2019-04-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Nu har jag inte hängt med i tråden så detta har kanske redan avhandlats: Visst har de särskilda fängelseavdelningar för äldre fångar? Så när gänget står i duschen är det ingen som ens orkar försöka något med tvålen.

Florida har över 17000 äldre fångar och har till och med anstalter för gamlingar, men de flesta kräver att man är allvarligt sjuk. Det finns en Work Camp för friska gamlingar, men Bosse skulle inte kunna bli placerad där eftersom det kräver att man inte är dömd för vissa brott, bland annat sexuella brott.

Jag minns att ökända Whitey Bulger, som var 89 och rullstolsbunden, flyttades till en vanlig (och mycket farlig) anstalt och mördades direkt. Han anlände kl. 22 och mördades före kl. 08. Det var i federala systemet.
Citera
2019-04-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Expressen publicerar utdrag ur filmat förhör.
https://www.expressen.se/nyheter/tv-profilen-i-forhoret-ett-helvetes-morker/

Finns den här videon att bevittna någonstans i sin helhet utan att den är censurerad?
Citera
2019-04-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Finns den här videon att bevittna någonstans i sin helhet utan att den är censurerad?

De fick hela videon, inte bara snuttar, av åklagarmyndigheten. Om en opixlad svensk tidning, som tex Fria Tider, skulle begära videon, skulle dom också få den, och då skulle vi alla kunna se den. Förmodligen hamnar den på youtube till slut.
Citera
2019-04-10, 18:21
Avstängd
konstapels avatar
Expressen kör en artikel idag med filmklipp från pojken som påstås (OBS! Bosse är inte dömd ännu) blivit antastad av Bosse.

https://www.expressen.se/nyheter/13-aringens-egen-bild-pa-tv-profilen-i-parken/

Tråkigt på en så lång och distingerad karriär som hans men han borde väl ha tillräckligt med pengar för att anlita bra advokater, eller?

edit/ fuck, pucktvåa.
Citera
2019-04-10, 18:50
Medlem
Som det är nu förbereder sig Bosse för rättegång inför en 12-person jury. Strategin är nog att presentera tillräckligt bevis så att åklagaren lägger ner fallet och Bosse kan åka hem. Jag tror de kommer att lyckas med det. Om det blir rättegång, behöver Bosse bara att en person i juryn inte är säker på att han är skyldig. Advantage Bosse
Citera
2019-04-10, 19:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
...

Tråkigt på en så lång och distingerad karriär som hans men han borde väl ha tillräckligt med pengar för att anlita bra advokater, eller?

...

Jo, han är ju en av få kommentatorer som fått en sång.

https://www.youtube.com/watch?v=WMYeYd6PFDY
Citera
2019-04-10, 19:55
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Som det är nu förbereder sig Bosse för rättegång inför en 12-person jury. Strategin är nog att presentera tillräckligt bevis så att åklagaren lägger ner fallet och Bosse kan åka hem. Jag tror de kommer att lyckas med det. Om det blir rättegång, behöver Bosse bara att en person i juryn inte är säker på att han är skyldig. Advantage Bosse
Tyvärr tror jag tvärtom. Bara att juryn ska se han springa omkring i tajta babykalsonger kommer sätta igång kräkreflexerna hos samtliga. Han är rökt och precis som mördaren Blattelito använder han ordet sur då han ska förklara. Att en gammal gubbe blir sur för att en unge gymnastiserar fel är sjukt. Sen kallar han honom för krulltott och påstår att han är sämre än tjejerna. Jag tror han får 15 år och blir förmodligen mördad. Pedofiler har låg status och speciellt i USA.
Citera
2019-04-10, 21:18
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Tyvärr tror jag tvärtom. Bara att juryn ska se han springa omkring i tajta babykalsonger kommer sätta igång kräkreflexerna hos samtliga. Han är rökt och precis som mördaren Blattelito använder han ordet sur då han ska förklara. Att en gammal gubbe blir sur för att en unge gymnastiserar fel är sjukt. Sen kallar han honom för krulltott och påstår att han är sämre än tjejerna. Jag tror han får 15 år och blir förmodligen mördad. Pedofiler har låg status och speciellt i USA.
Hur har han det med droger? Har han nyttjat tex pcp eller meth?
Citera
2019-04-10, 21:23
Medlem
Vad jag förstår är det Bosses ord mot pojken. Hans advokat kan säkert förklara bort något potentiellt inkriminerande han kan ha sagt i förhöret. Bosses största risk är om det blir en civil rättegång där bevisbördan är mycket lägre och han kan dömas till skadestånd. Tvivelaktigt dock att det blir ett civilt stämningsmål. Advantage Bosse.
Senast redigerad av 19nml28 2019-04-10 kl. 21:43.
Citera
2019-04-10, 21:45
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Om det blir rättegång, behöver Bosse bara att en person i juryn inte är säker på att han är skyldig. Advantage Bosse

men om 11 av 12 jurymedlemmar tycker han är skydig blir han väl dömd? jurymedlemmarna har väl inte veto-rätt?
Citera
2019-04-10, 21:47
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008

Är det verkligen så som att en "grand jury" vilket väl ändå är i det stadiet vi är får se sådan typ av bevisföring?

Jag är väl lika SVUNY-skadad som dom flesta men har dock ändå föreställt mig att dom får en kort sammandragning av ett tjugotal fall på en timme eller två och sen tar en snabb röstning till om åtal ska väckas eller inte. Jag har alltid föreställt mig detta som motsvarigheten till vår tingsrätt där lekmän får ha en röst om huruvida det är värt att processa om. Möjligtvis bättre då ingen dom fälls utan endast uppenbart idiotiska åtal exkluderas.

Jag kan mycket väl vara helt ute och segla så var gärna min GPS.
Citera
2019-04-10, 22:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
men om 11 av 12 jurymedlemmar tycker han är skydig blir han väl dömd? jurymedlemmarna har väl inte veto-rätt?

Det finns såvitt jag vet tre möjliga utfall om juryn är oenig:

- Fallet läggs ner och den åtalade går fri
- En uppgörelse (plea bargain) träffas med den åtalade
- En ny rättegång inplaneras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här