2019-03-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Enligt Jonathanmw så fanns det glasbitar där. Jag tror det ligger något i det Elli skrev att planen inte gick fullt ut. Jag har aldrig trott på att H skulle ha bett om att bli strypt.

Ett trasigt glas behöver inte betyda ett dugg, så länge det inte var blodbesudlat.
Citera
2019-03-10, 20:53
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Höstterminen börjar i augusti som du vet. En planering mellan augusti 2017 till januari 2018? Det tror jag inte på
BESLUTET togs till (under) hösten. Sen står det här och var att man planerat under så lång tid. Frågan är vad som stämmer. Jag tror att beslutet togs då. Men inte att man gjorde nån noggrannare planering förutom att "vi firar jul, så gör vi det efter nyår". Typ så.
Citera
2019-03-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Välkommen tillbaka!
Så glad jag blev att se din profil
Tack för som vanligt bra grävande och en intressant artikel. Tankarna går ju direkt till Björredsfallet när jag läser det. Ska kika mer på dina länkar också.
Tänkte på dig innan idag när jag lyssnade på en pod där psykiatrikern beskrev fallet som väldigt invecklat och komplext. Precis som du beskriver Bjärred.

Kan du länka till podden?
Citera
2019-03-10, 20:55
Medlem
Citat:
Jag har lovat nån. Du kan själv tänka , om du planerar mord , hur skulle du göra? Om du dessutom säger att du har planerat mordet i 4-5-6 månader. Då tar du väl inte ett verktyg för att fixa lugnande och lämna det där bara. Och om du planerar att hänga dig därefter så tar du inte första bästa i huset.
Pekar allt detta en planering som sträcker sig över flera månader?

Jag förstår inte vilket verktyg man har för att fixa lugnande tabletter? Man hämtar väl på Apotek eller beställer på nätet? Eller hade de sprutor av något slag.....??

Vissa hänger sig i bälten, lakan osv. Om han tog något från köket vet jag inte vad det var. En sladd från vardagsrummet kanske.
Citera
2019-03-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
BESLUTET togs till (under) hösten. Sen står det här och var att man planerat under så lång tid. Frågan är vad som stämmer. Jag tror att beslutet togs då. Men inte att man gjorde nån noggrannare planering förutom att "vi firar jul, så gör vi det efter nyår". Typ så.
Då skulle dom hinna göra bättre ifrån sig när det gäller testamentet och avskedsbrevet. Två jurister skriver ett slarvigt testamente med fel datum som rättas till, fel födelsedatum på systern osv. Hela hösten och resultatet är detta. Nej, tror inte på det.
Citera
2019-03-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag förstår inte vilket verktyg man har för att fixa lugnande tabletter? Man hämtar väl på Apotek eller beställer på nätet? Eller hade de sprutor av något slag.....??

Vissa hänger sig i bälten, lakan osv. Om han tog något från köket vet jag inte vad det var. En sladd från vardagsrummet kanske.
Hur får man lugnande tabletter i nån som kanske inte vill ta det i tablettform ? El vägrar överhuvudtaget att ta det
Citera
2019-03-10, 21:01
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Då skulle dom hinna göra bättre ifrån sig när det gäller testamentet och avskedsbrevet. Två jurister skriver ett slarvigt testamente med fel datum som rättas till, fel födelsedatum på systern osv. Hela hösten och resultatet är detta. Nej, tror inte på det.
Jag vet att du gärna vill att detta skulle skötts snyggare än det gjorde, och inte så slarvigt. I sammanhanget var det kanske inte så viktigt - jag hade själv inte tyckt det. De skulle radera ut familjen, fixa testamentet och förklara sig till de anhöriga, samt skriva ner lite praktiskt. Detta skedde. Kanske inte enligt skolboken - men det finns nog inte så många bra sätt att göra sånt här på. Däremot önskar jag att de inte med handkraft strypt/kvävt barnen. Jag tycker inte heller testamentet var speciellt slarvigt skrivet i övrigt. De skrev ner vad de ville, och fick namnteckningarna bevittnade så det blev juridiskt rätt.
Citera
2019-03-10, 21:02
Medlem
Citat:
Höstterminen börjar i augusti som du vet. En planering mellan augusti 2017 till januari 2018? Det tror jag inte på
Var står det att de planerat sen höstterminen ? Jag har bara läst hösten och ditt inlägg skriver du upp till 6 månader vilket innefattar 2 årstider. Ett år är 12 månader och har 4 årstider.
Citera
2019-03-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag tänker att O precis dödat barnen, skulle dricka vatten och var så upprörd att han råkade krama sönder glaset? Bara en ren hypotes, som jag hoppas man får komma med i tråden. Eller att han eller H råkade tappa glaset, men brydde sig lika lite om att sopa upp det som att stoppa in disken i diskmaskinen.

Såvida glaset inte var blodbesudlat så behöver det inte ha med fallet att göra öht.
Citera
2019-03-10, 21:05
Medlem
Citat:
Jag tror inte planeringen är så i detalj utan tankarna kom då. Själva utförandet tror jag knappt man pratat om alls. Det är ju inte som att planera sin semester eller en flytt. Jag tror de har undvikit sista steget pga obehag.
Därav hastigt gjort. Kanske båda fegade ur ändå men en av dem var pådrivande.
Citera
2019-03-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Såvida glaset inte var blodbesudlat så behöver det inte ha med fallet att göra öht.
Tror du inte? Menar du att de struntat i att sops upp skärvor så där. Nja det tror nog inte jag.
Citera
2019-03-10, 21:07
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Om jag minns rätt var det lite blod där. Men absolut inget jag kan verifiera överhuvudtaget. Och hörsägen naturligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in