Citat:
Ursprungligen postat av
nbsp
Typ, alla försök att ändra rådande samhällsordning med de nu tillgängliga demokratiska verktygen måste stoppas.
Jag som alltid trott att demokrati fanns för att folket skulle kunna ha den samhällsordning som de ville ha.
Postar in det som jag skrev för en tid sedan.
” a)Staten tycker att alla ”måste” bidra till integrationen och att alla är medansvariga.
b) Staten säger att också de infödda ska integreras i ”ett samhälle med etnisk och kulturell mångfald”, som alltså inte är det gamla majoritetssamhället.
c) Staten har en instrumentell syn på mångfalden – potentialer ska frigöras och komma till användning.
d) Ingen får stå utanför – självvald segregation också av till exempel infödda att inte vilja bli integrerade i ett samhälle med etnisk och kulturell mångfald, är inte önskvärd, för alla ”måste” bidra och är ”medansvariga”.
https://detgodasamhallet.com/2015/11...N5E0EosN02NKNs
Svenskarna ska alltså till varje pris integreras, det vill säga med alla medel tvingas in i mångkulturen och okritiskt acceptera dess konsekvenser. Det är en diktatorisk hållning i den frågan. De som är med i den kampen och bedriver aktivism mot oliktänkande belönas rikligt.
Bitte Assarmo har intervjuat Camilla Grepe i det Goda Samhället. Grepe säger:
Citat:
– Förr fick folk lära sig noga hur statstjänstemän ska agera. Idag är det precis tvärtom. Myndigheter har blivit lekstugor för aktivister överallt. Sverige har en urgammal tradition av väl fungerande myndigheter, men idag är det som att politiska termiter knaprar sig in i hela samhällsbygget. Och det kommer att bli så fruktansvärt dyrt, om ens möjligt, att bygga upp det här på nytt. Jag har bakgrund inom bygg och ser likheter. Det som en gång var ett omsorgsfullt genomfört folkhemsbygge har övergått till orimliga projektplaner, felaktiga kalkyler, slarviga ritningar, bristfällig grundläggning. Överallt läcker det från felkopplade rör. Skulle man bygga på samma sätt som politikerna hanterar landet, skulle hela Sverige snabbt se ut som de romska tiggarlägren i skogsområdena söder om Stockholm, säger hon.
Citat:
När Camilla lärde sig om judarnas öden under andra världskriget funderade hon mycket över hur människor agerade. Vilka som insåg vad som höll på att ske och som satte sig i säkerhet i tid, vilka som blev kvar och gick under. Hon säger:
– Det kan låta överdrivet, men jag är övertygad om att Sverige kan komma att uppleva något liknande inom 20-30 år. Redan som barn hade jag funderingar kring det jag som vuxen kallar “refugen i tillvaron”. Då kunde det vara trädkojan där jag kunde sitta ifred och osedd ha alla andra på avstånd. Idag är det Portugal som är min trädkoja och refug i tillvaron.
https://detgodasamhallet.com/2019/04/13/bitte-assarmo-intervjuar-camilla-grepe-samhallsbygget-vittrar-av-politiska-termiter/