Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
En an Nordens bästa spelare genom tiderna, Robin Hull, tappar sin professionella status inför nästa säsong. Han har brottats med hälsoproblem under lång tid och varit på väg att hänga upp kön flera gånger. Frågan är om han orkar plöja sig igenom kvaltouren igen.
En som också haft stora hälsoproblem och nu verkar lägga av är tvåfaldige VM-semifinalisten Joe Swail.
Rory McLeod är ett annat gammalt proffs som tappar tourkortet.
Undrar om Jimmy White även fortsättningsvis får ett wildcard?
Även Jamie Jones som är avstängd hamnar precis utanför topp-64 och kan inte komma tillbaka direkt till proffstouren när hans avstängning löper ut i oktober.
Några av de rutinerade rävarna du nämner kommer säkert försöka kvalificera sig via Q-School, men jag tror inte det gäller Hull. Lines och McLeod är exempel på spelare jag tror kommer försöka igen, men det är bara en gissning.
White får säkert ett Wild Card, men frågan är om han vill fortsätta när han nästan bara förlorar nuförtiden. Doherty behöver inget Wild Card denna gång, men det har låtit som att han kanske lägger av ändå, samma sak har jag hört om Ebdon.
______
Fu ligger under med 3-6 mot Luo Honghao inför kvällens avslutande del i den första kvalomgången. Fu har 14 år i rad och totalt 18 gånger kvalificerat sig för spel i The Crucible, men nu har han verkligen en tuff uppförsbacke framför sig. Laseroperationen han genomgick verkar inte ha löst hans problem, men det kanske hade varit lika illa eller värre i vilket fall som helst.