Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-13, 22:20
Medlem
Ratis avatar
Enligt MP är det bara att höja bränslepriset med några kronor/liter till så slutar jorden att värmas upp.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Dom har sagt i årtionden att jorden går under X år. Alla dess X år har redan inträffat. Dom skjuter bara upp datumet gång på gång. Det är nästan värre än konspirationsteoretiker som flyttar upp datum när inte sakerna inträffade.
Citera
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Om det nu vore så illa så får man väl ta och anfalla länder och ha slakta massa människor i länder som släpper ut mest, de hjälper knappast att minska på köttätandet i Sverige och vara "klimatsmart".
Så varför pratar man inte om det för?
Uppenbarligen för att krig ser illa ut, och just nu behöver mänskligheten fokusera på att öht. förstå att det är ett problem, trots att faktan finns precis överallt och är tillgänglig i varenda internetfunktionabel pryl i världen.

Krig måste dessutom ses som en sista utväg. När länder, förmodligen de västliga (läs: vita), till slut insett att vi går mot en så varm period att det stora problem med att på normal sätt odla:

Våra 3 största skördor, RIS, VETE OCH MAJS, som står för MAJORITETEN av alla kalorier, dvs. all näring som tillverkas av mänskligheten.

När vi börjar få problem med det, då har vi STORA, JÄvLA problem på vårt fat. I Sverige kan du räkna med ökade matpriser på 100-400%. Vi ska punga ut med stora summor för att konkurrera ut mindre rika länder. Dessa pengar kommer dessutom gå ut på att vakta maten medan den är på väg till oss. Ett land som tillverkar mat men inte får ta del av den kommer göra uppror såklart.

Men......... det är inga problem, va?
Citera
2019-04-13, 22:21
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Dom har sagt i årtionden att jorden går under X år. Alla dess X år har redan inträffat. Dom skjuter bara upp datumet gång på gång. Det är nästan värre än konspirationsteoretiker som flyttar upp datum när inte sakerna inträffade.
Vad hände sommaren 2018? Kan du bevisa eller öht. föra ett argument som menar att "Den här sommaren var möjlig och fullt naturlig oavsett hur mycket koldioxid vi släppt ut i atmosfären"?

Jag vet att du kommer ge ett BS-svar, men jag frågar ändå.
Citera
2019-04-13, 22:22
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Vad hände sommaren 2018? Kan du bevisa eller öht. föra ett argument som menar att "Den här sommaren var möjlig och fullt naturlig oavsett hur mycket koldioxid vi släppt ut i atmosfären"?

Som någon annan i tråden länkade: https://apnews.com/bd45c372caf118ec99964ea547880cd0

Varför ska man lyssna på klimathysteriker?
Citera
2019-04-13, 22:23
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Det roliga i hela resonimanget är att ett vulkanutbrott släpper ut lika mycket som alla bilar/djur och annat i 3 år. Är det någon som håller koll på det.
Falskt. Koldioxiden från mänsklighetens utsläpp överstiger vida...... eller vänta, varför ska jag förklara det här för dig? Du gör påståendet. Alltså ska du källhänvisa det.

Har du några källor för ditt påstående?

Nej? Alltså är du bara en sån där person som vill göra debatten skev genom att spy ur dig så många felaktiga påståenden som möjligt: https://www.youtube.com/watch?v=wmVkJvieaOA
Citera
2019-04-13, 22:24
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Som någon annan i tråden länkade: https://apnews.com/bd45c372caf118ec99964ea547880cd0

Varför ska man lyssna på klimathysteriker?
Öh, du länkade till en artikel som 100% stödjer mitt argument? Titeln är "Om vi inte gör något kommer vi få problem"....
Citera
2019-04-13, 22:25
Medlem
Citat:
Bokstavligt talat samtliga av dina påståenden är sedan årtionden motbevisade. Om du ber mig snällt så ger jag källa på ett av påståendena. Kort och gott så har du tyvärr gjort så att du bara tar in information från ett högerorienterat forum, och då blir du bokstavligt talat okunnig om det mesta, eftersom du inte läser om den andra sidan av myntet.

https://www.youtube.com/watch?v=wmVkJvieaOA

Nu är jag lite konfunderad.

