2019-04-10, 07:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Får nog erkänna att jag inte blir så upprörd av dom här bilderna, tycker
det ser ganska säker ut.

Man är själv brottsling alltså på grund av hastighetsöverskridningar, felparkeringar och grillningar under eldförbud?
Citera
2019-04-10, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag är inte alls insatt i den juridiken men det här skulle kunna tyda på annat

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=6715259

EDIT: Jag sökte lite snabbt men hittade inget "bättre" alibi ( i tråden ) än inlägget från MV jag länkade till.

Arboga, man hoppas ju att ett sådant alibi inte blir ensamt avgörande. Skönt att minderåringen hade ett samvete. Det är väl de yngre som inte klarar av att hålla masken.
Citera
2019-04-10, 07:57
Medlem
Med tanke på den så kallade UW:s blogg som nu kommit upp i
tråden, så var det samma skribent TimFa som både planterade
den i tråden samt även bloggen RutsBok (numera lösenordsskyddade)
skriven av UW:s andra hustru MH - M*ll*n (*=a). Vilken innehöll en
hel del ilska och hat mot UW och mycket kritik mot LW.

Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Har inte varit så aktiv i den här tråden, vet därför inte om dessa uppgifter redan kommit fram (hittade åtminstone inte det i sökfunktionen).

Det ska eventuellt finnas en blogg som den mördade tjejens exman drev för sådär 3-5 år sen där han skrev om situationen med Lena. Tror den är efter skilsmässan??

https://vivereiam.wordpress.com/

Sorg? Bitterhet? Ilska?

Jag lämnar tolkningarna till er här i tråden.

Kan vara ett tips att ta skärmdumpar innan bloggen försvinner.
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Ni skriver många här som verkar veta mycket. Eller tror så. Säkert har ni också läst 2a exfruns blogg?? http://rutsbok.blogg.se
Citera
2019-04-10, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Undrar om slutsvängen eventuellt valdes för att först göra sig av med (det som senare kom att bli) ”fyndet” innan hemsmygandet?

Fyndet ja, vem tar med sig något från offret och slänger ut det i skogen? Varför inte bara lämna mordplatsen snabbt? Det finns en förslagenhet här som säger en del om GM!
Jag har en teori om att mobilen togs från BO redan i ett tidigt skede för att GM ville kolla kontakter t.e.x.
Senast redigerad av VigosRos 2019-04-10 kl. 08:37.
Citera
2019-04-10, 08:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Fyndet ja, vem tar med sig något från offret och slänger ut det i skogen? Varför inte bara lämna mordplatsen snabbt? Det finns en förslagenhet här som säger en del om GM!
Jag har en teori om att mobilen togs från BO redan i ett tidigt skede för att GM ville kolla kontakter t.e.x.

Det kanske var mobilen LW sprang ut efter men då vet jag inte om det går ihop med vittnet som hört två personer samtalandes på väg mot plankets håll?
Citera
2019-04-10, 08:49
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tycker att teorin där LW springer efter någon som lämnar bostaden
håller ganska bra, åtminstone som förklaring till den öppna dörren.

Ja, jag tror också att det kan ha varit så.

Jag tänker även att LW inte var nämnvärt rädd för GM om hon lämnade ytterdörren öppen/olåst. Strax innanför dörren finner man trappan upp till övervåningen där barn befann sig, om jag tolkat mäklarbilderna rätt.
Citera
2019-04-10, 08:52
Medlem
Citat:
Tycker du på allvar att åtgärden/handlingen "ta med sig något från offret och slänger ut det i skogen" vittnar om "förslagenhet"?
På allvar?
Du måtte skämta?!
Eller tänkte du bara inte tanken fullt ut?

Tack på förhand för ett uttömmande svar från dig!
Citera
2019-04-10, 08:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, jag tror också att det kan ha varit så.

Jag tänker även att LW inte var nämnvärt rädd för GM om hon lämnade ytterdörren öppen/olåst. Strax innanför dörren finner man trappan upp till övervåningen där barn befann sig, om jag tolkat mäklarbilderna rätt.

Enligt uppgifter som framkommit i tråden så var hon rädd för SD. Frågan är då hur hon skulle vågat bege sig ut med honom den kvällen?
Citera
2019-04-10, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det kanske var mobilen LW sprang ut efter men då vet jag inte om det går ihop med vittnet som hört två personer samtalandes på väg mot plankets håll?
Det ena utesluter inte det andra iof. GM kanske hade försökt få kontakt med LW och hon svarade inte. Kanske GM gick hem till LW och hon öppnade dörren samtidigt som hon hade en sms-konversation... GM tog telefonen och LW följde efter (stängde inte dörren). Till att börja med hade dom en inte alltför hög nivå på samtalet.
Citera
2019-04-10, 09:13
Medlem
Citat:
En spekulation är att föremålet var ngt som GM upptäckte att hen hade i handen efter handgemäng m BO. T.ex. hennes nycklar. Om det är så tyder det på chock hos GM. Hen märker plötsligt att föremålet är där och kastar det i skogen istället för ngn stans där det vore svårare att finna. JM skrev ngt kryptiskt om nycklar.
MV har antytt att mobilen kan ha använts för att, hur hen nu skrev, lägga ut villospår. Det vore verkligen förslaget. Men skulle SD lägga villospår utanför sitt hus?
Citera
2019-04-10, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det ena utesluter inte det andra iof. GM kanske hade försökt få kontakt med LW och hon svarade inte. Kanske GM gick hem till LW och hon öppnade dörren samtidigt som hon hade en sms-konversation... GM tog telefonen och LW följde efter (stängde inte dörren). Till att börja med hade dom en inte alltför hög nivå på samtalet.

Troligt! Hoppas att hon hann nämna för någon vem som stod utanför!
Citera
2019-04-10, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
En spekulation är att föremålet var ngt som GM upptäckte att hen hade i handen efter handgemäng m BO. T.ex. hennes nycklar. Om det är så tyder det på chock hos GM. Hen märker plötsligt att föremålet är där och kastar det i skogen istället för ngn stans där det vore svårare att finna. JM skrev ngt kryptiskt om nycklar.
MV har antytt att mobilen kan ha använts för att, hur hen nu skrev, lägga ut villospår. Det vore verkligen förslaget. Men skulle SD lägga villospår utanför sitt hus?

"ingen tror att man lägger pengarna under madrassen så då lägger man pengarna ... under madrassen"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in