2019-05-02, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Går inte att förneka att väldigt många utvisningar åt båda hållen har varit riktigt tveksamma, personligen tycker jag också att Frölunda har gynnas mer av det då deras spelare tydligen väger mycket mindre.

Sedan att domaren kompenserar när matchen är avgjort är en annan sak.
Det börjar gnällas lika illa här som i matchtrådarna när DIF är på väg att förlora. Där gnälls det på dommarna och sedan hånas Frölundas fans mest i stället för att fokusera på matchen.

Vore ju skoj om ni som gnäller kan peka på någon situation som det filmas på? Det har ju mest varit crosscheckingar som DIF har åkt ut på i Gbg. Inte lätt att stå upp när man blir nerklubbad i ryggen. Inte en enda trippning som varit tveksam (där man ev.kan falla lätt). Fakta är att DIF fått med sej mest utvisningar i Stockholm och Frölunda fått det i Gbg.
Citera
2019-05-02, 12:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Det börjar gnällas lika illa här som i matchtrådarna när DIF är på väg att förlora. Där gnälls det på dommarna och sedan hånas Frölundas fans mest i stället för att fokusera på matchen.

Vore ju skoj om ni som gnäller kan peka på någon situation som det filmas på? Det har ju mest varit crosscheckingar som DIF har åkt ut på i Gbg. Inte lätt att stå upp när man blir nerklubbad i ryggen. Inte en enda trippning som varit tveksam (där man ev.kan falla lätt). Fakta är att DIF fått med sej mest utvisningar i Stockholm och Frölunda fått det i Gbg.
Gnälls fyfan hela tiden, inte bara från DIF supportrar. Varje match är det domarna som gjort bort sig. Och alltid från förlorande lagets fans. Hur fan orkar folk? Måste vara extremt jobbig att vara så negativ och ha offerkoftan på sig hela tiden och bara inbilla sig en massa konspirationer och felaktiga domslut emot sig. Alla lag får med och mot sig. Live with it.

Annars har finalserien varit lika trist som slutspelet i övrigt. Vart är spänningen? En enda match har känts spännande. Match 4. Vart är situationerna? Händelserna? Kampen? Kan seriöst inte komma på någonting som stått ut i matchserien, eller i slutspelet överhuvudtaget. Händer liksom ingenting. Inget ont blod. Ingen kamp. Ingen fantastiskt underhållande eller spännande match. Så extremt dött. Vill man ens ha en match 7? Jag menar visst häftigt med en match 7 i finalserie men å andra sidan, ska det fortsätta vara lika tråkiga och ojämna matcher kan man lika gärna avsluta finalspelet ikväll så kan man fokusera på riktiga slutspelshockeyn än detta skämtet.
Citera
2019-05-02, 12:53
Medlem
Ferross avatar
Mycket snack om Ryan Lasch som slutspelets MVP, vilket jag tycker är lite märkligt.

Han var förvisso bra mot Malmö men sen var han ytterst medioker, snudd på usel, i semifinalen och står nu på noll poäng i spel 5mot5 under finalen med fem matcher spelade. I min mening är det inte tillräckligt för att anses vara "MVP".

Personligen tycker jag att Johan Mattsson och Max Friberg borde ligga bäst till. Friberg är min favorit till priset nu när Mattsson varit skadad och inte hittade samma nivå i finalen som han hade i semifinalen.
Citera
2019-05-02, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Mycket snack om Ryan Lasch som slutspelets MVP, vilket jag tycker är lite märkligt.

Han var förvisso bra mot Malmö men sen var han ytterst medioker, snudd på usel, i semifinalen och står nu på noll poäng i spel 5mot5 under finalen med fem matcher spelade. I min mening är det inte tillräckligt för att anses vara "MVP".

Personligen tycker jag att Johan Mattsson och Max Friberg borde ligga bäst till. Friberg är min favorit till priset nu när Mattsson varit skadad och inte hittade samma nivå i finalen som han hade i semifinalen.
Tja Lash facit är ju bara sådär.... :-) Final 6 matcher 6p, semi 5 matcher 4p.....
Det är tack vare honom vi har ett PP på 46.5% i finalen, dvs ganska avgörande....
Citera
2019-05-02, 15:00
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Tja Lash facit är ju bara sådär.... :-) Final 6 matcher 6p, semi 5 matcher 4p.....
Det är tack vare honom vi har ett PP på 46.5% i finalen, dvs ganska avgörande....

Säger aboslut inte att han är dålig, han är fantastiskt i PP, men jag tycker inte att är MVP sett till hela slutspelet.

I semifinalen kom 3 av hans 4 poäng i sista matchen när Frölunda vann med 6-2. På de andra 4 matcherna hade han 1 assist och var en icke-faktor. Jag tycker du gör det väldigt lätt för dig när du bara rabblar poäng.
Citera
2019-05-02, 15:06
Medlem
ycwms avatar
Citat:

Skulle säga att mycket är tackvare DIF också. Har ingen statistik men kan inte tänka mig något annat än att FBK och Skellefteå också hade väldigt bra PP statistik mot DIF. Vill dock minnas att DIF fick stopp på blödningen mot FBK sista matcherna. DIF har varit helt otroligt usla i powerplay och boxplay hela slutspelet
Citera
2019-05-02, 18:32
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Skulle säga att mycket är tackvare DIF också. Har ingen statistik men kan inte tänka mig något annat än att FBK och Skellefteå också hade väldigt bra PP statistik mot DIF. Vill dock minnas att DIF fick stopp på blödningen mot FBK sista matcherna. DIF har varit helt otroligt usla i powerplay och boxplay hela slutspelet

Man kan vara usel i i PP och BP, så länge man vinner matcherna spelar det ingen roll. Frölunda hade 6% i PP ett år dom vann SM-guld. Men visst, det underlättar om man är hyfsad i en man mindre eller mer.

DIF-vinst ikväll troligen efter så som det sett ut hittills.
Citera
2019-05-02, 19:00
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Man kan vara usel i i PP och BP, så länge man vinner matcherna spelar det ingen roll. Frölunda hade 6% i PP ett år dom vann SM-guld. Men visst, det underlättar om man är hyfsad i en man mindre eller mer.

DIF-vinst ikväll troligen efter så som det sett ut hittills.

SHL-slutspelet slutar ikväll. Mark my words
Citera
2019-05-02, 19:02
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96

Djurgården har ju stora delar av laget borta så det är ju inte otroligt att det blir som du säger ta bort era 3 bästa forward samt det bästa backen, så blir det lite jämnare.
Citera
2019-05-02, 19:14
Moderator
vfs avatar
Citat:

Enligt dig var det klart redan 27/4, det var fel, så därför ska man nog inte vara så säker i dag heller.
DIF har vunnit alla hemma i finalen

Citat:
Dör denna finalserie redan idag?
Jag tror det.

(FB) Shl 2018/2019
Citera
2019-05-02, 21:53
Medlem
BallaKlavas avatar
Sticker ut hakan och gratulerar Frölunda och Roger till guldet. Nu tar vi nya tag och gör livet surt för er 19/20.
Citera
2019-05-02, 21:55
Medlem
MartinStLouiss avatar
Vilken spelare är det som har flest SHL-titlar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in