2019-04-13, 23:42
Medlem
MDrives avatar
[quote=iLikeGiraffes|67308603]
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Hoppas?

Det är bland annat sån här skit jag sitter och läser

https://jonova.s3.amazonaws.com/sh1/the_skeptics_handbook_2-3_lq.pdf

Tycker det är nice att se vad skeptiker och icke skeptiker har att säga.
Sen får man ju bara ta in informationen och bilda sig en egen uppfattning. Sen om det är fel eller rätt.
Ja vi får väl se vad som skett om 20år-
Kanske är det kallt som fan eller så lider vi i ökenvärmen
https://www.skepticalscience.com/A-Scientific-Guide-to-the-Skeptics-Handbook.html

God källa som tar upp många problem med "dokumentet".
Citera
2019-04-13, 23:43
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ironiskt nog vill jag inte heller ha dyrare mat, och det är du som kommer göra den det. När koldioxidutsläppen gjort jorden bara 0.4 grader Celsius varmare kommer hela mänskligheten börja få problem med matproduktion.

Sommaren 2018 var som jag förstått det 1.8 grader Celsius över det globala genomsnittet. Låter inte som så mycket, men Sverige förlorade majoriteten av sin växtbaserade mat, och Danmark 40%. Liknande siffror över hela Europa. Du såg väl sattelitbilderna på hur det såg ut efter torkan?

https://www.businessinsider.com/satellite-images-shows-whole-nations-fried-by-this-summers-heatwave-2018-8?r=US&IR=T&IR=T

Ljusbrunt överallt. Det är all växtlighet som dött. Försök odla mat i ett sånt klimat du.
Ja jag håller med, lika bra att vi sätter igång med att angripa bovarna till problemet snarast. Sitt ner och få de tio största att skriva på ett avtal där man skriver under på sänka sitt utsläpp avsevärt. Annars börjar vi skicka Sveriges demonstranter som kanonmat.

Hur bidrar jag till att maten blir dyrare?
Citera
2019-04-13, 23:44
Bannlyst
Citat:
Du får ifrågasätta att de hjälper. Målet..... med en klimatprotest? Frågar du det? Det är självklar att få ner de totala utsläppen från fossila bränslen, vilket är en summa som är astronomiskt hög just nu. I enbart USA så förbrukar de ett helt empire state building värt av oljetrummor (60cm i diameter? du vet säkert hur de ser ut), per dag.

Vi är 7.600.000.000 människor på jorden, och vår atmosfär är väldigt tunn. Den hade varit ungefär 8km hög om det vore samma tryck som på havsnivå, fast oavsett höjd (dvs. trycket som vi människor klarar av). Bara som visande exempel. Atmosfären är tunn.

Med hjälp av ekonomisk reglering och inte smarta insatser? Du ifrågasätter dig inte varför det förbrukas bränsle? Ska man bara betala mer för att få göra samma sak?

Som detta med el-cyklar så man fick bidrag för men samtidigt har vanliga cyklar stigit i pris , det är en sak som påstås vara för miljön och hur schysst är det?

Människor klarar inte av att leva harmoniskt när man är 7,5 miljarder det är så simpelt, det är folkmängden som stigit som gör att allt går åt dåligt.
Citera
2019-04-13, 23:46
Medlem
Citat:
Om IPCC är "opålitliga", som du vill påstå, så är hela världens klimatforskare "opålitliga" eftersom IPCC inte utför någon forskning själva utan bara sammanställer den.

Med andra ord är det direkt konspiratoriskt att kalla IPCC för opålitliga. Det skulle motsvara en enorm konspiration och ett otroligt synligt fifflande med siffror. Har du källor till såna påståenden så posta dem.......... inte här, men i konspirationsforumet.
Det var väl IPCC som förutspådde att Himalayas glaciärer hade smält bort 2025.
IPCC består av byråkrater.

Lennart Bengtsson professor i dynamisk meteorologi och ledamot i kungliga vetenskapsakademin har en annan åsikt i frågan och han är inte beroende av några statliga anslag.
Citera
2019-04-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ironiskt nog vill jag inte heller ha dyrare mat, och det är du som kommer göra den det. När koldioxidutsläppen gjort jorden bara 0.4 grader Celsius varmare kommer hela mänskligheten börja få problem med matproduktion.

Sommaren 2018 var som jag förstått det 1.8 grader Celsius över det globala genomsnittet. Låter inte som så mycket, men Sverige förlorade majoriteten av sin växtbaserade mat, och Danmark 40%. Liknande siffror över hela Europa. Du såg väl sattelitbilderna på hur det såg ut efter torkan?

https://www.businessinsider.com/satellite-images-shows-whole-nations-fried-by-this-summers-heatwave-2018-8?r=US&IR=T&IR=T

Ljusbrunt överallt. Det är all växtlighet som dött. Försök odla mat i ett sånt klimat du.

Låt oss ponera att det skulle bli varmare i Sverige.
Och att det inte blir optimalt att odla det vi odlar idag.

Då är ju lösningen isåfall att se vilka grödor som trivs i ett varmare klimat.
Jag menar det odlas överallt i världen och i vissa länder är det varmt som satan.

(vi ordnar det nog på nåt sätt
Citera
2019-04-13, 23:48
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Hur bidrar jag till att maten blir dyrare?
Du verkar inte tro på att de fossila växthusgasutsläpp så gott som varje maskin på jorden släpper ut leder till ett varmare klimat. Ett varmare klimat = går inte odla mat lika bra = högre matpriser.

