2019-03-30, 13:18
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Tycker det låter som du förespråkar precis det system som råder idag. Hjalmarsson är ju avstängd de tre kommande matcherna i SHL.

Nja. Jag vill att det ska vara tre matcher(tre riktiga matcher) inte datum vilket jag förespråkar. Hjalmarsson är inte avstängd i någon av semimatcherna om Frölunda avgör imorgon eller på tisdag.

Det öppnar också upp för lag som leder stort i en matchserie att göra riktigt fula saker utan att bli riktigt straffade för det. Även fast jag inte tror man vågar ta den risken.
Citera
2019-03-30, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
slödder-beteende

Blanda inte ihop gemene supporter och Red Tags. Red Tags förtjänar all skit de kan få. Även du borde ha ett brunöga som lutar åt det objektiva.
Citera
2019-03-30, 13:27
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Nja. Jag vill att det ska vara tre matcher(tre riktiga matcher) inte datum vilket jag förespråkar. Hjalmarsson är inte avstängd i någon av semimatcherna om Frölunda avgör imorgon eller på tisdag.

Det öppnar också upp för lag som leder stort i en matchserie att göra riktigt fula saker utan att bli riktigt straffade för det. Även fast jag inte tror man vågar ta den risken.

Hjalmarsson kommer inte missa någon av semimatcherna, oavsett vad.
Om Frölunda vinner imorgon (vilket jag tror de gör) så hinner datumet passera och han är spelklar till semin. Skulle de gå till 7 matcher så blir han klar för semin. Så Hjalmarsson kommer spela semin.
Men visst, kan hålla med om att det är konstigt system. Blir antagligen bara en match då Frölunda nog vinner imorgon.
Citera
2019-03-30, 13:30
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamphund
Blanda inte ihop gemene supporter och Red Tags. Red Tags förtjänar all skit de kan få. Även du borde ha ett brunöga som lutar åt det objektiva.
Red tags? Var det dom som hyllade Shinnimin då han fixade ett powerplay (åt Luleå) vilket avgjorde senaste hemmamatchen. Tycker det var snyggt gjort att ge cred även till en motståndarspelare men det kanske inte gick hem hos öman.
Jag försöker vara objektiv.
Citera
2019-03-30, 13:32
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Jag håller med dig och ändå inte. Tycker inte heller att det är tillräckligt hårt att bara missa en match om Frölunda vinner imorn. Fast och andra sidan om Hjalmarsson skulle stängas av i en eventuell semifinal också så hade ju deras kommande motståndare "tjänat" på något som dom själva inte var inblandade i. Bara Malmö ska ha fördel av att Hjalmarsson är avstängd eftersom det var mot dom det inträffade. Om du förstår vad jag menar?
Citera
2019-03-30, 13:41
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Det är riktiga matcher, det som är osäkert är huruvida de spelas.
Citera
2019-03-30, 13:41
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Jag håller med dig och ändå inte. Tycker inte heller att det är tillräckligt hårt att bara missa en match om Frölunda vinner imorn. Fast och andra sidan om Hjalmarsson skulle stängas av i en eventuell semifinal också så hade ju deras kommande motståndare "tjänat" på något som dom själva inte var inblandade i. Bara Malmö ska ha fördel av att Hjalmarsson är avstängd eftersom det var mot dom det inträffade. Om du förstår vad jag menar?

Fast straff utdöms inte för att någon ska tjäna på det eller inte. Det utdöms som en konsekvens av ett handlande. Dvs, Hjalmarsson straffas. Inte Frölunda och Malmö vinner inte på situationen, det blir eventuellt en konsekvens av straffet men det ska ju inte ha någon bäring på beslutet.

Jag håller med JoshTee för övrigt, trams att stänga av någon på datum, bättre att säga faktiska matcher.
Citera
2019-03-30, 13:52
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Fast straff utdöms inte för att någon ska tjäna på det eller inte. Det utdöms som en konsekvens av ett handlande. Dvs, Hjalmarsson straffas. Inte Frölunda och Malmö vinner inte på situationen, det blir eventuellt en konsekvens av straffet men det ska ju inte ha någon bäring på beslutet.

Jag håller med JoshTee för övrigt, trams att stänga av någon på datum, bättre att säga faktiska matcher.

Självklart är det så, men att Hjalmarsson nu är borta är ju helt klart oavsett ett avbräck för Frölunda och något som motståndarna kan dra nytta av i fortsättningen. Det kan ju i vissa enstaka fall bli helt avgörande för utgången i en matchserie. Då är det egentligen inte mer än rätt att det eventuella avgörandet i det fallet då sker i matchserien mellan lagen som aktuell händelse utspelade sig. Vi i Färjestad hade ju chansen förra säsongen t.ex. att utnyttja att Skellefteå fick Lindström avstängd nästan hela kvartsfinalen, men lyckades ändå inte...

Det blir ju en helt annan grej i grundserien där du möter olika lag varje omgång. Då "tjänar" ju lag hela tiden på att en toppspelare hos deras kommande motståndare i matchen innan drog på sig en avstängning t.ex.
Citera
2019-03-30, 14:09
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

Jag förstår vad du menar och kan hålla med om det. Men då är avstängningarna under säsong helt fel enligt dig. Där är det sällan laget som drabbas som drar nytta av det.

Edit: Såg sen att du kommenterat det.
Senast redigerad av JoshTee 2019-03-30 kl. 14:13.
Citera
2019-03-30, 14:14
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hjalmarsson kommer inte missa någon av semimatcherna, oavsett vad.
Om Frölunda vinner imorgon (vilket jag tror de gör) så hinner datumet passera och han är spelklar till semin. Skulle de gå till 7 matcher så blir han klar för semin. Så Hjalmarsson kommer spela semin.
Men visst, kan hålla med om att det är konstigt system. Blir antagligen bara en match då Frölunda nog vinner imorgon.

Jag vet. Det jag tycker är fel.
Citera
2019-03-30, 14:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar och kan hålla med om det. Men då är avstängningarna under säsong helt fel enligt dig. Där är det sällan laget som drabbas som drar nytta av det.

Ja, det var som jag skrev i svaret till SweTech ovanför att i grundserien så är det oundvikligt att hålla det "rättvist" på det sättet. Samtidigt kan man ju inte strunta i avstängningar under grundserien bara för att det ska va på samma villkor för alla. I slutspelet finns dock möjligheten att koncentrera avstängningar till en enskild matchserie. Det är svårt det där. Det påstås ju ofta att det är en regelbok i grundserien och en annan i slutspelet.
Citera
2019-03-30, 14:31
Medlem
Ferross avatar
Kommer inte Hjalmarsson väldigt lindrigt undan med sina tre matcher? Han kommer in som tredjeman och träffar enbart i huvudet på en spelare som varken ser honom eller som kan försvara sig. Bland de absolut fulaste överfallen den här säsongen.

Jämför med t ex Shinnimin, som nyss fick tre matcher men i mitt tycke så är det han gör inte alls lika farligt och där finns det heller några försvårande omständigheter som t e x att komma in som tredjeman eller våld direkt mot huvudet.

Hade gärna sett åtminstone fem matcher på Hjalmarsson, det är ruggigt fegt och ful det han gör.

Självklart ska avstängningar vara matcher, inte datumbaserade. Det funkar i andra ligor, och det skulle funka i SHL också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in