Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det beror ju på att de andra partierna har anpassat sin politik till SD. Vilken verklighet lever man i om man tror att "nationalisterna" går över till AfS? Om det är sant finns det verkligen inte många nationalister i Sverige. Högst 10 000 stycken.

Lycka till att komma in i parlamentet med så få väljare!
Ursäkta att jag lägger mig i MEN jag tänker att OM Sverige fortsätter leka "humanitär stormakt" så kommer andelen nationalister att öka as we speak!? Idag bor de flesta av oss helvitt och tryggt och inte bryr vi oss om vad som händer ute i ghettona! Inte på riktigt! Men PONERA att det i våra BR-trappuppgångar och jämte våra fina dyra villor det slås upp en massa boenden för asylsökande unga män (barn?) i okänd ålder! eller för den delen hem för utvecklingsstörda? Ursäkta om jag är elak men det är för många lika "illa". Jag bor i ett fint område och min BR är betald och skulle "soc" köpa in sig i vår förening så skulle jag kasta mig från balkongen.
Citera
2019-04-13, 12:24
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Ursäkta att jag lägger mig i MEN jag tänker att OM Sverige fortsätter leka "humanitär stormakt" så kommer andelen nationalister att öka as we speak!? Idag bor de flesta av oss helvitt och tryggt och inte bryr vi oss om vad som händer ute i ghettona! Inte på riktigt! Men PONERA att det i våra BR-trappuppgångar och jämte våra fina dyra villor det slås upp en massa boenden för asylsökande unga män (barn?) i okänd ålder! eller för den delen hem för utvecklingsstörda? Ursäkta om jag är elak men det är för många lika "illa". Jag bor i ett fint område och min BR är betald och skulle "soc" köpa in sig i vår förening så skulle jag kasta mig från balkongen.

Och vad kan promillepartiet AfS gör något åt det?
Citera
2019-04-13, 12:29
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Det gjorde även Ulf Kristersson i en partiledardebatt i riksdagen för inte så länge sedan. De andra partiledarna pratar om exakt samma saker som Kasselstrand men ni har stoppat huvudet i sanden så att ni inte kan höra det.

Jo, jag kan faktiskt höra att både Ebba Busch Thor och Kristersson talar om visioner och även ger SD rätt i vissa frågor när det gäller invandring. Dessvärre litar jag inte på dem eftersom de nästa dag beter sig som mobbare igen. Ena dagen vill moderaterna sammarbeta med SD och dagen efter har de ändrat sig. Sossarna lovade en strängare flyktingpolitik och beviljade uppehållstillstånd åt tusentals afghaner. Varför skulle jag lyssna på sådana politiker? Oavsett åsikt borde man förstå att politiker som byter åsikt varje dag inte har någon trovärdighet.

Sen har jag faktiskt inte hittat någon politiker, förutom Kasselstrand, som talar om makt-apparaten inom EU. Varför ska EU ha en domstol vars jurisdiktion står över högsta domstolen i Sverige? I federala stater brukar varje enskild stat ha självbestämmande men en gemensam konstitution, som i USA. En enskild stat kan därför bestämma över sina inkomstskatter, miljölagar o.s.v. men Arizona kan t.ex. inte förbjuda vapen eller yttrandefrihet. De har också två olika lagsystem - state law och federal law. Varför debatteras aldrig det faktum att EU börjar likna en federal nation?
Citera
2019-04-13, 12:32
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Det beror ju på att de andra partierna har anpassat sin politik till SD. Vilken verklighet lever man i om man tror att "nationalisterna" går över till AfS? Om det är sant finns det verkligen inte många nationalister i Sverige. Högst 10 000 stycken.

Lycka till att komma in i parlamentet med så få väljare!

Nja antalet uttalade nationalister kanske. I själva verket värnar de flesta människor om sin nation. Många pensionärer som röstar på S gör det ju fortfarande av tron att dagens sossar styrs av Per Albin "Sverige åt svenskarna" Hansson.
Citera
2019-04-13, 12:35
Medlem
Citat:
Inget alls i nuläget och jag röstar på SD och hoppas på det bästa. Babysteps.
Citera
2019-04-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Nja antalet uttalade nationalister kanske. I själva verket värnar de flesta människor om sin nation. Många pensionärer som röstar på S gör det ju fortfarande av tron att dagens sossar styrs av Per Albin "Sverige åt svenskarna" Hansson.

