• 1
  • 2
2019-03-25, 15:08
Medlem
lifesentences avatar
Hej,

Dags att dra igång min första kur. Har länge varit interessead av AAS och under många år velat testa, dock har min rädsla för nålar stoppat mig. Jag har läst fram och tillbaka sen ett par år tillbaka och tycker att jag har samlat på mig tillräckligt med info för att starta en första kur.
Hade kunnat köra natty ett tag till men om jag ändå ska göra det så varför inte nu.

I denna tråd tänkte jag uppdatera om sånt som kosten, kuren, träningscheman, allmänt mående, effekter/bieffekter och förhoppningsvis kanske få lite råd och tips av er.

Lite snabbt om mig, tränar hårt, äter relativt hårt, festar inte, dricker inte.

Ålder:

20-25 år

Vikt:

87kg

Längd:

188

Uppskattad BF%:

12%

Medicinska problem:

-

Styrkestats, bänk, böj och mark:

Bänk - 100kg
Böj - 150kg
Mark - 180kg

Nuvarande kostupplägg:

Jag borde äta ungefär 3500kcal för att bibehålla.
Kosten är ganska lik varje dag, ibland byter jag till andra rätter.

Frukost
- 1dl yogurt
- 1dl musli
- 2msk honung
- 400ml smoothie med blandade frukter

Lunch
- 200g köttfärs 200g ris

Lunch
- 1dl kvarg
- 1dl musli

Lunch
- 200g kyckling 200g ris

Middag
- 200g entrecote 200g ris
- en glass

Middag
- 1dl yogurt
- 1dl musli
- 2msk honung
- 2,5 skopor whey

Övriga tillskott
- järn
- grukmeja
- zink
- magnesium
- d3
- msm
- omega-3
- rödbetsjuice

När jag kör anavar tänkte jag lägga till
- mjölktistle
- nac

Under pct
- kreatin
- eaa
- daa
- tribulus

Träningserfarenhet:

Jag har kört en del sporter i min ungdom men det gick över till att lyfta skrot.
Tränat på gym i ca 5, seriöst har jag tränat 2 år, ett år vila och nu är jag tillbaka sen ca 10 månader.

Tidigare kurer:

Inga tidigare kurer

Eget förslag till kur:

Vecka 1-12 Test E 350mg e5d
Vecka 1-13 Arimidex 0.25mg eod/e3d
Vecka 7-13 Anavar 50mg

(Får se hur mycket adex det blir efter blodprov)
(Har även 20/50 Winstrol hemma?)
Eget förslag till PCT:

Vecka 14-15 40mg Nolva
Vecka 16-17 20mg Nolva
Vecka 14-17 250iu hCH 2x veckan

(Letro finns)
Mål med kuren:

Ställer inte jätte höga krav på kuren, skapar inga höga förväntningar utan fortsätter bara träna och äta hårt med en extra spark.
Hade varit kul att gå upp något kilo och bli lite bredare, snabbare och mer explosiv.
Styrkan är det jag ser mest fram emot, starkare = lyfta tyngre under hypertrofi = greater gains.

Kom gärna med era åsikter, tänkte sätta igång i veckan.
Senast redigerad av lifesentence 2019-03-25 kl. 15:21. Anledning: Bättre beskrivning av tråden
Citera
2019-03-28, 20:01
Medlem
lifesentences avatar
Tjena,

Då har jag satt första sticket, riktig lättnad att det värsta är över. Det landade på 1.5ml så borde bli 510mg Test E, det skulle vara 2ml men det såg ut att vara så mycket att köra på första sticket så det fick bli lite mindre.
Vet inte om någon bryr sig om första sticket men kan snabbt berätta hur det gick till.

Tvättade händerna och torkade av ett bord med klorhexidin. La fram alla verktyg och gjorde i ordning en dos, torkade gluten med en generös mängd klorhexidin och körde in hela blåa nålen. Stod och skakade på ett ben som en hemlös hund medan svetten rann ned för pannan. Aspirerade och det kom inget blod så jag tryckte in oljan (som var väldigt lättflytande) under ca 15 sek, drog ut nålen halvvägs och lät den sitta i 10 sek sen tog jag ut hela. Några droppar blod och 1 min massage sen kändes det som att jag skulle svimma haha.

Nu har det gått ca 2h sen jag satte den och det känns knappt något i gluten, vilket är en lättnad vill ju kunna träna. Vet inte hur ofta jag kommer uppdatera här, roligast är ju när effekten börjar verka men minst ett inlägg per stick hade jag tänkt.

