2019-04-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jo, men det ska ju en del annat till också för att få andra alternativ än "huvudspåret". Frånvaro av alibi t.e.x.

Har du någon koll på dom andra närboendes alibin?
Citera
2019-04-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Ah, du tolkar MrBarnaby så?
Citera
2019-04-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Eller gått över motorvägen in i den skogen på andra sidan, d.v.s. skrikvittnets sida. MV sade ju att senare i utredningen kom det nya uppgifter om att någon setts på den sidan istället.

Det finns ju en gångväg på den sidan och den person bärgaren såg (nära planket?) kan ju ha tagit sig över närmaste bron för att han inte gillade uppmärksamheten från ev. bilister.
Citera
2019-04-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om SD är GM och valde att ranta hem till sin bostad den vägen efter dådet så verkar UW och NW tyvärr inte ha sett eller hört honom anlända, trots att de bor grannar. De sov förmodligen

Undrar om MGM verkligen tog ut slutsvängen som visas på kartan?
Citera
2019-04-09, 22:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Citat:
Ah, du tolkar MrBarnaby så?

Hehe, ja det var nog ungefär så jag menade, är det alltså det här som är alibit?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det vill säga att UW och NW ger varandra alibi, typ.
Citera
2019-04-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Hehe, ja det var nog ungefär så jag menade, är det alltså det här som är alibit?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det vill säga att UW och NW ger varandra alibi, typ.

Tror inte det räcker så, att anhöriga ger varandra alibi.
Citera
2019-04-09, 22:15
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Undrar om MGM verkligen tog ut slutsvängen som visas på kartan?

Undrar om slutsvängen eventuellt valdes för att först göra sig av med (det som senare kom att bli) ”fyndet” innan hemsmygandet?
Citera
2019-04-09, 22:17
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Tror inte det räcker så, att anhöriga ger varandra alibi.

Jag är inte alls insatt i den juridiken men det här skulle kunna tyda på annat

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=6715259

EDIT: Jag sökte lite snabbt men hittade inget "bättre" alibi ( i tråden ) än inlägget från MV jag länkade till.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-04-09 kl. 22:31.
Citera
2019-04-09, 22:28
Medlem
landbandys avatar
(Spekulation)

En sak som jag anar att UW och kanske även NW tyckte var riktigt besvärligt var nog att Lena ofta verkade passa på att fråga om tid för geocaching ,titt som tätt (blev hennes prio ett ); eftersom geocaching är en "direktsport" = att finna en gömma precis då den ges ut .Klurigt om ifall man är ensamstående och samtidigt har hand om barn samma vecka ,och barnen inte vill följa med ?
Detta kan ha gjort att de till slut tröttnade .... och blev redigt irriterade ...

Bara en tanke ?
Senast redigerad av landbandy 2019-04-09 kl. 22:42.
Citera
2019-04-09, 22:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation)

En sak som jag anar att UW och kanske även NW tyckte var riktigt besvärligt var nog att Lena ofta verkade passa på att fråga om tid för geocaching ,titt som tätt (blev hennes prio ett ); eftersom geocaching är en "direktsport" = att finna en gömma precis då den ges ut .Klurigt om ifall man är ensamstående och samtidigt har hand om barn samma vecka ,och barnen inte vill följa med ?
Detta kan ha gjort att de till slut tröttnade .... och blev redigt irriterade ...

Bara en tanke ?

Du sa att hennes yngste följde med ibland men jag kanske missuppfattade dig?
Det där med geocaching och "first to finds" verkar vara beroendeframkallande.
Citera
2019-04-09, 22:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du sa att hennes yngste följde med ibland men jag kanske missuppfattade dig?
Det där med geocaching och "first to finds" verkar vara beroendeframkallande.

Jao ,det är väl de som är så pass duktiga så att de ligger på topp ,tävlar om flest tagna cacher osv.
Tror inte barn tänker riktigt på det sättet ,de tycker nog det är skoj med någon speciell cachgömma ,kanske en grotta ,eller klättra i ett träd ,eller något annat kul ...att ALLTID springa iväg och leta ligger nog inte för dem ,eftersom de inte har det där beroendet än .
De har ju massa andra roliga saker att hitta på med kompisar i sin egen ålder .Det drar nog mer , eftersom presticetrycket (hur stavas det ?) inte finns hos dem ...

Tror att ordspråket " Mycket vill ha mer " - är lätt att hamna i när det gäller burkletandet ,både svårare gömmor och flera gömmor hägrar för en riktigt inbiten geocachare . har jag förstått ...
Senast redigerad av landbandy 2019-04-09 kl. 23:01.
Citera
2019-04-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation)

Bara en tanke ?

Ser att du har en spekulation men fastnar på på ditt ordval om "En sak jag anar". Är det något du hört via BO, att andra varit irriterade på hennes prioriteringar? Ser också att du redigerat bort din text (spekulation?) om BOs självvalda resa i anslutning till sonens födelsedag. Undrar samma sak där, om du hört något om åsikter kring det valet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in