2019-04-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ditt inlägg är OT eftersom jag aldrig har presenterat mig som högt uppsatt moralist eller hävdat att jag skulle vara någon sorts etiker eller ha etik och moral som mitt yrke. Om jag likt Solglittret hade hittat på en titel, typ överetiker i stället för hens överläkare, så hade det du kräks ur dig ändå på något sätt hört till trådens ämne. Nu är det bara en uppstötning från dig och inget mer.

Sätt dig och läs dina inlägg i dag och se vad som genomsyrar dem. Att t.ex använda "kräks ur" och "uppstötning" säger en del. Yrke och titel är irrelevant.
Citera
2019-04-14, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Att H har blivit bragd om livet står att läsa, det är ett faktum. Att försöka förminska gärningen och dess brutalitet genom att hänvisa till en signatur i ett förklaringsbrev, förändrar inget.
Ett digitalt avskedsbrev är just vad det är; digitalt. Övrig (stöd) bevisning: digital.
Det kan visst finnas tvivel från polisen sida; om O har utfört alla mord utan bistånd av H och hon är misstänkt för planering, kan den digitala bevisningen tillsammans med namnunderskrifter lägga sig på en lägre sannolikhetsgrad. I och med att fallet aldrig kunde gå till åtal, får man från polisens sida utgå från det material som finns tillgängligt. Vid ev väckt åtal hade båda två tilldelats försvarare, vittnen tillkallats, experter uttalat sig, mera material hade tagits fram etc.

Det är för att fallet aldrig kommer att gå till domstol som polisen väljer att inte tala om vem som gjort vad. Men man talar om vad man är säker på. Delat gärningsmannaskap.

Citat:
Det är riktigt som du säger att hon hade presenterat sig som "åklagare", och inte "advokat"; det blev en miss där i natt - tack för rättelsen.
Förstår hur du menar, och förklaringen är troligtvis att SG hörde fel här, det är lätt hänt och ska inte behöva ältas i månader efteråt. Det var väl ändå jättebra att SG ringde upp ACA och sedan meddelade oss att FUP var på väg? - En felsägning, felskrivning eller att råka höra fel är mänskligt och man måste kunna släppa. Men i det här fallet saknades vilja till tolerans.

Missan tog också, som du vet, kontakt telefonledes med ACA, och de uppgifter hon fick till sig överensstämmer med SGs.

Du tror att jag ska ta Missans inlägg som garanti för att Solglittrets inlägg är sanna? Det tror inte jag.

Citat:
Regler för uppförande existerar överallt, även på nätet. Vilka överträdelser kan medföra avstängning på flashback? Tex uppvigling, hot, personangrepp, falsk ryktesspridning m m.
Klart att det är mobbning när skribenter medvetet går in för att smutskasta ett nick, i syfte att minska dess trovärdighet. Det finns alltid de som köper illviljan och mår gott av att se andra bli nedtryckta.

Hittade du mobbing i reglerna? Falsk ryktesspridning finns däremot, det innebär att man inte får ljuga, eller hur? Då får man ifrågasätta lögnare.
Citera
2019-04-14, 12:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Att H har blivit bragd om livet står att läsa, det är ett faktum. Att försöka förminska gärningen och dess brutalitet genom att hänvisa till en signatur i ett förklaringsbrev, förändrar inget.
Exakt BRAGD om livet. DÖDAD är ett annat ordval - så det är bra att du justerar ordval.
Det är riktigt som du säger att hon hade presenterat sig som "åklagare", och inte "advokat"; det blev en miss där i natt - tack för rättelsen.
Förstår hur du menar, och förklaringen är troligtvis att SG hörde fel här, det är lätt hänt och ska inte behöva ältas i månader efteråt. Det var väl ändå jättebra att SG ringde upp ACA och sedan meddelade oss att FUP var på väg? - En felsägning, felskrivning eller att råka höra fel är mänskligt och man måste kunna släppa. Men i det här fallet saknades vilja till tolerans.

