2019-04-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Ja uppenbarligen madtop pewana med flera också!

Chemtrails är ju ämnet i tråden, inte slöjmoln! När flygplan släpper ut långa strimmor som efter en stund ser ut som "slöjmoln" så är de ju ändå inte "slöjmoln".
Nä, det är kondensationsstrimmor. Men de innehåller samma sak; vattenånga.
Citera
2019-04-10, 19:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Chemtrails är ju ämnet i tråden, inte slöjmoln! När flygplan släpper ut långa strimmor som efter en stund ser ut som "slöjmoln" så är de ju ändå inte "slöjmoln".

Jo det är exakt det det är. Contrails som bildar slöjmoln är såklart slöjmoln som har bildats av contrails. Och de består av vatten.

Från wiki:
Contrails, and other clouds directly resulting from human activity, are collectively named homogenitus....
Depending on the temperature and humidity at the altitude the contrails form, they may be visible for only a few seconds or minutes, or may persist for hours and spread to be several miles wide, eventually resembling natural cirrus or altocumulus clouds.

Vi kan även studera vad äldre böcker säger om ämnet. T.ex kan vi i boken "Peterson Field Guide to the Atmosphere" från 1981 läsa följande:
Citat:
other times they persist and grow enough to cover a substantial portion of the sky with a sheet of cirrostratus.
https://www.metabunk.org/debunking-contrails-dont-persist-with-a-study-of-70-years-of-books-on-clouds.t3201/

Så jo.
Långt innan "chemtrails" var påhittat visste vi att contrails kan bilda såväl slöjmoln som stora sammanhängande ytor av cirrusmoln.
Senast redigerad av madtop 2019-04-10 kl. 19:57.
Citera
2019-04-11, 06:11
Medlem
Kommentar till ett inlägg, ursprungligen postat av Pietas, som säger att media ljuger:

Citat:
Ja uppenbarligen madtop pewana med flera också.
Två frågor:
- Vad är det jag (och madtop med flera) "uppenbarligen" ljuger om?
- Var finns inlägget från denna Pietas? Jag hittar inget någonstans. Och ingen Pietas heller.
Citera
2019-04-11, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Kommentar till ett inlägg, ursprungligen postat av Pietas, som säger att media ljuger:

Två frågor:
- Vad är det jag (och madtop med flera) "uppenbarligen" ljuger om?
- Var finns inlägget från denna Pietas? Jag hittar inget någonstans. Och ingen Pietas heller.

Klickar du på den lilla pilen i starten på varje citat, så kommer du till inlägget som är citerat, och i detta fall kan se hur det står till med användaren som citerats.

Jag kan hur som helst inte se att vare sig du eller nån annan på den sidan staketet ljuger, på andra sidan staketet är det dock inte ovanligt med lögner...
Citera
2019-04-13, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vilka är dom, hur gör "dom" det och var gör "dom" det?
Och framför allt undrar jag hur du vet allt detta.
https://www.google.se/amp/s/newspunch.com/bill-gates-announces-plans-to-use-chemtrails-to-solve-global-warming/amp/

Bill gates har nu gått ut offentligt. Sprayas för att dimma soljuset.

Men oofficiellt, användas som vapen för militären.
Citera
2019-04-13, 22:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
https://www.google.se/amp/s/newspunch.com/bill-gates-announces-plans-to-use-chemtrails-to-solve-global-warming/amp/

Du verkar vara en relativ mästare på att misstolka ord. Eller läste du bara rubriken och delade sedan utan att ens tänka först?

Citat:
Harvard scientists, funded by Bill Gates, are attempting to copy the effects of a massive volcanic eruption to block the sun’s rays and reflect them back into space.

Citat:
As part of a $3 million experiment, the team from Harvard University will “spray tiny chalk particles into the atmosphere 12 miles above the Earth,“

Citat:
The team hopes to launch a steerable balloon over the southwest United States before next July. It will release jets of calcium carbonate, or chalk dust. Scientists will measure how this affects the Sun’s light.

Så, på vilka andra platser i världen har du sett dessa ballonger?
Citera
2019-04-14, 00:19
Medlem
madtops avatar
Citat:

Men oofficiellt, användas som vapen för militären.

announces plans betyder att det finns planer för att hindra global uppvärmning genom aerosoler. Planer. Futurum. Inte nu men kanske i framtiden.

Vilket betyder att strimmorna du idag ser inte är en del av Gates framtid planer. Vilket i sin tur betyder att strimmorna du ser är något helt annat. Som t.ex contrails.