#Klimatet förändrar sig, det har det alltid gjort

Detta är alltså falskt?

#Is byggs upp och is försvinner

Det första jag tänker på är att vi har haft flera istider
ÄR det falskt?

#
HUr det går för isbjörnarna och sälar kan man ju disskutera
Har läst att det går både bra och dåligt för våra små björnar
Citera
2019-04-13, 22:29
Bannlyst
Citat:
Uppenbarligen för att krig ser illa ut, och just nu behöver mänskligheten fokusera på att öht. förstå att det är ett problem, trots att faktan finns precis överallt och är tillgänglig i varenda internetfunktionabel pryl i världen.

Krig måste dessutom ses som en sista utväg. När länder, förmodligen de västliga (läs: vita), till slut insett att vi går mot en så varm period att det stora problem med att på normal sätt odla:

Våra 3 största skördor, RIS, VETE OCH MAJS, som står för MAJORITETEN av alla kalorier, dvs. all näring som tillverkas av mänskligheten.

När vi börjar få problem med det, då har vi STORA, JÄvLA problem på vårt fat. I Sverige kan du räkna med ökade matpriser på 100-400%. Vi ska punga ut med stora summor för att konkurrera ut mindre rika länder. Dessa pengar kommer dessutom gå ut på att vakta maten medan den är på väg till oss. Ett land som tillverkar mat men inte får ta del av den kommer göra uppror såklart.

Men......... det är inga problem, va?

Nej krig ser inte illa ut om det är för överlevnad. skillnad hade varit om det var av politiska löjliga motiv och inte att nordpolen smälter och alla dör om man inte gör något.

Det är svagt att svälta ihjäl och det är med all rätt att döda för sakens skull inte bete sig som en idiot som väntar på världen ska fixa det med globalt samarbete.
Skatter och slipsar fixar allt..
Citera
2019-04-13, 22:34
Medlem
Citat:

Den varmaste perioden i norra Norrland var sommaren 1937
HUr förklarar man det?

https://www.smhi.se/klimat/klimatet-da-och-nu/arets-vader/sommaren-2018-extremt-varm-och-solig-1.138134
Citera
2019-04-13, 22:39
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Nu är jag lite konfunderad.

#Klimatet förändrar sig, det har det alltid gjort

Detta är alltså falskt?
Det stämmer, men för vem som helst som hållit koll på klimatdebatten endast en endaste gång sedan 2004 vet för fan att klimatet förändrar sig extremt mycket snabbare pga. mänsklighetens aktiviteter? Således, att använda det påståendet i en debatt om klimatförändringar är falskt. Det är ett helt separat fakta från debatten, och det enda stället det hör hemma är i en 8-årings lärobok. "Okej lilla gubben. Klimatet ändras otroligt långsamt över eoner. Nu går vi vidare till 2+4=6".

Du tog det tydligen bokstavligt, och försöker som sagt använda det för att påstå att de förändringar vi ser idag är naturliga, vilket inte går att bevisa längre.

Kort och gott spyr du dig bara ur falska påståenden för att göra debatten skev, i hoppet om att lura någon stackars Flashbackare som inte vet bättre, eller är för ung.

https://www.youtube.com/watch?v=wmVkJvieaOA
Citera
2019-04-13, 22:42
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Nej krig ser inte illa ut om det är för överlevnad. skillnad hade varit om det var av politiska löjliga motiv och inte att nordpolen smälter och alla dör om man inte gör något.

Det är svagt att svälta ihjäl och det är med all rätt att döda för sakens skull inte bete sig som en idiot som väntar på världen ska fixa det med globalt samarbete.
Skatter och slipsar fixar allt..
Inte ett enda motargument till att det blir problem att tillverka majoriteten av våra kalorier alltså? Tack för vinsten. Här har du källor:

https://www.independent.co.uk/environment/climate-change-cereal-harvests-across-the-world-fall-by-10-in-50-years-a6799666.html

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5483611/

(Oj, Pakistan nämner källan! Är det möjligtvis pga. klimatförändringar vi fått flyktingar därifrån? )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in