Missan tog också, som du vet, kontakt telefonledes med ACA, och de uppgifter hon fick till sig överensstämmer med SGs.

Regler för uppförande existerar överallt, även på nätet. Vilka överträdelser kan medföra avstängning på flashback? Tex uppvigling, hot, personangrepp, falsk ryktesspridning m m.
Klart att det är mobbning när skribenter medvetet går in för att smutskasta ett nick, i syfte att minska dess trovärdighet. Det finns alltid de som köper illviljan och mår gott av att se andra bli nedtryckta.
Så här ligger landet, ryggdunkaren.
Jag tror jag var först ut - nämligen redan innan solglittret kom med sina EXTREMT töntiga inlägg om att nu gäller följande officiella data:
Det har aldrig varit en ÅK inkopplad.

Det handlar om trovärdighet. Vi var hur många som helst som ifrågasatte att nån åklagare ringt solglittret.

1. Absolut INGEN kan annonsera här att det är några officiella data som gäller.
Det är enbart pressmeddelande, pressträff, polisens artikel, FUP och vad polis väljer förmedla i media.

2. Om och om igen vidfasthöll solglittret att det var en Åklagare som ringt upp. TROTS information om att det är i polismyndighetens regi.

3. Det är heller inget "Bjärredsmål". Det är ett ärende då det inte handhas av just ÅK och ska till rätten. Lika fan fortsatte solglittret.

4. Det är inte minsta troligt att nån okänd privatperson blir uppringd med exklusiv information.

5. Ingen annan som testade fick prata med "åklagaren" - förutom just missan...

6. Det var klart, följande vecka skulle FUP vara klart. Det dröjde över en månad.

7. Solglittret och missan har således erhållit information när den inte var nedlagd och förundersökningssekretess gäller.

8. Solglittret påstod sig ha fått information som än idag inte har offentliggjorts. Att en person dödat barnen.

9. Solglittret använde ett ordval som är högst tvivelaktigt att en jurist skulle använda till allmänheten dvs lika lite som en obducent gör vid fastställande av dödsorsak: att Hanna är mördad.
Det har nämligen inte varit inför rätta. Därför använder man ordval dödats eller bragd om livet.

10. För kännedom har du et al repeterat bannade RK som en ultimat källa trots alla lögner och då går det lika bra att ifrågasätta vad solglittret sysslar med. Själv åberopar du att stehilitz inte är trovärdig av den anledningen och mal om regelverk.
Vi kan läsa själva och du behöver inte leka pseudomoderator. Det handlar överhuvudtaget inte om mobbing, det är debatt och det är ifrågasättande och det handlar om just trovärdighet och vad man påstår. Lägg ner ditt trams.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du ljuger!
A-C A titulerade sig i telefonen "ansvarig åklagare i Bjärredmålet"
när hon ringde upp.
Hon uppgav att hon kommer att avsluta utredningen nuvarande vecka och att hon är den som tar ställning till sekretessprövning av FUP.

Hon uppgav att det fanns tre mordoffer i villan
Att de forensiska fynden talade för att endast person mördat barnen.
Hon uppgav att en person suiciderat i familjen, fadern.
[/i]
Citat:
Nej, jag garanterar , jag har inte hört fel. Jag upprepade även vem hon sa sig vara för att undersöka om jag förstått vem det var som ringde.
Men hon benämnde sig med absolut säkerhet som:" A-C A, jag är ansvarig åklagare i Bjärredmålet."
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag undrar även om ”åklagaren” använde orden ”Hanna mördades av Oskar genom strypmord”?

