2019-04-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
VM-femma? Vilka syftar du då på?

Alla som spelar i DIF platsar såklart i VM-truppen
Citera
2019-04-11, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
»Hade varit« låter som något som inte längre är möjligt, men det är det ju i högsta grad. Det är väl snarare »skulle bli« det handlar om?

Nu tror jag dock inte att det blir så och jag vet inte om det berör så mycket, annat än möjligen i de stostadsstyrda medierna. Stockholm i sig innehåller ju väldigt många människor som kommer från något annat ställe och inte alls håller på lag från Stockholm. AIK:are är ju dessutom inte intresserade när det gäller Djurgården.

Jag tycker att ishockey nuförtiden har ett mycket selektivt fokus. Oavsett finallag är det i princip bara de närmast sörjande som bryr sig över hövan. Förr rönte en SM-final i ishockey ett brett intresse oavsett vilka lag som spelade. Förklaringen är givetvis att det enorma utbudet skapat en mättnad.

Sticker ut hakan och säger att det blir Färjestad-Luleå i final.

Där har du helt fel kan jag meddela
AIK:are bryr sig mycket om DIF och vice versa. Klart att en final mellan Frölunda och DIF hade givit mer intresse än en final mellan Luleå och Färjestad.
Citera
2019-04-11, 10:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Där har du helt fel kan jag meddela
AIK:are bryr sig mycket om DIF och vice versa. Klart att en final mellan Frölunda och DIF hade givit mer intresse än en final mellan Luleå och Färjestad.

Är det då önskan om att Djurgården ska förlora som driver intresset?
Citera
2019-04-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Domarna hade gjort bort sig totalt till Djurgårdens fördel. Trist om tränarens uppfattning är korrekt när det var så viktig match.
Såg inte matchen själv så vet inte riktigt vad som var fel.
Edit. Såg reprisen från segermålet och kan hålla med FBKs tränare. DIF-spelaren är i målgården när det blir mål och hindrar målvaktens rörelse med klubban. Borde underkännas.

DIF-spelaren ser ut att försöka ta sig ut och bort från målgården, han kämpar sig i vart fall definitivt inte in där och i skedet när han själv bestämmer åkriktningen så är det inte mot målvakten/in i målgården. När han väl befinner sig strax utanför målgården så knuffas han däremot dit av FBK:s utespelare, som använder både kroppstyngden och klubban i ”crosschecking”-läge för att knuffa honom ner i målgården.

Menar du att anfallande lags skott mål som går i kassen inte bör räknas som mål ifall försvarande lags spelare knuffar ner en anfallande spelare och håller fast denne i målgården? Det skulle ju öppna upp för en del intressanta försvarstekniker.
Citera
2019-04-11, 13:18
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
VM-femma? Vilka syftar du då på?

Han överdrev nog en hel del. Men åtminstone fyra landslagsspelare i Ante, Josefson, Jonte och Tom Nilsson. Josefson och Ante friska skulle nog konkurrera om en plats i VM beroende på vilka NHL-spelare som kommer.

Det är ändå imponerande att kunna leda semin med alla dessa borta.
Citera
2019-04-11, 13:51
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Med knappa två minuter kvar kom också avgörandet och det blev ett omdiskuterat mål där Djurgårdaren körde på målvakten Markus Svensson och fick med sig både målvaktsklubban och pucken till Dick Axelsson som enkelt petade in 1-2-målet.

Bagdad-Bob som skriver på Färjestads officiella hemsida? Körde på???
Citera
2019-04-11, 13:59
Medlem
Man kan lätt blåsa av av flera anledningar i den situationen, men också låta bli. Att det är solklart åt något av hållen är ju bara larv
Citera
2019-04-11, 19:43
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Bagdad-Bob som skriver på Färjestads officiella hemsida? Körde på???

Hur var det med Djurgårdens twitter nu igen?
Citera
2019-04-11, 21:06
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Hur var det med Djurgårdens twitter nu igen?

Vad har vi gjort på twitter?
Citera
2019-04-11, 21:50
Medlem
Kul för förre modoiten Sellgren att få göra mål . Den enda i Luleå som jag ser upp till. Nu lever matchserien på riktigt. Dock är det ju fortfarande fördel Frölunda inför lördagens match. Om jag räknar efter så har Frölunda 12 raka hemmasegrar. Mäktig svit med andra ord. Dock är serien väldigt öppen nu så jag avstår från att tippa. Däremot tycker jag inte det är mer än rätt att Luleå åker ur med dunder och brak de kommande 2 matcherna. Maken till mer enögda fans är svårare att hitta faktiskt. Inte ens när ni vinner en match ska det undvikas att leta fel hos domaren
Citera
2019-04-11, 21:57
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kul för förre modoiten Sellgren att få göra mål . Den enda i Luleå som jag ser upp till. Nu lever matchserien på riktigt. Dock är det ju fortfarande fördel Frölunda inför lördagens match. Om jag räknar efter så har Frölunda 12 raka hemmasegrar. Mäktig svit med andra ord. Dock är serien väldigt öppen nu så jag avstår från att tippa. Däremot tycker jag inte det är mer än rätt att Luleå åker ur med dunder och brak de kommande 2 matcherna. Maken till mer enögda fans är svårare att hitta faktiskt. Inte ens när ni vinner en match ska det undvikas att leta fel hos domaren

Sedan du började att skriva på det här forumet så finns det ingen som klagat så mycket på domare som du har gjort, du är helt överlägsen och i en klass för dig själv när det kommer till det. Ändå är du alltid den som påpekar/klagar mest på att andra klagar på domare.

Jag hoppas att du inte bor i ett glashus.
Citera
2019-04-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Sedan du började att skriva på det här forumet så finns det ingen som klagat så mycket på domare som du har gjort, du är helt överlägsen och i en klass för dig själv när det kommer till det. Ändå är du alltid den som påpekar/klagar mest på att andra klagar på domare.

Jag hoppas att du inte bor i ett glashus.
Jag har aldrig påstått att jag är någon domarkramare, men det tillför heller ingenting att leta fel hos dom hela tiden. Och speciellt inte när ens egna lag har vunnit en match. Jag har inget direkt emot Luleå som klubb men deras jävla gnällande gör att jag hoppas ni åker ur med arslet före. In och döm själv om dom är så dåliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in