Om någon undrar över träningschema så fråga bara så lägger jag upp mitt nuvarande schema, ändrar var 2-4 vecka. För övrigt så blir det rygg idag.

Om inget annat, Peace!
Citera
2019-04-02, 20:58
Medlem
lifesentences avatar
Tjena,

Vet inte om det beror på att det var första sticket, dålig teknik eller smuts i oljan men har haft pip i högra gluten sen jag satte första nålen. Första dagen var det lugnt men andra och tredje dagen haltade jag lite och hade helst undvikt squat och mark, var dessutom tvungen att sova på väster sida. Nu fem dagar efter har jag fortfarande lite ont men det går helt klart att jobba med.

Andra sticket körde jag i vänstra gluten, ännu en gång 510mg Test E och proceduren såg liknande ut. Själva sticket gick bättre, igen smärta alls förutom när nålen penetrerade huden och nu efter ca 2h efter kan jag sitta utan att känna något (vilket jag inte kunde sist).

Jag har 2mg Arimidex som jag skulle dela på 0.25mg, märkte att det var riktigt svårt doserat så ändrade dosen till 0.5mg e3d. Utöver det så känner jag inte någon effekt av test än.

Kosten och träningen rullar på som vanligt. Har kört en tung period senaste 3 veckorna med 8 reppare och känner mig rätt sliten men stark, kommer därför köra två veckor i hypertrofi zon nu med 15 och 12 reps innan jag går vidare till tyngre lyft igen. Skulle vara kul att testa sina maxlyft nu innan preparaten börjar verka och sen prova maxlyft igen i slutet av kuren samt efter pct.

Om inget annat uppdaterar jag vid 3e sticket.
Citera
2019-04-03, 08:45
Medlem
lifesentences avatar
Tjenare,

Tänkte bara tillägga lite om andra sticket. Igår var jag smärtfri efter mitt nya stick men under natten fick jag lite ont i gluten, vridigt och vänt mig medan jag sovit för att hitta en bekväm position. Det är helt klart något som går att leva med men hade gärna sprungit lite utan att det är obekvämt i skinkan..

Jag tror inte jag gör något fel när jag injecerar, allt går långsamt och sätter den i topp yttersta hörnet på skinkan, är väldigt noga med att allt ska vara sterilt och rent.

Kan det vara så att jag får ont helt enkelt för att kroppen inte är van? Har gjort ett stick i vardera glute men det kanske blir bättre efter 3e sticket och fram när kroppen har vant sig vid att ta upp oljan? Har lagt in lite längre incline treadmill (10inclinex6speedx20min) för att det känns som att smärtan försvinner snabbare ju mer man går.

För övrigt så använder jag Ka*tenes högdoserade oljor vilket är 350mg/ml.
Dom två första sticken låg på ca 1.5ml.
Oljan är ljus och lättflytande.

Kom gärna med era teorier.
Citera
2019-04-03, 09:56
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifesentence
Tjenare,

Tänkte bara tillägga lite om andra sticket. Igår var jag smärtfri efter mitt nya stick men under natten fick jag lite ont i gluten, vridigt och vänt mig medan jag sovit för att hitta en bekväm position. Det är helt klart något som går att leva med men hade gärna sprungit lite utan att det är obekvämt i skinkan..

Jag tror inte jag gör något fel när jag injecerar, allt går långsamt och sätter den i topp yttersta hörnet på skinkan, är väldigt noga med att allt ska vara sterilt och rent.

Kan det vara så att jag får ont helt enkelt för att kroppen inte är van? Har gjort ett stick i vardera glute men det kanske blir bättre efter 3e sticket och fram när kroppen har vant sig vid att ta upp oljan? Har lagt in lite längre incline treadmill (10inclinex6speedx20min) för att det känns som att smärtan försvinner snabbare ju mer man går.

För övrigt så använder jag Ka*tenes högdoserade oljor vilket är 350mg/ml.
Dom två första sticken låg på ca 1.5ml.
Oljan är ljus och lättflytande.

Kom gärna med era teorier.

Att få lite PIP är helt normalt, oljan töjer ut muskeln eftersom den bildar en depå.

