Citat:
Ursprungligen postat av
Snorking
Jag tror faktiskt att tjejerna på turistvisum mer eller mindre bett om att få komma hit för o skaffa sig pengar. I alla fall de jag träffat på.
Tror numera att från ca två-tre tillbaka år så är det ovanligt att mamasan tar pengar från tjejerna. Alldeles för stor risk. Men det finns säkert dom som gör det. Inget vidare minst sagt.
Branchen är betydligt renare nu än den var förr om man säger så. Men inte är det i närheten av stulna pass, intvingade sexslavar som man läser om. De som råkar ut för sån skit kan inte välja vad dom gör, de som finns i salongerna har valt själva, en del tycker det är bra andra borde byta branch. Som i alla andra brancher.
Många blir hitlurade med fagra löften. Väl här får dom sova i salongen och äta snabbnudlar i tre månader och massera arslet av sig. Man behöver inte sno passet, dom har inte råd eller möjlighet att åka hem ändå. Har ingen aning om hur eller var man ska bege sig ens om dom ville.
Träffade en av dessa brudar för några veckor sedan. Hon fick resa tor, mat och rum(enligt ovan. Hon trodde givetvis att det skulle vara annat boende och mat) och 35000 bath(10-11 K SEK) för tre månader. Ingen övrig ersättning för utförd massage. Fick behålla alla pengar för extratjänster.
Att det var dealen vågade hon inte berätta medans hon var här. Det framkom i chat när hon kommit tillbaks till Thailand.
Detta tycker jag är trafficking. Snott pass eller inte.
Jag har stött på och hört talas om liknande ganska många gånger. En brud och hennes regeringstjänsteman till gubbe åkte ju dit för 8-9 år sedan. Dom hade över 20 brudar som bodde i deras villa i Sollentuna eller på salonger som dom hyrde ut. Typ svart, thailändskt bemanningsbolag för kukrunkare.