Du skriver i ett av ovanstående inlägg att ”Oskar är den ende personen i villan som definitivt till slut själv avgjorde sitt öde och bestämde att och hur han skulle dö.” Gäller inte detta även Hanna om planeringen gick ut på att Oskar skulle avsluta hennes liv? Det är den utgångspunkten som konsekvent har framkommit i polisens rapporter från händelsen, att föräldrarna avslutade sina och sina barns liv. Gav ”åklagaren” någon information som motsäger att det inte var en gemensam plan och att Hanna var med i beslutet om att och hur hon skulle dö?

Sa åklagaren ordagrant att Hanna blev mördad?
Citat:
Ja, åklagaren sa, att av de forensiska fynd som framkommit, har barnen mördats av endast en person.

Ja, åklagaren sa att Hanna, precis som barnen, blivit mördad.
Åklagaren sa att antalet mordoffer i villan var tre. En person, fadern, har suiciderat.

Detta är de officiella uppgifter jag har fick, kan ej lämna fler detaljer som svar på dina frågor.
Senast redigerad av develi 2019-04-14 kl. 13:11.
Citera
2019-04-14, 12:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Man har inte hemlighållit mördarna. Man menar att Hanna och Oskar dödade sina barn tillsammans i ett medgärningsmannaskap. Det är därför de båda Hanna och Oskar är misstänkta för mord. Eftersom de är döda kommer dock ingen rättegång att hållas. Av precis samma anledning släpps inte heller FUP. Det hindrar dock inte att Hanna och Oskar går till historien som föräldrarna som tillsammans dödade sina barn, av polisen, av media, av vetenskapen och av allmänheten.

Sorry Glittret, spelet är över. Du får helt enkelt börja manipulera, ljuga och bedra i ett annat fall nu, efter att du misslyckats så flagrant med detta. Jag ska på intet sätt påstå att jag inte känner en stor portion av skadeglädje över ditt debacle med tanke på hur illa du har gjort utsatta sårbara grupper. Jag är dessutom rätt övertygad om att jag inte är ensam om det, så för all del, fortsätt gärna att sprattla en stund till inför öppen ridå.

Glittret söker, obducent som hen är, ett samhälle där man kan dömas på sin psykologi, före någon brottslig gärning. Hen intresserar sig för mördaren O, inte lagbrytaren O.

Media må vara intresserade av ”mördare”, men rättvisan måste betrakta alla människor som likvärdigt rättskapabla, om de är myndiga och får gå fria. Miljardtals personer med möjligt uppfattbara psykisk särdrag (narcissism etc) går lösa utan andra problem än väldigt långa flashbacktrådar och lite annat. Som man får handskas med när det uppstår. De vetenskapliga landvinningarna som kan pressas fram ur förhållandet att O anses ha dödat sin fru är försumbara. Att O brutit mot basala lagar för mänskligt samhällsliv visste vi. Det gjorde han i sällskap med det här antagna offret.

Rättsligt och mänskligt sett är lite psykiska särdrag hit eller dit inget som bör ankomma lagens förutsättning av samhällsmedlemmen som rättskapabel. Inte minst i detta fall finns inga sociala eller ekonomiska, psykologiska eller historisk-politiska faktorer som tillför ett smack vad gäller O:s identitet och bevekelser och motiv o.a., och även om så vore så skulle det bara mycket lätt inverka på samhällets uppfattning av GM:s skuld. Den enda hållpunkten för en psykologi är att mordet på barnen kan vara resultatet av en djup depression som slagit över i en upplevelse av att behöva tillintetgöra familjen för att kunna kontrollera ”livet” på det sättet. Men då i en tämligen stillsam och ordnad version av ett sådant förlopp, då det är gemensamt och planerat, och grundar sig i omsorgen om barnens väl o ve — som föräldrarna sett detta.

Om O är en ”mördare” i någon samhälleligt meningsfull bemärkelse så rör det mordet på barnen eller familjen i dess helhet. Och där delar han äran likvärdigt med H.

