2019-04-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation)

En sak som jag anar att UW och kanske även NW tyckte var riktigt besvärligt var nog att Lena ofta verkade passa på att fråga om tid för geocaching ,titt som tätt (blev hennes prio ett ); eftersom geocaching är en "direktsport" = att finna en gömma precis då den ges ut .Klurigt om ifall man är ensamstående och samtidigt har hand om barn samma vecka ,och barnen inte vill följa med ?
Detta kan ha gjort att de till slut tröttnade .... och blev redigt irriterade ...

Bara en tanke ?

Ja, det är nog inte alls en tokig tanke av dig. Det kan inte
alltid ha varit så lätt för UW om han hade något inplanerat
på de veckor som barnen bodde hos LW. Och som han då
blev tvungen att avboka med kort varsel för att göra LW
till viljes.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag tar det igen. LW hade inte förmågan att hantera ett nej. Det handlade inte om sex eller kärlek. Mina källor menar att det var just nej:et som kunde trigga henne. Gällande UW så kunde det handla om att hon med kort varsel ville att han skulle ha barnen fast det var hennes veckor. Att han var uppbokad med annat spelade ingen roll, hon ringde/smsade/mailade tills hon fick som hon ville eller att hon fick sista ordet. Vänner till LW har berättat (före den tragiska handlingen) att man försökt prata med henne om vissa saker och att deras upplevelse var att hon alltid ville ha sista ordet, även i skitsaker.
Men det jag egentligen besvarade var frågan om huruvida LW var besatt av SD. Det tror jag inte att hon var. Hon var besatt av att hon fick ett nej.
Citera
2019-04-09, 23:19
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ser att du har en spekulation men fastnar på på ditt ordval om "En sak jag anar". Är det något du hört via BO, att andra varit irriterade på hennes prioriteringar? Ser också att du redigerat bort din text (spekulation?) om BOs självvalda resa i anslutning till sonens födelsedag. Undrar samma sak där, om du hört något om åsikter kring det valet?

Nej någon åsikt omkring valet att resa så snabbt iväg efter att han fyllde år ,är bara något som jag själv tycker är lite fel på något sätt ,att geocachingen liksom styrde över hennes liv ,ungefär som när en brandman på jobbet självklart måste ge sig iväg på brand-utryckning om det larmas om brand i länet ,...men att fara iväg ifrån barnen bara för att genomföra ett antal burkgömmor ,är på något sätt aningens egoistiskt och inte direkt det man räknar med att en förälder prioriterar ,så tänker jag .Iallafall inte när det är förälderns vecka att ha hand om barnen(kanske var hennes lediga vecka ,inte vet jag ,suck.., har jag ju egentligen inte med att göra ,så...) ,men som sagt ,jag vet inte hur "ÄKTA" geocachare tänker ...

Jag är ju bara en " hobbygeocachare ", typ ibland så letar jag ,resten slappar jag ....och bryr mig inte ,om så hela världens bästa gömma skulle komma upp på tapeten ,som en jätte-FTF !!

Det stod tidigare i tråden att UW hade varit irriterad på hennes föräldraskap ,eftersom han tyckte att hon lämnade dem ofta själva ,och att storasyskonen fick agera mycket barnvakt åt henne när hon hade sina veckor ,något i den stilen

Det verkar som om Lena var en KRIGARE i att försvara sin rätt ! Något som verkade vara det absolut viktigaste för henne ! ? Rätta mig om jag har fel i min spekulation ?

Kanske det gick folk på nerverna ? Så att hon ibland låg riktigt risigt till i deras ögon ??
Senast redigerad av landbandy 2019-04-09 kl. 23:25.
Citera
2019-04-09, 23:29
Medlem
landbandys avatar
Men utav de saker som kan ha legat Lena i fatet rent beteendemässigt , kan väl ändå inte få en person att ta livet av henne? Eller ????
Senast redigerad av landbandy 2019-04-09 kl. 23:32.
Citera
2019-04-09, 23:46
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulationsidioti)
GO = (gärningsormen ) ...hoppas det var en ilsken huggorm som sålt smöret och tappat pengarna ,som var sur och tvär i största allmänhet , och som matsmältningen inte fungerade på , så att den var förstoppad och rent ut sagt helfarlig ,letandes efter någon älg att överfalla eller något annat levande ting , just för att få bli av med sin ångest över att vara en orm i blåsväder liggandes på fel sida utav motorvägen ,oförmögen att orka ringla sig över till rätt sida ......och råkade träffa på Lena mittti alltihopa ...

