Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Vill man verkligen fylla fängelser med folk som knappt är kriminella och kanske inte uppfattar sig som brottslingar? Avvikande sexualitet är ju snarare en sjukdom/drift än brottsligt även om det är olagligt i allmänhetens ögon.
Knappt kriminella?
Ett syfte är att hålla dessa människor borta från samhället. I Bosses fall, om han vore bosatt i Florida, så skulle han få 15 års sex offender probation efter att han är frisläppt. Det är ganska stränga regler....
När det gäller barn under 12 är det livstids sex offender probation.
https://bhtampa.com/blog/florida-sex-offender-probation/
Det verkar som Sverige börjar luta mot att pedofili ska vara lagligt. Det har ju böglobbyn agerat för genom åren. Inte så mycket på senare, men på 70 o 80 tal.