Dödandet av H tillför inget ytterligare till detta, och den formella lagöverträdelsen inskärper inte statusen som ”mördare” i detta fall, snarare tvärt om, för ”mördare” försöker vanligen själviskt överleva (brottet är instrumentellt för uppfattningen av vad som krävs för att överleva, på den andres bekostnad), och ”mördare” finns då lösa eller till hands för att ställa inför åklagarens anklagelse om nedrigt uppsåt. ”Mördare” använder andra för att själv överleva. Det är ofta att få lagen om bakfoten. Såna kan man inte ha lösa.

O inskärper inte heller sin status som ”mördare” genom ”mordet” på frun utan tvärt om, praktiskt genom att det fysiska hotet från ”mördaren” genast försvinner, och intellektuellt genom att han (de båda) fattat och direkt tagit konsekvenserna av sitt handlande.

Men rättsligt sett är ”mördare” en bagatell i marginalen jämfört med annat. Det är fr.a. pressen som gillar ”mördare”, för det kittlar och säljer.

Men för att rättvisan ska kunna existera och fungera måste rehabiliteringsförmågan (liksom myndigheten) hos en samhällsmedlem kunna förutsättas, och straffets syften är också att sona och ”förlåta”, och till slut om möjligt återkvalificera, och då är lagöverträdelsen brottslig, men personen är i grunden en av oss.

Så det för inget till saken här att diskutera O:s brott mot H, när polismyndigheten definierat ”saken” som bådas gemensamma brott mot barnen. Det gör varken från eller till. Det går inte bryta O:s eventuella strypning av H ur sitt sammanhang och göra egen sak av det vis sidan av utredningens proklamation.

”Mördare” är för tonåringar. Och för obducenter tydligen.

Jag är förstås medveten om den fördömande och normerande funktionen hos normerande institutioner, dit åklagarmyndigheten också delvis får räknas, men syftet där ska ju vara avskräckande på allmänheten. Och vitsen med att avskräcka från O:s mord av H i detta fall vore ju snarast att vilseleda.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-04-14 kl. 12:46.
Citera
2019-04-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ett digitalt avskedsbrev är just vad det är; digitalt. Övrig (stöd) bevisning: digital.
Det kan visst finnas tvivel från polisen sida; om O har utfört alla mord utan bistånd av H och hon är misstänkt för planering, kan den digitala bevisningen tillsammans med namnunderskrifter lägga sig på en lägre sannolikhetsgrad. I och med att fallet aldrig kunde gå till åtal, får man från polisens sida utgå från det material som finns tillgängligt. Vid ev väckt åtal hade båda två tilldelats försvarare, vittnen tillkallats, experter uttalat sig, mera material hade tagits fram etc.

Bra inlägg.
Man måste kunna gå vidare. Det är inte ok att förfölja och trakassera en skribent, vem det än gäller.

Och dessutom: tråden blir förstörd - den blir så fruktansvärt sönderhackad, när så många inlägg handlar om hur SG är istället för att handla om Bjärred. När man vill följa en tankegång eller ett spår som tas upp i ett inlägg - så måste man harva sig igenom en hel massa långa inlägg som handlar om andra postare för att vaska fram det lilla som handlar om Bjärred.

Vid det här laget vet vi vad folk här tycker om varandra. Tråden skulle bli oläslig om vi alla skulle ägna långa inlägg åt vad vi tycker om den ena eller den andra postaren.

Alla tycker och tänker om andra, men alla skriver inte ner sina tankegångar på den punkten.
Citera
2019-04-14, 12:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Inte finns det några nya fakta så tråden hämtar näring i annat.

Flashig78, vet inte hur du får till det i inlägg typ var 20:e minut. Du har tillgång till Polistidningen o hyser ett starkt intresse för poliser än genomsnittet. Det har du tydligt markerat. Du bedyrar om och om igen att polisens slutsats är vattentät. Man skulle faktiskt kunna tro att polisen aldrig gör fel. Påminner om att du inte har en aning om vad polisen gjort i den här utredningen.