...orkar inte tänka mer på det här ,för det är för svårt att få ihop allt ....bye..

Tack för att du deltar i tråden. Dina spekulationer kring GM i detta inlägg är riktigt intressanta, anser jag. Den dubbelnatur som jag gissar gravt präglar GM blir tydlig i dina funderingar ovan, tycker jag. Rätta mig gärna om jag tolkat dig fel!
Citera
2019-04-10, 00:08
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för att du deltar i tråden. Dina spekulationer kring GM i detta inlägg är riktigt intressanta, anser jag. Den dubbelnatur som jag gissar gravt präglar GM blir tydlig i dina funderingar ovan, tycker jag. Rätta mig gärna om jag tolkat dig fel!

Det här händelsen som Lena utsattes för , är så hemsk , så det finns inte ord för det ......
Senast redigerad av landbandy 2019-04-10 kl. 01:04.
Citera
2019-04-10, 03:15
Medlem
Citat:
Ser att du har en spekulation men fastnar på på ditt ordval om "En sak jag anar". Är det något du hört via BO, att andra varit irriterade på hennes prioriteringar? Ser också att du redigerat bort din text (spekulation?) om BOs självvalda resa i anslutning till sonens födelsedag. Undrar samma sak där, om du hört något om åsikter kring det valet?

UW hade en blogg där han uttryckte just dom här åsikterna.
Man kan säga att han va skitsur på LW för att hon prioriterade burkar
framför barn.

Den här bloggen försökte man få till att det va en förfalskning, att den va feldaterad m.m..
Kommer inte riktigt ihåg om det bevisades något eller om det gissades bara.

Det har varit alldeles för många kullerbyttor å pusslande, alibin staplade på hög, redan från början när det gäller
UW å NW så jag litar inte på något som har kommit fram när det gäller dom.
Citera
2019-04-10, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag har försökt att förstå planlösningen vad gäller LW:s bostad efter att det nyligen i tråden länkats till mäklarsidor som visar den.

Sovrummen är belägna på övervåningen, i närheten av trappan som förbinder våningsplanen, vad jag kan se. Från övre plan verkar man kunna överblicka hall och ytterdörr relativt enkelt, tycker jag. Även stor del av undervåningen borde gå att överskåda om man på övervåningen befinner sig i närheten av trappan, tror jag mig kunna förstå.

Jag uppfattar det som om entrédörren och innetrappan är mycket närbelägna.

Om 1-3 (?) personer befann sig i sovrum på övervåningen när LW eventuellt fick ovälkommet kvällsbesök och lämnade hemmet finns det stor chans att någon hört och/eller sett detta från övervåningen, tänker jag.

Om LW hastade iväg utan att stänga/låsa ytterdörren, som i princip bl.a. verkar leda raka vägen till trappan (och därmed övre plan och barn), kan hon enligt mig inte ha varit rädd för GM.

Tycker att teorin där LW springer efter någon som lämnar bostaden
håller ganska bra, åtminstone som förklaring till den öppna dörren.
Citera
2019-04-10, 03:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Från SD,s Geo logg

Found it HerrTeamDavidsson found Traditional Cache Agust.

Sunday, 05 August 2018Västernorrland, Sweden
Under WIGen med ””mordlösning”” loggades denna snabbt och lätt. TFTC.

http://forumbilder.se/H7P16/a00705cc-c8a2-46fe-bd96-7d0c5bd58729

Man är allt ett J—-a ljushuvud!

http://forumbilder.se/H7P16/67b0e504-fb14-4137-9792-80b9d7ca440f

Trors eldningsförbud hindrar inget SD

http://forumbilder.se/H7P16/ba7b3e43-ea05-4123-b5c3-ed1754f053fb

Trots eldningsförbud utsätter han sin dotter för att göra kaffe till honom och ber andra barnet ta fotot

🙊 Stackars barn

Fotobevis som ljushuvudet själv har publicerat.
Citera
2019-04-10, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Hehe, ja det var nog ungefär så jag menade, är det alltså det här som är alibit?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det vill säga att UW och NW ger varandra alibi, typ.

