Citat:
Ursprungligen postat av
lillehand
Kan bara säga att smärtan kommer vara mildare desto fler gånger du sätter i samma muskel. Dvs nu efter tredje sticket blir det mindre pip, femte sticket minimalt pip. Så var det för mig i alla fall. Nu har du satt i olika muskler hittills som jag förstår, så samma smärta var ju förväntat för båda sticken. Tycker du ska avvakta tills efter tredje eller femte sticket.
Jag tänkte också att efter 2a sticket i samma muskel skulle det göra mindre ont men överväger nu om det är värt att chansa när jag läst att många som kör samma olja fast normaldos får 0 pip. Det är ju självklart individuellt men ändå..
Kan sätta 1ml imorgon i höger glute, pipet är borta därifrån iallafall.
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Det här med en svullnad och känslig att vidröra är en varningssignal du bör ta på allvar. Låt den muskeln vila från injektioner helt tills detta är borta.
Om du ska beställa annat eller inte är svårt att svara på, som lillehanden skriver så kan pip avta med antalet stick men det kan också handla om något som du inte tål i oljan. Även om det är en broscience att högdoserat ger mer pip så är det oklart om det verkligen är sant eller bara en myt som uppkommit.
Ett alternativ till att beställa nytt är att dela upp injektionen i två stick på olika platser. Är det en möjlighet för dig?
Jag blev förvånad över svullnaden, det hände inte förra sticket. Badade isvak och sprang lite innan jag märkte det men det borde inte påverka väll?
Läste någonstans att dom högdoserade oljorna ibland görs på en annan olja till skillnad från normaldos, något som vissa kunde vara mer känsliga för en andra.
Nu har jag satt mina två front på 1.5ml så imorgon planerade jag att köra 1ml, har inte pip i höger glute efter sticker för 10 dagar sen så skulle kunna sätta där.
Antingen så sätter jag 1ml av den oljan jag har imorgon och ser ifall pipet är mindre eller så skickar jag efter en ny olja och väntar två dagar extra. Är väldigt kluven..
(Hade dessutom hög puls i två dagar, runt 85-100 men bättre blodtryck en vanligt på ca 120/70)