Develi, kämpar dag och natt men bidrar ju faktiskt med intressanta teorier. Extremt långa inlägg. Jag kommer att slå det nu. Fast om Develi fick använda sin egen förmåga så hade hen kommit till en annan slutsats än polisens. I sin bitterhet så använder Develi tråden till att diagnosticera tråddeltagare. Enkelt men bortkastat.
Det gnälls på analyser och diagnostiserande av skribenter och du själv kallar ditt skitinlägg för:
Citat:
Så, nu har jag lämnat mitt bidrag till trådens överlevnad.

Jag tänker inte sänka mig ner till din nivå - men för kännedom är jag inte minsta bitter. Det är ett ordval som är så missanpassat till min person att klockorna nästintill stannar. Däremot går det bra att kalla mig både elak och arg.
Det brukar Rumbledoll och Solglittret ha som gemensam beteckning på mig. Rapytt har gett mig en diagnos som personlighetsstörd och zilvereko funderar på vad jag har för sexuella preferenser då jag ifrågasätter incest. Jag skulle kunna göra listan lång med personangrepp men jag släpper där. Nån offerroll och evigt snyftande om mobbing ligger mig nämligen inte nära till hands. Varken då eller när mina åsikter ifrågasätts.

Anledningen att skriva om depression är återgiven x flera så det tänker jag inte repetera mer än att det är en hög sannolikhetsfaktor är så kan ha varit fallet.

Däremot finns det en kreativ förändringsfaktor i just depression och självmordstankar när det kommer till prevention. Att förebygga att föräldrar hamnar snett och nåt så in i helvete snett som i Bjärred. Dock tack och lov ovanligt. Däremot är det inte lika ovanligt att mammor och pappor mördar barn.
De är nog heller inte skitlyckliga då det sker.

Allt hänger nämligen på föräldrarna att två fina flickor är mördade.

Man kan sätta startblocken vart som helst i det här fallet. Flickorna kommer tyvärr aldrig få varken upprättelse eller livet tillbaka.
Men man kan däremot fundera kring riskfaktorer hur i hela friden det kunde ske.
Är det bittert? Nej, det är salutogent.
Det är även mer kreativt i mitt tycke än att på noll grund upprätta nån heder för en av de personer som en förundersökning kommit fram till är deras mördare.

DÄRFÖR skriver jag och funderar kring vad fan som gick så snett i föräldrarnas personlighet, deras psykiska ohälsa och deras letala konstellation.
Med tanke på att detta är extremt komplext, med tanke på att jag hellre försöker förankra i fakta än egna hjärnspöken så blir inläggen större. Har du problem med det: scrolla.
Konspirationer har aldrig legat mig varmt om hjärtat.
Senast redigerad av develi 2019-04-14 kl. 13:15.
Citera
2019-04-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Nej Glittret angav fel titel på A-C-A i ett av sina inlägg, men i allt väsentligt hade hon rätt, dvs FUP:en släpptes. Att fortsätta tjata om den titeln visar bara hur lite ni har på fötterna.

Fast denna A-C kunde faktiskt presenterat sig som ”...ACA och ställföreträder åklagare, i ett fall som Bjärred”.

Polisen vet naturligtvis vem som dödat döttrarna. SS fick frågan av en journalist i vilken ordning alla dött och om de hade dött inom ett dygn så tror jag att SS skulle sagt så. Men de dog nog i två omgångar, Hanna och flickorna dog den 5-6/1 och Oskar den 8-9/1.
Citera
2019-04-14, 13:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Fast denna A-C kunde faktiskt presenterat sig som ”...ACA och ställföreträder åklagare, i ett fall som Bjärred”.

