2019-04-11, 22:06
Medlem
Kikade SHL:s hemsida lite snabbt. Om SM-finalen går till 7 matcher så tar säsongen slut först den 2 maj, dvs på pricken 12 dagar innan VM. Nu är jag ganska ung så det är möjligt att jag är lite efter med statistik , historik osv men att en sista ,match i ett slutspel avgörs i maj månad måste vara väldigt ovanligt?
Senast redigerad av Azdz 2019-04-11 kl. 22:40.
Citera
2019-04-11, 22:17
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kikade SHL:s hemsida lite snabbt. Om SM-finalen går till 7 matcher så tar säsongen slut först den 2 maj, dvs på pricken 14 dagar innan VM. Nu är jag ganska ung så det är möjligt att jag är lite efter med statistik , historik osv men att en sista ,match i ett slutspel avgörs i maj månad måste vara väldigt ovanligt?
SM-Finalerna har aldrig gått in i Maj månad vad jag minns någonsin. Vet inte varför det blivit senare i år faktiskt.

Någon annan som har koll?
Citera
2019-04-11, 22:17
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag är någon domarkramare, men det tillför heller ingenting att leta fel hos dom hela tiden. Och speciellt inte när ens egna lag har vunnit en match. Jag har inget direkt emot Luleå som klubb men deras jävla gnällande gör att jag hoppas ni åker ur med arslet före. In och döm själv om dom är så dåliga.
Du låter som en domarkramare i alla fall. Vad spelar det för roll om man vunnit eller torskat? Man kan gnälla ändå, kanske med rätta i alla fall ibland.
Citera
2019-04-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Du låter som en domarkramare i alla fall. Vad spelar det för roll om man vunnit eller torskat? Man kan gnälla ändå, kanske med rätta i alla fall ibland.
Jag kan förstå att det verkar så men det är jag inte. Vissa enstaka situationer kan man förstås reagera på men hur man kan orka leta fel efter en vunnen match det fattar jag inte.
Citera
2019-04-11, 22:26
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Jag kan förstå att det verkar så men det är jag inte. Vissa enstaka situationer kan man förstås reagera på men hur man kan orka leta fel efter en vunnen match det fattar jag inte.

Så man ska alltså acceptera horribla domslut bara för att man vann matchen? Idiot. Domarna ska veta när dom gjort riktigt grova misstag. Inte för att dom lär sig något av det, men det ska ändå synas i sömmarna. Annars kan det fan aldrig bli någon förändring.
Citera
2019-04-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Så man ska alltså acceptera horribla domslut bara för att man vann matchen? Idiot. Domarna ska veta när dom gjort riktigt grova misstag. Inte för att dom lär sig något av det, men det ska ändå synas i sömmarna. Annars kan det fan aldrig bli någon förändring.
Men alltså, om ditt lag vinner en match, borde du då inte glädjas över segern istället för att svära över hur dålig domaren var? Jag har absolut inte påstått att domarna är bra verkligen inte men det verkar faktiskt spela någon roll vilka system vi införs. Likförbannat kommer folk gnälla, hitta på egna regler ändå. Du får gärna tycka att jag är en idiot men så länge jag har varit medlem här så har det alltid varit ett förbannat gnäll på domare, och framförallt från Luleå. Det är iaf min uppfattning.
Citera
2019-04-11, 22:44
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Vad har vi gjort på twitter?

https://twitter.com/DIFHockeyse/stat...52608609562624

Är väl kanske inte superseriöst att skriva liknande på klubbens officiella twitter?
Citera
2019-04-11, 22:50
Medlem
Citat:
Kikade SHL:s hemsida lite snabbt. Om SM-finalen går till 7 matcher så tar säsongen slut först den 2 maj, dvs på pricken 12 dagar innan VM. Nu är jag ganska ung så det är möjligt att jag är lite efter med statistik , historik osv men att en sista ,match i ett slutspel avgörs i maj månad måste vara väldigt ovanligt?

Det hörs i många av dina ovanstående formuleringar och åsikter. "Serien är öppen", "Frölunda favoriter inför lördag", "vågar inte tippa", "serien är vidöppen" (ja, gånger två), "in och döm själv". Det du måste förstå är att om domarna ska bli bättre så måste man kunna våga kritisera dem även då resultaten gått med en. Vart hamnar vi om man inte får kritisera ett felaktigt domslut eftersom man vunnit matchen?
Om ingen klagar över exv. ett bordömt mål p.g.a felaktig offside - för att det bortdömda laget trots allt vann matchen - hur fan ska domarna då bli bättre? Just nu är det en fruktansvärt inkonsekvent nivå i den här ligan och jag syftar inte på kvällens match.
Citera
2019-04-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
Det hörs i många av dina ovanstående formuleringar och åsikter. "Serien är öppen", "Frölunda favoriter inför lördag", "vågar inte tippa", "serien är vidöppen" (ja, gånger två), "in och döm själv". Det du måste förstå är att om domarna ska bli bättre så måste man kunna våga kritisera dem även då resultaten gått med en. Vart hamnar vi om man inte får kritisera ett felaktigt domslut eftersom man vunnit matchen?
Om ingen klagar över exv. ett bordömt mål p.g.a felaktig offside - för att det bortdömda laget trots allt vann matchen - hur fan ska domarna då bli bättre? Just nu är det en fruktansvärt inkonsekvent nivå i den här ligan och jag syftar inte på kvällens match.
Vad har det med mina funderingar om slutspelsupplägget att göra?
Citera
2019-04-11, 23:12
Medlem
Citat:
Vad har det med mina funderingar om slutspelsupplägget att göra?

Läs mellan raderna.
Citera
2019-04-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
Läs mellan raderna.
Du får gärna kritisera mig för att jag tar domarna i försvar men håll dig till ämnet snälla du.
Citera
2019-04-11, 23:20
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
men det tillför heller ingenting att leta fel hos dom hela tiden. Och speciellt inte när ens egna lag har vunnit en match.

Det spelar väl ingen roll om ens lag vinner eller förlorar en match? Man ska väl kunna ha krav på domarnivån för det? Det är helt irrelevant vilket lag som i stunden får fördel av det.

Citat:
In och döm själv om dom är så dåliga.
Det där argumentet är ju sämst. Domarna som dömer är utbildade och har betalt för att göra det. Vi har det inte. Då ska man kunna ställa vissa krav som supporter/åskådare.

Om en läkare misslyckas med en operation på min nära anhörig, och jag kritiserar denne för det. Skulle du då stå och säga till mig att gå in och göra operationen bättre?

Hör du inte hur dumt det argumentet är?

Lika som töntarna som blir dissade i X-factor eller idol när dom sjunger dåligt. Då säger en del till domarna "sjung bättre själv då". Det är fan inte domarna där som ställer sig upp och ska sjunga.

Om Luleå har de gnälligaste fansen, så har fan Modo de dummaste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in