2019-04-14, 13:01
Medlem
Paj är skyldig som synden och det kommer nog att visa sig snart.
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Jag håller med dig Ron.Frangu, i dagsläget är det osäkert huruvida PAJ är skyldig eller inte. SE, GN och ANNELI är mina högoddsare idag (eller heter det lågoddsare?).
Citera
2019-04-14, 13:14
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Paj är skyldig som synden och det kommer nog att visa sig snart.
Det vore bra!
Citera
2019-04-14, 13:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Ja förvisso men detta ska ju ha berott på PAJ's påstådda oro för Eva just under mordkvällen/ natten. PAJ har dock inte varit särskillt "aktiv" under dom 32 åren som gått i jämförelse med systern Annelie när det kommer till att försöka hiita Eva's mördare.
Det går ju inte att jämföra en person som tillfälligt är aktiv och letar i 60-90 min efter en försvunnen vän under en kväll/ natt med en person som aktivt i 32 år har sökt svaret på vad som hände sin syster.
Den sistnämnda av dessa två är knappast GM.

Jag menar, en mördare (Annelie enligt Badkarsrunkaren) försöker väl knappast "hitta sig själv" under 32 års tid för att fallet ska bli löst? Nej en mördare ligger givetvis lågt och ogillar varje gång fallet tas upp på nytt osv..
Annelie och P*a Gal*in har ju istället gjort tvärtom. Dom har ju gjort ALLT som står i deras makt för försöka hålla utredningen vid liv och försökt ge den så mycket publicitet som möjligt.

Detta är bevis nog för att Annelie INTE har mördat sin syster.

Nej, något bevis är det absolut inte. Föräldrar med Munchaussens syndrom ränner exempelvis till sjukhuset jämt med sina barn de skadar. Människors beteende kan bero på många saker, exempelvis vad personen tror att andra förväntar sig, uppfostran etc. Det är vanskligt att tro att det bevisar något.
Citera
2019-04-14, 14:51
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Jag håller med dig Ron.Frangu, i dagsläget är det osäkert huruvida PAJ är skyldig eller inte. SE, GN och ANNELI är mina högoddsare idag (eller heter det lågoddsare?).

Lågoddsare heter det, säkra vinnare ger låga odds och därmed inga pengar i vinst.

Anneli är en sån högoddsare i min bok att hon blir struken.

Jag säger som jag sagt tidigare, det finns 2 starka kandidater och en av dom mördade med största sannolikhet Eva Söderström:

Staf*an Ed*n (SE) sannolik GM 70%
P*r- Ar*e Jakobs*on (PAJ) sannolik GM 25%
Övriga/okänd GM sannolikhet 5%
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-14 kl. 14:53.
Citera
2019-04-14, 15:33
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Lågoddsare heter det, säkra vinnare ger låga odds och därmed inga pengar i vinst.

Anneli är en sån högoddsare i min bok att hon blir struken.

Jag säger som jag sagt tidigare, det finns 2 starka kandidater och en av dom mördade med största sannolikhet Eva Söderström:

Staf*an Ed*n (SE) sannolik GM 70%
P*r- Ar*e Jakobs*on (PAJ) sannolik GM 25%
Övriga/okänd GM sannolikhet 5%
Min sannolikhetsberäkning ser ut så här:
40, 27, 30, 50, 40, 30.

40% SE.
27% OKÄND.
30% BERIT.
50% ANNELI.
40% GN.
30% PAJ.

(Stefan Löfven: https://youtu.be/cdrazC_Z3tE)
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-04-14 kl. 15:50.
Citera
2019-04-14, 16:43
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Vem var grannen som hittade EVAS döda kropp dagen efter runt 14-snåret?

Uppgifterna går nämligen isär huruvida det var en man eller en kvinna som först hittade kroppen.

Enligt Dacosta-Arkivet ”När döden kom till Kramfors” https://dacostarkivet.wordpress.com/...till-kramfors/ så var det en kvinna:
Vid 14-snåret hittas ett anteckningsblock med Evas namn på av brodern till en granne, en kvinna som är granne med Evas mor får snart syn på något inne i skogspartiet, det visar sig vara en kropp.

Enligt Mysterium24 ”Mediedeckarna och mordfallet Eva Söderström” http://www.mysterium24.se/?cat=72 så var det en man:
Den person som först hittade kroppen var en granne till AS, grannen hade sett en fot sticka upp ur gräset när han tittade inåt skogsdungen.

Är det oviktig information?
Citera
2019-04-14, 17:33
Medlem
Citat:
40, 27, 30, 50, 40, 30.

40% SE.
27% OKÄND.
30% BERIT.
50% ANNELI.
40% GN.
30% PAJ.

Stor humor, sånt kan jag uppskatta även om det tas upp i en mordtråd.

Jag tänkte fråga samtliga här om ni har någon aning om vad det var för cykel som hittades på 90-talet:

Citat:
ï I början av 90-talet trodde polisen att ni hittat mördarens cykel. Stämmer det fortfarande?

- Nej, jag är inte lika säker på detta numer. Det jag kan säga är att cykeln får en framträdande roll i programmet.

Eftersom polisen inte är säker kan det knappast ha funnits blod från Eva på den.