Enligt vad som har kommit fram i tråden så var det väl ungefär där
det stannade till slut, efter en del vändningar å vinklingar hit å dit.
Citera
2019-04-10, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Fotobevis som ljushuvudet själv har publicerat.

Får nog erkänna att jag inte blir så upprörd av dom här bilderna, tycker
det ser ganska säker ut.
Citera
2019-04-10, 04:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
UW hade en blogg där han uttryckte just dom här åsikterna.
Man kan säga att han va skitsur på LW för att hon prioriterade burkar
framför barn.

Den här bloggen försökte man få till att det va en förfalskning, att den va feldaterad m.m..
Kommer inte riktigt ihåg om det bevisades något eller om det gissades bara.

Det har varit alldeles för många kullerbyttor å pusslande, alibin staplade på hög, redan från början när det gäller
UW å NW så jag litar inte på något som har kommit fram när det gäller dom.

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det var min första tanke oxå. Den känns extremt oseriös. Nyskapad av någon för att rikta misstankarna mot UW?

Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Min första tanke också, och är inte särskilt konspiratoriskt lagd (däremot rätt hemma i bloggmiljön). Reagerar mest pga småsaker men som tillsammans blir mer påtagliga.

Att avsändaren är en medelålders män är i sig rätt ovanligt, men finns givetvis ett gäng. Särskilt de som behöver skriva av sig. Känns dock väldigt skumt med så få inlägg i så fall, brukar finnas ett gäng i början när personen är motiverad och ändå har bemödat sig om att starta en blogg. De inlägg som finns tycks dessutom referera till saker läsaren inte vet något om (trodde jag skulle få back story genom att scrolla bakåt men icke).

Sen är det en gratis wordpress-sajt utan egen domän, vilket iof inte betyder något mer än att det är sjukt enkelt och snabbt att regga. Med en snabb koll via mobilen ser jag iaf inte att man använder några bloggfunktioner som taggar eller kategorier, sidan verkar inte inställd på svenska, och under "om bloggen" står malltexten kvar (This is an example of a page. Unlike posts, which are displayed on your blog’s front page...) Det ingår även i Wordpress grundfunktioner att man kan datera inlägg både bakåt och framåt i tiden.

Jag vet inte, det kan ju vara UW. Bloggen är som sagt inte uppenbart trollig, och har nyanser av viss humor och sorg. Tiderna verkar även överensstämma med skilsmässa och kalas. Så trollas det är ju denne skicklig på så vis..
Vill nog mest poängtera att det går att sno ihop en sån här sajt på typ 10 minuter, och att vi kanske inte ska ropa hej ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Om man kollar på web.archive.org (https://web.archive.org/web/*/https://vivereiam.wordpress.com//*) så ser man att filer första gången loggades på den domänen "Jun 3, 2015" så den är i a f inte skapad nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tror bloggen kommer från någon annan från början. Bloggnamnet känns kvinnligt.

Då vet vi ju med säkerhet att inläggen från 2013 är skrivna efteråt.

Edit:
Har precis läst blogginläggen igen, jag tror inte det är en man som skrivit. Det känns mer som en kvinnas sätt att uttrycka sig.

Näää, fake om du frågar mig.

Och då kommer så klart den stora frågan, varför skapa en fakeblogg och se till att den hittas av Flashback?

Citera
2019-04-10, 04:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hur ska jag veta när inläggen gjorts? Uppenbarligen är de i alla fall bakdaterade enligt detta inlägg.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Jag har ingen aning om varför någon gör sig ett sånt besvär men undrar varför och i vilket syfte.

Någon som hatar UW och vill att han ska misstänkas för mordet?

Eller GM som pekar på någon annan för att själv
slippa misstanke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in