Citat:
Ursprungligen postat av
Berra168cm
Från Aftonbladet (och vad som uppges vara från FUP)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lAK12k/atalade-poliserna-kande-sig-jagade-av-eric-torell
-
Som om han riktar vapnet mot oss, eller någon av utav mina kollegor.
-Sen precis efter det så smäller det.
Och sedan smäller det igen och
jag blir fruktansvärt rädd och
förstår att nu skjuts det mellan den här personen och mina kollegor.
Och jag ser ju att han står kvar, jag ser liksom ingen reaktion så jag väljer att öppna eld mot den här personen för att slå ut hotet mot mig och mina kollegor.
En annan polis uppger:
-Och jag ser att det här vapnet är liksom större, det är inte ett gevär, men det är betydligt större än en pistol, större än våra tjänstevapen.
Slut på citat.
Det kommer fler uppgifter från sist citerade polis om att Erik det första han gör, riktar vapnet mot hans kollega.
I min värld så har de definitivt direkt och instinktivt (kanske inte ens medvetet) kommit överens om att Erik riktat vapen mot dem.
Så minnesbilden blir färgad av vad de vill minnas och nu då, lagom till rättegången kommer att minnas som en sann minnesbild.
Utöver det, rätt märkligt att en polisman hinner stå och analysera Erics "vapen" samtidigt som han är så satans rädd vilket de alla återkommer till gång på gång (se främja putativt nödvärn på inrådan av advokaterna) medans han inte på något sätt, noterar att Eric ser extremt avvikande ut i ansikte, kropp och sättet att röra sig på.
Vidare, lustigt att så många sa emot mig här i tråden när jag redan i januari sa att det var tydligt i SVT "Min sanning" där advokat Johan Eriksson intervjuades, att det skulle väckas åtal.
https://www.svtplay.se/video/20685568/min-sanning/min-sanning-sasong-11-johan-eriksson?start=auto&tab=2018
Jag förutspådde senare två stycken åtal för tjänstefel och ett för vållande till annans död.
Nu sticker jag ut hakan igen mot alla dessa in absurdum polisvurmare (och FBs största troll) och säger att ett fall av tjänstefel och ett för vållande till annans död, kommer att vinna bifall även i HovR.
Eller så berättas vad som faktiskt har hänt?
Att Eric riktat vapnet på ett vis som alla uppfattar ungefär likadant, eftersom dom har ögonen på honom.
Jag har lite svårt att förstå att man i första hand skall misstänkliggöra sådana uppgifter, eftersom uppgifterna lik gärna kan berätta vad som faktiskt hänt.
Jag tror du går in och läser med förutfattade meningar om poliser, och bygger uppfattningarna åt det hållet, medvetet eller omedvetet.
Jag tror inte polisen gjorde någon djupare analys just då av vapnet, snarare är det en minnesbild som plockas fram under förhöret.
Vidare, så är det inte meddelat någonting om Eric´s beteende på plats. Det är inte korrekt att benämna Eric som:
Citat:
extremt avvikande ut i ansikte, kropp och sättet att röra sig på.
eftersom det snarast beskrivits som han smugit efter och på något vis lekt krig/försökt bete sig taktiskt.