Polisen vet naturligtvis vem som dödat döttrarna. SS fick frågan av en journalist i vilken ordning alla dött och om de hade dött inom ett dygn så tror jag att SS skulle sagt så. Men de dog nog i två omgångar, Hanna och flickorna dog den 5-6/1 och Oskar den 8-9/1.
NEJ. Det kunde hon inte så sluta förminska solglittrets idiotiska försvarstal - det fick vi höra en evig tid.
Hon lär väl veta vad hon jobbar med och har för titel och inte komma med nån fejkversion.

För kännedom är det satt samma datum på alla i bouppteckningen som skedde i maj, vid den tiden har slutgiltigt svar inkommit från obduktion. Polis har uppgett att tider inte gått att fastställa vilket då inte rimmar med att Oskar skulle ha dött den tid du uppger:
Ju närmre tidpunkt de hittas dvs 9 januari, ju säkrare för rättsläkare att fastställa.
Så det du skriver låter inte troligt.
Citera
2019-04-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det gnälls på analyser och diagnostiserande av skribenter och du själv kallar ditt skitinlägg för:

Jag tänker inte sänka mig ner till din nivå - men för kännedom är jag inte minsta bitter. Det är ett ordval som är så missanpassat till min person att klockorna nästintill stannar. Däremot går det bra att kalla mig både elak och arg.
Det brukar Rumbledoll och Solglittret ha som gemensam beteckning på mig. Rapytt har gett mig en diagnos som personlighetsstörd och zilvereko funderar på vad jag har för sexuella preferenser då jag ifrågasätter incest. Jag skulle kunna göra listan lång med personangrepp men jag släpper där.

Anledningen att skriva om depression är återgiven x flera så det tänker jag inte repetera mer än att det är en hög sannolikhetsfaktor är så kan ha varit fallet.

Däremot finns det en kreativ förändringsfaktor i just depression och självmordstankar när det kommer till prevention. Att förebygga att föräldrar hamnar snett och nåt så in i helvete snett som i Bjärred. Dock tack och lov ovanligt. Däremot är det inte lika ovanligt att mammor och pappor mördar barn.
De är nog heller inte skitlyckliga då det sker.

Allt hänger nämligen på föräldrarna att två fina flickor är mördade.

Man kan sätta startblocken vart som helst i det här fallet. Flickorna kommer tyvärr aldrig få varken upprättelse eller livet tillbaka.
Men man kan däremot fundera kring riskfaktorer hur i hela friden det kunde ske.
Är det bittert? Nej, det är salutogent.
Det är även mer kreativt i mitt tycke än att på noll grund upprätta nån heder för en av de personer som en förundersökning kommit fram till är deras mördare.

DÄRFÖR skriver jag och funderar kring vad fan som gick så snett i föräldrarnas personlighet, deras psykiska ohälsa och deras letala konstellation.
Med tanke på att detta är extremt komplext, med tanke på att jag hellre försöker förankra i fakta än egna hjärnspöken så blir inläggen större. Har du problem med det: scrolla.
Konspirationer har aldrig legat mig varmt om hjärtat.

Fram med bevis för att jag skulle ha skrivit det du påstår (det fetade). Och det ska inte bara vara ett par ord tagna ur sin kontext. Har aldrig varit intresserad av dina sexuella preferenser

Däremot har jag skrivit att jag tror att det kanske kan ha handlat om familjehemligheter, som man gjort allt för att dölja men som var på väg att komma fram i dagsljuset. Det kan innebära många olika saker. Allt från anorexia via incest till att barnen var överkontrollerade av andra skäl.

Däremot har jag inte envisats med att det måste vara så. Det är en teori, inget annat.

Själv har du envist framhärdat att dina från luften tagna psykiatriska diagnoser på föräldrarna är de rätta. Inte bara en utan massor med gånger. Där kan man tala om förtal av avliden.

Polisen, som ju alltid säger rätt saker i bjärredfallet, har sagt att ingen av föräldrarna hade någon psykisk sjukdom...så då bör du väl tro på det. Det uppmanas vi alla andra att göra av dem som anser att de sitter inne med alla svar.

