Citat:
Ursprungligen postat av
Bulten-i-Bo
Sperma är givetvis en sak. Hur gick det för mannen som skyllde på ofrivillig sädestömning? Eller att man säger att man blev upphetsad av massagen och drog en handtralla när damen slutfört massagen och lämnat rummet?
Jag förstår inte heller hur en betalning för massagen via swish skulle vara något man kan åka dit på. Det är ju inslaget i kassan och överensstämmer tidsmässigt med överföringen. Jag går i huvudsak endast för massagens skull och betalar ofta med swish. Det blir oftast spontanbesök när jag får en lucka i schemat och då blir det oftast bara omständligt att gå förbi en bankomat. Om polisen ändå kollar vad man har på sig och kontoutdrag skulle det vara lika komprometterande, om inte mer, att man tagit ut 1700 kr direkt innan besöket och komma ut med tomma fickor?
Även om nu polisen vill sätta dit torskar måste det ju ändå finnas en tillstymmelse till bevis? Även om det är en känd fasad för bordellverksamhet och ger upphov till polisens intresse är det ju fullt möjligt att man bara tagit massage. Jag har själv råkat ramla in på den typen av salonger trots att jag ändå har hyfsad koll och håller mig undan från kända sexnästen.
Han hade tydlige nån sjukdom som gjorde att det kunde rinna ur sperma utan att han fick utlösning, åklagaren menade att det var självklart att han hade köpt sex men att bevisen inte höll.
Givetvis är en betalning med swish inte ett bevis. Vid tillslagen mot koppleri gick man igenom transaktionerna, kort och swischa och kontaktade de som betalt för massage. Huvudorsaken var att få till så många bevis för sexköp för att kunna fälla för koppleri. Man kollade då DNA på´de som betalt med Swish och jämförde med sperman man hittad på handdukar och kondomer.
Detta räcker kanske inte till fällande dom och om du vill driva det i domstol är du välkommen, de flesta av oss andra vill inte ha kallelse till förhör angående sexköp eller bli kontaktade av polis.
Det handlar kanske inte om det går att bevisa för att få en fällande dom, när det gäller koppleri så fokuserar man på att bevisa attd et varit sexköp, massa sperma och massa pengar som inte stämmer, de torskar som råkar ha betalt med schwisch eller kort och samtidigt har lämnat DNA eller tagit ut en jämn och lagom mängd kontanter 10 minuter innan massage åker med av bara farten.
Vem vill vara med i en FUP, vem vill vara med i domstol eller ha kallelser skickade hem till sig, oavsett om du blir friad kommer alla detaljer att stå i domen.
X betalade 400 kr för massage, Xs sperma fanns på en handduk i salongen, X tog ut 1000 kr i kontanter 15 minuter innan massagen, X hade inte 1000 kr på sig när polisen pratade med honom efter massage - X är friad från sexköp enligt lagen - frun och arbetsgivaren delar inte domstolens uppfattning.