Vidare kan man ju ta sig en funderare över följande text du citerar:
No existing aircraft has the combination of altitude and payload capabilities required.

Vet inte hur du tolkar det men för mig är ovan text tämligen självklar: Vi har idag inte flygplan som klarar av att lägga ut chemtrails.
Senast redigerad av madtop 2019-04-14 kl. 00:23.
Citera
2019-04-14, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Denna förfrågning är till Ormen.
Varför om man tittar upp ser ibland sex km långa och hundra meter breda moln som glittrar i rosa och lila flera dagar efter att ett plan har passerat?

Så tydligt och ändå så förnekat. Tror dock att det kan finnas andra förklaringar och orsaker än just chemtrails men att bagatellisera och förlöjliga något som finns till allas våran beskådning, vet inte var jag ska börja ens... Sedan att be dig om bildbevis, även om det är t ex ett plan med i bilden saknar skyn referenspunkter. Det är liksom omöjligt att bevisa längden på molnen genom ett foto taget från marken. Ännu ett exempel på hur lätt vi låter oss duperas, genom att göra det så uppenbart att det blir ett förlöjligande i sig. Något som möjliggör att vi kan fortsätta stirra sanningen i vitögat utan att ens veta om det, och tillåta dem att hide in plain sight.

Vem är ormen? Eller är det en referens till något? Kan tänka mig flertalet, allt från bibeln till reptilian shapeshifters, men vill inte göra några felaktiga antaganden så känns bäst att fråga dig istället.
Senast redigerad av focks.mulder 2019-04-14 kl. 00:32.
Citera
2019-04-14, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
announces plans betyder att det finns planer för att hindra global uppvärmning genom aerosoler. Planer. Futurum. Inte nu men kanske i framtiden.

Vilket betyder att strimmorna du idag ser inte är en del av Gates framtid planer. Vilket i sin tur betyder att strimmorna du ser är något helt annat. Som t.ex contrails.

Vidare kan man ju ta sig en funderare över följande text du citerar:
[i]No existing aircraft has the combination of altitude and payload capabilities required.[/I

Vet inte hur du tolkar det men för mig är ovan text tämligen självklar: Vi har idag inte flygplan som klarar av att lägga ut chemtrails.
Förstår inte om detta är något du har intalat dig, dvs att detta är naturligt. Men antar du är en av dom som vägrar inse när dom har fel.

Jag själv älskar allt som har med lärdom att göra, har jag fel om något så suger jag åt mig den korrekta infon.

Sen i detta fallet, så är det redan offentligt. Läste du inte? 2019 (!!!) Ska dom börja med detta, vi är 4 mån in. Varav strecken ja ser nu, VARJE DAG. Är samma streck som vart åren innan, som mina vänner pratat om men som ja bara skrattade åt.."vadå spraya himmlen"

Men jag hade fel, and i give credit where cred is due. Dvs till min vän.

Det vi istället borde diskutera är hur farligt det är att andas in metall partiklar, varje dag, varje år. Spännande att se alla cancer fall om 20-30 år.
Citera
2019-04-14, 00:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Sen i detta fallet, så är det redan offentligt. Läste du inte? 2019 (!!!) Ska dom börja med detta, vi är 4 mån in.

Du och dina förvirrade foliehattskompisar har yrat om "chemtrails" i 20 år. Betyder det att ni har stirrat på contrails i 19 år och 8 månader?

Citat:
Varav strecken ja ser nu, VARJE DAG. Är samma streck som vart åren innan, som mina vänner pratat om men som ja bara skrattade åt.."vadå spraya himmlen"

Jag ser också streck. Inte varje dag men väldigt ofta. Och alla streck jag har sett kommer från helt vanliga passagerarplan. Vilket för mig betyder att det är contrails.

Citat:
Men jag hade fel,

Nja. Det är faktiskt nu du har jättefel. Du stirrar på samma kondensationsstrimmor jag och många andra har sett i årtionden.
Citera
2019-04-14, 01:51
Medlem
Finns det någon generell uppfattning gällande om något område i Sverige anses mer drabbat än andra områden?
Citera
2019-04-14, 02:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Det vi istället borde diskutera är hur farligt det är att andas in metall partiklar, varje dag, varje år. Spännande att se alla cancer fall om 20-30 år.
Självklart är det farligt att dagligen andas in metallpartiklar.

Om det nu är som du säger, att det sprutas ut extra sådant från flygplan, vilka skulle tjäna på det? Varför skulle man göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in