Du har "funderingar och hypoteser" men de som inte tänker och tycker som du har "hjärnspöken och konspirationsteorier". Jaja...

Den riktigt ruskiga mobbingen som du och några till skribenter kör mot SG och ett par till tycker jag är riktigt jäkla otäck.
Senast redigerad av zilvereko 2019-04-14 kl. 13:37.
Citera
2019-04-14, 13:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fram med bevis för att jag skulle ha skrivit det du påstår (det fetade). Och det ska inte bara vara ett par ord tagna ur sin kontext. Har aldrig varit intresserad av dina sexuella preferenser

Däremot har jag skrivit att jag tror att det kanske kan ha handlat om familjehemligheter, som man gjort allt för att dölja men som var på väg att komma fram i dagsljuset.Det kan innebära många olika saker. Allt från anorexia via incest till att barnen var överkontrollerade av andra skäl.

Däremot har jag inte envisats med att det måste vara så. Det är en teori, inget annat.

Själv har du envist framhärdat att dina från luften tagna psykiatriska diagnoser på föräldrarna är de rätta. Inte bara en utan massor med gånger. Där kan man tala om förtal av avliden.

Polisen, som ju alltid säger rätt saker i bjärredfallet, har sagt att ingen av föräldrarna hade någon psykisk sjukdom...så då bör du väl tro på det. Det uppmanas vi alla andra att göra av dem som anser att de sitter inne med alla svar.

Den riktigt ruskiga mobbingen som du och några till skribenter kör mot SG och ett par till tycker jag är riktigt jäkla otäck.
Att du tappar minnet när det kommer till att stå för vad som sägs är ingen nyhet.
Däremot är inlägget raderat - för att det var just personangrepp och inte alls för så länge sen.
Jag vet mycket väl vad jag anmälde och du försökte vara putslustig med skrattgubbar och undrade hur det var ställt med mig snarare som hade en så stark aversion mot att barnen diskuterades på detta sätt.
För kännedom sitter jag inte med ett arkiv och sparar skiten men det kanske man borde när det kommer till dig - för du slingrar dig som en mask och gapar mobbing konstant.
Helt blind för din egen framfart med invektiv. Du förlorar diskussioner och drar mobingkortet.
Du är med andra ord patetisk i mitt tycke.

Vad det beträffar mobbing om solglittret har jag skrivit ett inlägg om vad det rör sig om:
Trovärdigheten är ifrågasatt.

Mina ur luften tagna diagnoser rör sig om EN enda. Extremt vanligt förekommande vid självmord och mycket vanligt att folk dras med som obehandlad. Vissa anser att folk inte ska äta antidepressiva parallellt med terapi.
Du är en sådan erinrar jag mig.

Personligen tror jag det räddat livet på barnen.

Jag har inte envist framhärdat att så är fallet - det är nåt jag tror dels från forskning murder-suicide, dels att det leder till självmord och är den vanligast förekommande psykiska ohälsan och dels det beteende som beskrivs gällande föräldrarna i media - och dels från deras skeva beslut eftersom det påverkar det kognitiva.
Senast redigerad av develi 2019-04-14 kl. 13:49.
Citera
2019-04-14, 14:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För kännedom är det satt samma datum på alla i bouppteckningen som skedde i maj, vid den tiden har slutgiltigt svar inkommit från obduktion. Polis har uppgett att tider inte gått att fastställa vilket då inte rimmar med att Oskar skulle ha dött den tid du uppger:
Ju närmre tidpunkt de hittas dvs 9 januari, ju säkrare för rättsläkare att fastställa.
Så det du skriver låter inte troligt.

Det är samma datum för allas död för att det datum då de hittades är det enda hundraprocentigt säkra datumet då man vet att alla var döda.

