2019-04-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
funkar det i mobilen?

Har inte testat med mobilen. är inte så intresserad av att se snooker på liten skärm.
Citera
2019-04-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Har inte testat med mobilen. är inte så intresserad av att se snooker på liten skärm.

nej, men man kan ju felsöka på det viset
Citera
2019-04-11, 23:29
Medlem
Millediablos avatar
2 amatörer vidare till QR2, James Cahill och Michael Judge, bägge med 10-9. Det är inte ofta vi får se en amatör i huvudturneringen,
Citera
2019-04-12, 13:15
Medlem
Millediablos avatar
Alan McManus- Ng On Yee 2-2, ingen visar väl den matchen?
Citera
2019-04-12, 13:29
Medlem
TilleyHats avatar
En an Nordens bästa spelare genom tiderna, Robin Hull, tappar sin professionella status inför nästa säsong. Han har brottats med hälsoproblem under lång tid och varit på väg att hänga upp kön flera gånger. Frågan är om han orkar plöja sig igenom kvaltouren igen.

En som också haft stora hälsoproblem och nu verkar lägga av är tvåfaldige VM-semifinalisten Joe Swail.

Rory McLeod är ett annat gammalt proffs som tappar tourkortet.

Undrar om Jimmy White även fortsättningsvis får ett wildcard?
Citera
2019-04-12, 14:11
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Alan McManus- Ng On Yee 2-2, ingen visar väl den matchen?

Vet inte, men vore kul att se. Ng On Yee har ledningen igen med två frame. 2-4 nu. Men tipset är väl ändå att rutinerade McManus vänder på steken.
Citera
2019-04-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
En an Nordens bästa spelare genom tiderna, Robin Hull, tappar sin professionella status inför nästa säsong. Han har brottats med hälsoproblem under lång tid och varit på väg att hänga upp kön flera gånger. Frågan är om han orkar plöja sig igenom kvaltouren igen.

En som också haft stora hälsoproblem och nu verkar lägga av är tvåfaldige VM-semifinalisten Joe Swail.

Rory McLeod är ett annat gammalt proffs som tappar tourkortet.

Undrar om Jimmy White även fortsättningsvis får ett wildcard?
Även Jamie Jones som är avstängd hamnar precis utanför topp-64 och kan inte komma tillbaka direkt till proffstouren när hans avstängning löper ut i oktober.

Några av de rutinerade rävarna du nämner kommer säkert försöka kvalificera sig via Q-School, men jag tror inte det gäller Hull. Lines och McLeod är exempel på spelare jag tror kommer försöka igen, men det är bara en gissning.

White får säkert ett Wild Card, men frågan är om han vill fortsätta när han nästan bara förlorar nuförtiden. Doherty behöver inget Wild Card denna gång, men det har låtit som att han kanske lägger av ändå, samma sak har jag hört om Ebdon.

______

Fu ligger under med 3-6 mot Luo Honghao inför kvällens avslutande del i den första kvalomgången. Fu har 14 år i rad och totalt 18 gånger kvalificerat sig för spel i The Crucible, men nu har han verkligen en tuff uppförsbacke framför sig. Laseroperationen han genomgick verkar inte ha löst hans problem, men det kanske hade varit lika illa eller värre i vilket fall som helst.
Citera
2019-04-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Fu ligger under med 3-6 mot Luo Honghao inför kvällens avslutande del i den första kvalomgången. Fu har 14 år i rad och totalt 18 gånger kvalificerat sig för spel i The Crucible, men nu har han verkligen en tuff uppförsbacke framför sig. Laseroperationen han genomgick verkar inte ha löst hans problem, men det kanske hade varit lika illa eller värre i vilket fall som helst.
Fu inledde starkt och kom ikapp till 6-6 med fina serier, men gjorde därefter en svag insats och förlorade med 7-10. För ett par år sedan var det nog svårt att föreställa sig att Fu skulle avsluta säsongen 18/19 utanför topp-50 på världsrankingen.
Citera
2019-04-13, 00:13
Medlem
TilleyHats avatar
Ng On Yee har spelat väldigt bra mot Alan McManus och lett stora delar av matchen men verkar nu ändå till sist få ge sig. Kanske orken helt enkelt börjar tryta? McManus vinner troligen med 10-6 eftersom Yee behöver ett par snooker för att hålla matchen vid liv. Finns det några svenska spelare som skulle kunna vinna mot henne?
Citera
2019-04-13, 07:18
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ng On Yee har spelat väldigt bra mot Alan McManus och lett stora delar av matchen men verkar nu ändå till sist få ge sig. Kanske orken helt enkelt börjar tryta? McManus vinner troligen med 10-6 eftersom Yee behöver ett par snooker för att hålla matchen vid liv. Finns det några svenska spelare som skulle kunna vinna mot henne?
Jag undrar om inte Alan tränade sig i form, märkligt klen i första delen av matchen som finns på Youtube.
Det jag såg ifrån senaste "Svenska" tävlingen så tror jag att hon hade haft chans att slå en del spelare. Iofs tror jag att den som vann inte var svensk heller?
Citera
2019-04-13, 10:50
Medlem
Jag för dålig koll på de svenska spelarna för att ha någon bestämd uppfattning om hur bra de skulle stå sig mot de bästa damerna.

Däremot är jag helt säker på att gårdagens jämna match nästan enbart berodde på en rejäl underprestation från McManus sida. Jag vet att det pratats om det tidigare i något VM-kval att herrarna nog känner en hel del extra press när de riskerar att få tjejdäng.
Citera
2019-04-13, 12:17
Medlem
Det görs det ingen skillnad mellan deltagarna i kvalet till Världsmästerskapet. De som kvalar in måste vinna tre matcher.

Men jag har ett svagt minne av att det inte alltid ha varit så. Att kvalspelare var seedade så att de till exempel kunde gå in först i sista omgången och därför bara behövde vinna en match.

Minns jag rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in