisens svärtande av detaljer om morden kan ju inte bidra till detta. Tvärtom. Det kan inte vara polisens uppgift att skydda en mördare. Vad säger den utländska pressen om detta? Spekulationer om korruption?
Du har helt rätt vi måste få en korrekt rapportering av polisen om detta fall – offren kan inte berätta – då måste polisen göra det i deras ställe.