Förövrigt. Högre matpriser har ofta lett till upplopp och allmän social oordning. Tack för den framtiden.
Citera
2019-04-13, 23:51
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Det var väl IPCC som förutspådde att Himalayas glaciärer hade smält bort 2025.
IPCC består av byråkrater.
Åh wow! Ett enda propert argument av en klimatskeptiker i tråden!

https://www.theguardian.com/environment/2010/jan/20/ipcc-himalayan-glaciers-mistake

Citat:
The IPCC regrets the poor application of well-established IPCC procedures in this instance." But the statement calls for no action beyond stating a need for absolute adherence to IPCC quality control processes. "We reaffirm our strong commitment to ensuring this level of performance," the statement said.
Första gången i tråden, och förmodligen för mig på detta forum. Men....... är verkligen ett enda felaktigt uttalande nog att stävja hela gruppen "klimatforskare"?

Nej.
Citera
2019-04-13, 23:55
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Säger att al Gore inte är forskare(vilket han inte är) för att motbevisa ett argument, lite senare slänger han fram Bill Gates för att framhäva sitt argument...

Nu ljuger du. Inte om Al Gore såklart. Han är ingen forskare, och syftet med inlägget var att påpeka för idioter som klimatförnekarna i tråden att det inte går att hänvisa till Al Gore i en klimatdebatt då han inte är forskare, och således inte har någon forskning som är "fel".

Jag gav sen kontext i hans uttalande och länkade till en video som förklarade bakgrunden av det, och vad han fick fel. Och det kallar du för trollande. Hah. Det är sanningen, och jag framförde den på ett effektivt sätt.

Angående Gates så försöker du försnilla sanningen här också. Någon gjorde påståendet "KOFJÄRTAR GÖR INGET!", och du........ du ställer dig på hans sida? Hahaha. Okej, okej. Mitt inlägg var i praktiken bara en källa för hans påstående, från en person som han kanske kände igen. Om du vill påstå att det har något att göra med mitt argument, som inte ens var mitt, utan en klimatförnekares påstående, då är du ful i huvudet.

Selektivt? Knappast. Jag har spenderat 2 timmar i tråden på att förklara klimatfenomen och böna och be folk att inte komma med lösa påståenden som de uppenbarligen inte förstår sig på. Det är inget mer än sunt förnuft, och om du blir irriterad på det får du gott lägga dig.
Citera
2019-04-13, 23:57
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Du verkar inte tro på att de fossila växthusgasutsläpp så gott som varje maskin på jorden släpper ut leder till ett varmare klimat. Ett varmare klimat = går inte odla mat lika bra = högre matpriser.

Förövrigt. Högre matpriser har ofta lett till upplopp och allmän social oordning. Tack för den framtiden.
Det är just det jag gör, jag tror bara inte att lösningen är att straffa Sveriges befolkning när vi släpper ut en bråkdel av vad resterande länder gör. Då frågar jag igen, hur bidrar jag som enskild individ till att maten blir dyrare idag och vad menar du att lösningen är, är lösningen att jag ska käka en kula eller vad vill du komma fram till?
Citera
Medlem
Citat:
Åh wow! Ett enda propert argument av en klimatskeptiker i tråden!

https://www.theguardian.com/environment/2010/jan/20/ipcc-himalayan-glaciers-mistake

Första gången i tråden, och förmodligen för mig på detta forum. Men....... är verkligen ett enda felaktigt uttalande nog att stävja hela gruppen "klimatforskare"?

Nej.
Maldiverna är ett annat exempel.
Enligt klimatalarmisterna skulle dom öarna ligga helt under vatten vid det här laget.
Vattnet har sjunkit istället.
Citera
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Det är just det jag gör, jag tror bara inte att lösningen är att straffa Sveriges befolkning när vi släpper ut en bråkdel av vad resterande länder gör. Då frågar jag igen, hur bidrar jag som enskild individ till att maten blir dyrare idag och vad menar du att lösningen är, är lösningen att jag ska käka en kula eller vad vill du komma fram till?
Straffa? Jag vill bara leva förbi jag är 60 utan att klimatproblemen knullar mig i röven, precis som 99% av alla som är för radikala förändringar för att få bukt med de fossila utsläppen.

Jag postade precis argument om att vi kommer få problem med matproduktion. Som jag ser det är dom problemen redan inbakade i vårt klimatsystem, med tanke på att det (detta är vetenskapligt bevisat) tar 10-20 år mellan utsläpp av CO2 och uppvärmning av klimatet. Och då har vi släppt ut 50% av allt koldioxid någonsin sedan 1992.

Vi har en absurt hög takt just nu, och anledningen till att vi börjar se så många väderrelaterade katastrofer bara de senaste 10 åren är pga. detta. Vi har i praktiken tagit ett enormt SMS-lån på naturen med fossila bränslen, och det är dags att betala igen nu.
Citera
2019-04-13, 23:59
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Maldiverna är ett annat exempel.
Enligt klimatalarmisterna skulle dom öarna ligga helt under vatten vid det här laget.
Vattnet har sjunkit istället.
Fel! Tyvärr är det vanligt att rykten sprids bland klimatskeptiker. Maldiverna är ett sådant, och de ursprungliga påståendena har aldrig kommit från några vetenskapsmän.

https://climatechangedispatch.com/maldives-global-warming-sea-level-rise/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in