Jag hoppas innerligt att du är förnuftig nog att rotera injektionsställe och låta en muskel du injicerat i vila i mellan 1-2 veckor innan du är där och pillar igen.
Citera
2019-04-03, 10:08
Medlem
lifesentences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Att få lite PIP är helt normalt, oljan töjer ut muskeln eftersom den bildar en depå.

Jag hoppas innerligt att du är förnuftig nog att rotera injektionsställe och låta en muskel du injicerat i vila i mellan 1-2 veckor innan du är där och pillar igen.

Tjena tack för svar. Som jag skrev så sätter jag var 5e dag och växlar mellan höger och väster glute, på så sätt borde det vara 10 dagar mellan sticken i samma muskel. Såvida jag inte har ont efter 10 dagar är det väll inga problem att sätta på samma ställe?
Citera
2019-04-03, 17:42
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Tjena tack för svar. Som jag skrev så sätter jag var 5e dag och växlar mellan höger och väster glute, på så sätt borde det vara 10 dagar mellan sticken i samma muskel. Såvida jag inte har ont efter 10 dagar är det väll inga problem att sätta på samma ställe?

Jag skulle se till att ha minst fyra injektionsställen, exempelvis gluteus och axlarna och rotera mellan dessa. Men det är jag.

Ärrvävnad kan uppstå och vissa oljor tycks inte tas upp av kroppen så att injicera för ofta på samma ställe kan leda till problem.
Citera
2019-04-03, 17:55
Medlem
IMO räcket det gott med att växla mellan höger och vänster skinka om du bara injicerar en olja var femte dag.

Om du injicerar mycket olja och/eller har korta estrar på ditt prepp som gör att du måste sticka frekvent kan det vara bra att rulla runt på flera injektionsställen.
Citera
2019-04-03, 18:21
Medlem
lifesentences avatar
Citat:
Jag skulle se till att ha minst fyra injektionsställen, exempelvis gluteus och axlarna och rotera mellan dessa. Men det är jag.

Ärrvävnad kan uppstå och vissa oljor tycks inte tas upp av kroppen så att injicera för ofta på samma ställe kan leda till problem.

Okej tack för svar.
Kör du vanlig blå 25mm nål i axeln?
Får se om jag tar mig i kragen och vågar sticka i axeln, att sätta den i gluten var tillräckligt skrämmande.

Citat:
Ursprungligen postat av Imitation
IMO räcket det gott med att växla mellan höger och vänster skinka om du bara injicerar en olja var femte dag.

Om du injicerar mycket olja och/eller har korta estrar på ditt prepp som gör att du måste sticka frekvent kan det vara bra att rulla runt på flera injektionsställen.

Tjena, yes kör bara på 1ml (front 1.5) test e atm. Pipet efter första sticker börjar försvinna nu så tror att efter 10 dagar kommer gluten vara återställd.
Läste också att vissa kan få mer pip när dom kör högsoserade oljor, har ju inte testat något annat så kan inte jämföra.
Citera
2019-04-03, 18:29
Medlem
Fick också pip ifrån helvetet mina första stick SIS Labs 300mg/ml test E. Nu några veckor in är det inga problem, kroppen vänjer sig.
Citera
2019-04-03, 20:52
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Okej tack för svar.
Kör du vanlig blå 25mm nål i axeln?
Får se om jag tar mig i kragen och vågar sticka i axeln, att sätta den i gluten var tillräckligt skrämmande.

Numera får jag mina testosteroninjektioner via sjukvården av någon trevlig sjuksyster men när jag var aktiv så brukade jag använda orange nål alternativt brun alternativt insulin-nålar i axlarna. Aldrig några som helst problem men något av dessa.

Att injicera i axlarna var så som jag minns det väldigt mycket smidigare än låren och gluteus och gav oftast långt mindre pip.
Citera
2019-04-03, 21:45
Medlem
lifesentences avatar
Citat:
Numera får jag mina testosteroninjektioner via sjukvården av någon trevlig sjuksyster men när jag var aktiv så brukade jag använda orange nål alternativt brun alternativt insulin-nålar i axlarna. Aldrig några som helst problem men något av dessa.

Att injicera i axlarna var så som jag minns det väldigt mycket smidigare än låren och gluteus och gav oftast långt mindre pip.

Det är sällan man blir avundsjuk med det där lät ju riktigt trevligt och smidigt.. Måste klicka hem lite fler färger på nålar och testa, just nu kör jag bara blåa och gröna. Får bli nästa månad när jag trycker hem anavaret och hcg!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in