Min gamla pappa (85) är en gammal knegare och sosse som ALDRIG missar "Rapport" och nyheterna från Svt. Där sitter han framför teven och tar till sig propagandan och jag unnar honom det. Ha det fint lilla pappa. MEN om jag frågar mina unga vuxna döttrar om de såg på "Rapport" igår så skulle de titta på mig undrande! "Rapport"? Vad är det.....*typ*. OCH så glad jag är i den änden också.
Citera
2019-04-13, 12:47
Medlem
bl1nks avatar
Kollar på live från Karlstad. Ganska roligt hur folk går omkring lugnt bakom dem. Ingen ser ut att bry sig. Har det "farliga" som t.ex SD utnyttjade effektivt försvunnit. Ser mest ut som någon av de grupper som delar ut kaffe i anslutning till tunnelbanorna.
Citera
2019-04-13, 13:05
Medlem
JustZlatans avatar
Lyssnar på Kasselstrands tal i Karlstad och man kan tro att han talar till dagisbarn. "Det spelar som helst ingen roll vad du röstade på i riksdagsvalet, du måste inte rösta på samma sak i EU-valet". Goddag yxskaft! Alla vuxna förstår nog redan det men AfS-väljare kanske inte förstår det?
Citera
2019-04-13, 13:20
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Lyssnar på Kasselstrands tal i Karlstad och man kan tro att han talar till dagisbarn. "Det spelar som helst ingen roll vad du röstade på i riksdagsvalet, du måste inte rösta på samma sak i EU-valet". Goddag yxskaft! Alla vuxna förstår nog redan det men AfS-väljare kanske inte förstår det?
Eh... Det är förstås inte riktat mot befintliga AfS-väljare. Det ingår i en bredare retorik där han påminner om att AfS är enda partiet som driver EU-utträde och att de alltså är enda alternativet även för mitten- och vänsterväljare som ogillar EU. Men du tycks inte förstå det.
Senast redigerad av RogerRoger 2019-04-13 kl. 13:24. Anledning: Förtydligande
Citera
2019-04-13, 13:23
Medlem
StillaHavets avatar
Vilka fantastiska tal av Jansson och Kasselstrand. Dessa personer, båda med lång bakgrund inom SD, visar vad SD borde varit innan dikeskörningen med nuvarande trojka.

Röstade själv för både EU och Euron. Fram till nyligen i grunden positiv till iaf EU. Gustav har dock övertygat mig. Jag kan inget eftersom vi aldrig haft någon debatt om den politiska unionen efter inträdet 1995. Ju mer jag lär mig om hur det fungerar, desto mer kommer insikten om faran med att vara kvar.

I EU finns ambitionen att utvidga unionen mot Afrika och Turkiet, en helt livsfarlig framtid för oss svenskar. Det var faktiskt efter EU-inträdet som massinvandringen började skena. Nu förstår jag att det beror på att det inom EU inte finns några gränskontroller.
Citera
2019-04-13, 13:42
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Vilka fantastiska tal av Jansson och Kasselstrand. Dessa personer, båda med lång bakgrund inom SD, visar vad SD borde varit innan dikeskörningen med nuvarande trojka.

Röstade själv för både EU och Euron. Fram till nyligen i grunden positiv till iaf EU. Gustav har dock övertygat mig. Jag kan inget eftersom vi aldrig haft någon debatt om den politiska unionen efter inträdet 1995. Ju mer jag lär mig om hur det fungerar, desto mer kommer insikten om faran med att vara kvar.

I EU finns ambitionen att utvidga unionen mot Afrika och Turkiet, en helt livsfarlig framtid för oss svenskar. Det var faktiskt efter EU-inträdet som massinvandringen började skena. Nu förstår jag att det beror på att det inom EU inte finns några gränskontroller.
Det ligger i farans riktning, men EU:s expansion har redan visat sig katastrofal, med enorma transfereringar från rika norr till fattiga söder och en utökad byråkrati som följd. Det går inte att samla så olika länder som de europeiska i en union. Möjligen de nordeuropeiska, men dagens situation (EU28, är det väl ännu?) är inte rimlig. Det är samma som när man buntar ihop helt disparata stadsdelar i samma stadsdelsnämnd och liknande i våra större svenska städer. Rika stadsdelar tvingas ge avkall på sina resurser till förmån för sina "utsatta" bröder och systrar några kilometer eller ibland mil bort...

"Koloss på lerfötter", var min fars omdöme om EU vid tiden för inträdet. Även jag har förhållit mig skeptisk genom åren och tycker att de senaste åren påvisat unionens oerhörda brister - 2015 är ett starkt exempel.
Citera
2019-04-13, 13:45
Medlem
Fris avatar
Citat:
Hur kan promillepartiet SD "förändra EU inifrån"?
SD fick 0.26% av Bryssel-mandaten i förra EU-valet.

Du är helt enkelt för dum i huvet för att ens klara av att försöka argumentera mot AfS. Dina egna argument slår ju hårdare mot SD än mot AfS. SD har suttit där som promilleparti i 5 år nu. Vad de har uträttat? Kan du lista de fem eller ens tre viktigaste sakerna de har gjort? Eller kan du det inte?

Jämför med vad Nigel Farage personligen uträttade! Han fick till stånd BREXIT. Och det var på den tiden som SD ljög om att de ville ha en motsvarande svensk folkomröstning om EU-utträde, SWEXIT. Men nu har SD även officiellt erkänt att det hela tiden bara var en lögn. SD bildar ingen opinion överhuvudtaget. SD är ett korruptionsparti som bara sitter och håvar in miljarder skattekronor i bidrag och arvoden för att göra det som PK vill att de ska göra. Jag är bara förvånad över att det finns en miljon svenskar som röstar för den skiten! Det gör inte ett folk som vill eller kommer att överleva.

Oavsett VARFÖR man vill lämna EU, om det är för lönedumpningen eller internetavskaffningen eller whatever, så är ju Gustav Kasselstrand det enda hoppet. De anonyma tysta intetgörande SD:arna som suttit där i fem år, och som så sent som häromdan "röstade fel", sånt kan ju inte någon enda individ vilja rösta på. De har ju inte gjort nånting alls, medan Nigel Farage åstadkommit BREXIT, vilket Gustav Kasselstrand nu kompetent visar att han kan upprepa.
Senast redigerad av Fri 2019-04-13 kl. 13:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in