Citat:
Ursprungligen postat av
Missan27
Du har FEL.
Jag lovar Ahmed från Rosengård skulle ALDRIG kunnat få hemundervisning . Knappt med läkarintyg. Ahmed från Rosengård skulle däremot fått hjälp av psykiatrin om han hade begärt det. Men man måste begära hjälp. Oskar , begärde han hjälp? Jag tror inte. Kanske nåt sömnpiller.
Jag tror Du har fel.(Läs att jag skriver tror, jag är nog lite mer ödmjuk än dig).
Varför skulle inte Ahmed få det om han var sjuk? Skillnaden kan vara att föräldrarna inte hade brytt sig om vilket. Många i dessa områden går ju inte ens till skolan eller kommer och går som det behagar. Att de gillar akuten det vet jag. Att de hotar och lever rövare vet jag också.
Sen vet jag inte om det är skillnad i olika kommuner, det är det säkert. Lomma kommun är välbärgad just för att det finns många höginkomsttagare och framförallt att majoriteten är nettobetalare. Så ser det givetvis inte ut i alla kommuner. Hade alla bidragit hade vi kanske haft fler kommuner som Lomma. Någonstans ska pengarna tas ifrån ich det är våra skatter som du, jag o andra drar in. Annars går det åt pipan. Går man på bidrag år efter år, lurar till sig pengar eller skiter i att betala moms som egen ja då blir det inte mycket pengar över till allmännyttan. Matematik.