Källa: https://www.allehanda.se/artikel/kra...tittarnas-tips
Citera
2019-04-14, 19:33
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, något bevis är det absolut inte. Föräldrar med Munchaussens syndrom ränner exempelvis till sjukhuset jämt med sina barn de skadar. Människors beteende kan bero på många saker, exempelvis vad personen tror att andra förväntar sig, uppfostran etc. Det är vanskligt att tro att det bevisar något.

För mig är det "bevis" nog, men du får gärna tro att Anneli mördade sin syster om du vill.
Citera
2019-04-14, 19:52
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Vem var grannen som hittade EVAS döda kropp dagen efter runt 14-snåret?

Uppgifterna går nämligen isär huruvida det var en man eller en kvinna som först hittade kroppen.

Enligt Dacosta-Arkivet ”När döden kom till Kramfors” https://dacostarkivet.wordpress.com/...till-kramfors/ så var det en kvinna:
Vid 14-snåret hittas ett anteckningsblock med Evas namn på av brodern till en granne, en kvinna som är granne med Evas mor får snart syn på något inne i skogspartiet, det visar sig vara en kropp.

Enligt Mysterium24 ”Mediedeckarna och mordfallet Eva Söderström” http://www.mysterium24.se/?cat=72 så var det en man:
Den person som först hittade kroppen var en granne till AS, grannen hade sett en fot sticka upp ur gräset när han tittade inåt skogsdungen.

Är det oviktig information?

Som jag minns det var det en kvinna, en granne till Eva's föräldrar som hade sin bror på besök den här helgen. Dom gick tillsammans ner för Långbacken nångång mellan ca 14:00 och 14:30 för att leta efter Eva och när man befann sig nere vid den lilla grusparkeringen (belägen mittemot skogsdungen) så började dom blicka in mot träden i skogssnåret och då såg kvinnan något som såg konstigt ut där inne. Brodern som förmodligen var lite längre och kanske även tog ett par steg framåt kunde då se att det var en fot / ett ben som stack upp ur snåret.

Man kan väl därmed säga att det var både kvinnan (grannen) och hennes bror som hittade kroppen.
Citera
2019-04-14, 20:03
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
40, 27, 30, 50, 40, 30.

40% SE.
27% OKÄND.
30% BERIT.
50% ANNELI.
40% GN.
30% PAJ.

Det där var en riktig idiotfördelning av tänkbara gärningsmän i %

Vart vill du komma med allt trams?
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-14 kl. 20:13.
Citera
2019-04-14, 21:16
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
40, 27, 30, 50, 40, 30.

40% SE.
27% OKÄND.
30% BERIT.
50% ANNELI.
40% GN.
30% PAJ.

Citat:
Det där var en riktig idiotfördelning av tänkbara gärningsmän i %

Svetsar-Steffes offentliga "tavla" var åtminstone rolig...

Jag är seriös och förstår inte alls vad det är du försöker uppnå eller vart du vill komma med rent trams?
SUCK!

Antingen ser man det med glimten i ögat som Heralder gjorde ...
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Stor humor, sånt kan jag uppskatta även om det tas upp i en mordtråd.
... eller också ser man min misstankegrad i procent utifrån var och en av de misstänkta mördarna utan någon som helst hänsyn till antalet misstänkta ...

Utav 100% misstankegrad så ger jag SE 40%.
Utav 100% misstankegrad så ger jag OKÄND 27%.
Utav 100% misstankegrad så ger jag BERIT 30%.
Utav 100% misstankegrad så ger jag ANNELI 50%.
Utav 100% misstankegrad så ger jag GN 40%.
Utav 100% misstankegrad så ger jag PAJ 30%.

... eller också ser man det som rent trams, vilket du gjorde.

Enligt mig så är det upp till var och en hur man räknar ut sin procent.

Du räknade ut procenten i proposition till antalet misstänkta vilket i slutändan gav dig 100% i sannolikhet.

Jag räknade ut min sannolikhet i procent för var och en av de misstänkta från lägst 0% till max 100%.

Tydligen var inte min ”tavlas” idiotfördelning lika rolig som Stefan Löfvens, fast smaken är ju som baken, delad!
Citera
2019-04-14, 23:20
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
SUCK!

Antingen ser man det med glimten i ögat som Heralder gjorde ...

... eller också ser man min misstankegrad i procent utifrån var och en av de misstänkta mördarna utan någon som helst hänsyn till antalet misstänkta ...

Utav 100% misstankegrad så ger jag SE 40%.
Utav 100% misstankegrad så ger jag OKÄND 27%.
Utav 100% misstankegrad så ger jag BERIT 30%.
Utav 100% misstankegrad så ger jag ANNELI 50%.
Utav 100% misstankegrad så ger jag GN 40%.
Utav 100% misstankegrad så ger jag PAJ 30%.

... eller också ser man det som rent trams, vilket du gjorde.

Enligt mig så är det upp till var och en hur man räknar ut sin procent.

Du räknade ut procenten i proposition till antalet misstänkta vilket i slutändan gav dig 100% i sannolikhet.

Jag räknade ut min sannolikhet i procent för var och en av de misstänkta från lägst 0% till max 100%.

Tydligen var inte min ”tavlas” idiotfördelning lika rolig som Stefan Löfvens, fast smaken är ju som baken, delad!

Jag kan se det med glimten i ögat, trodde dock att du var oseriös och blev därför lite besviken.
Det är klart att var och en får räkna på sitt eget sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in