Men vet med största säkerhet att detta inte är deras dödsdatum - men det är normalt, brukligt och mycket vanligt att man anger fynddatum som dödsdatum när det inte säkert går att avgöra exakt dödsdatum. Det görs ofta när folk hittas avlidna ensamma i hemmet. Då utan brottsmisstanken - det är vad läkare skriver på dödsbeviset när dödsdatum är oklart- man skriver alltid fynddatum.

Orsaken är enkel och begriplig:
Om O observerades sista gången i livet 5/1 - vågar man inte sätta hans dödsdatum till någon av närmsta dagarna därefter. Har kroppen hängt i kyla, om han var mycket smal osv kan det det bli fel.
Om det då om något år kommer någon med ett kontrakt som O undertecknat på morgonen 9/1 skulle detta automatiskt vara ogiltigt om han dödförklarats innan. Det skulle kunna bli väldigt fel.

Så nej de dog sannolikt inte 9/1 eftersom någon sökt dem utan svar 6/1.
De har mycket troligt dött på olika datum och polisen vet att O dog sist.

Om du tittar i bouppteckningen anges också att H är änka efter O. Vi vet säkert genom polisen att O dog efter H så detta är helt fel, men man gör så för det är enklast att formulera sig så. Dessutom anges faktiskt att O också är änkling efter H - båda förhållanden kan naturligtvis inte gälla samtidigt.

Så kort sagt bouppteckningen är en förenkling och helt värdelös som något bevisvärde på när någon faktiskt dog eller den inbördes turordningen.

Ja, AC A presenterade sig i telefonen som ”åklagare i Bjärredfallet”. Jag har pratat med E-G W*stford om detta och hon trodde att jag hört fel, men jag tror inte själv att jag hörde fel.
Det har dock liten betydelse - chefsjurist AC A var ansvarig jurist för sekretessprövning och utlämnande av uppgifter ur FUP. Det var de uppgifterna jag hade efterfrågat. Liksom uppgifterna att FUP skulle komma ut i maskat skick - tyvärr alldeles för maskat.

Nu har du liksom en del av er, ofta mycket otrevliga grupp, fått rikligt med faktauppgifter serverade på fat genom andras och mitt grävande. Ändå har du mage att klaga på det som bjuds!
Om jag uppfattat och skrivit fel titel på den ansvariga juristen väcker det massvis med kritik - trots att AC A ju faktisk har denna position och är denna person som ansvarar för utlämnandet av uppgifterna i Bjärredfallet.

Ta fram egna fakta, gräv själv. Om maträtten/faktauppgifterna som som serveras och bjuds på inte smakar - så strunta i dem. Men ta fram något eget istället.

När du Develi, Armstark, Emna57, Flashig kommit med en enda ny egen framtaget faktauppgift i Bjärredsfallet - så kan ni också anse er ha moralisk rättighet att klaga på oss andra som ansträngt sig.
Annars är det helt enkelt inte klädsamt.
Citera
2019-04-14, 14:51
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Vi i denna tråd vet vad alla i Bjärredsfallet hette precis som närstående, men gemene man i Sverige vet det antagligen inte. Om en fallbeskrivning skulle referera till detta fall anonymt om några år och mer exakt beskriva bakgrund och händelseförlopp, skulle varken anhöriga eller närstående behöva känna sig utpekade. Därför borde inte sekretessen i FUP vara så genomgripande när det dessutom inte någonstans uppges några namn, adresser eller andra personuppgifter i FUP.

Men... du förstår fortfarande inte. Sekretessen har inte enbart med detta ärende att göra. Nu är det ett väldigt känsligt ärende, ändå har polisen valt att gå ut med den del. Det görs normalt inte alls. Eftersom de kända gärningsmännen är döda från starten av utredningen, finns ingen anledning att lämna ut en fup där regelverket säger att den INTE skall lämnas ut. Om man börjar frångå de regler som finns, så kommer det höjas röster att man skall lämna ut alla andra nedlagda, sekretessbelagda, förundersökningar. Jag förstår inte hur du tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in