Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Det stämmer att det inte letades i närheten av där Lenas kropp hittades, tyvärr. Det är ju det här som bland annat chefen för hundverksamheten kritiserat, att söken inte skedde i närområdet kring LWs bostad.
Även om mobilen pingades från ett annat håll så borde det vara standardförfarande att söka med hund med utgångspunkt från den försvunnes bostad, i mitt tycke.
Att hundsök går till på olika sätt vid rubricering ”försvinnande” och ”människorov” är kanske inte så underligt.
Jag förmodar att man har någon slags mall, modell som man utgår från när man arbetar.
Jag har förstått också att de två olika rubriceringarna innebär olika möjligheter när det gäller resurser. På så sätt är det inte effektivt att utgå från rubriceringen ” försvinnande” om resurserna är betydligt mindre än om man misstänker och rubricerar om till människorov.
Tycker att jag minns att PS sa att han utgick från att man börjat vid brevlådan och letat sig utåt.
Han om någon borde väl veta vilken arbetsmodell man arbetar utifrån?
Nu är jag ju varken polis eller utredare, men jag tänker mig att om jag skulle bli inkopplad på ett fall, så oavsett modell eller inte, skulle hag vilja sätta mig in i direkt vad som är gjort och vad som inte är gjort.
Har de inga ” överlämningsmöten”, rapporter eller någon slags briefing i vad som är gjort och vad man har/ inte har kommit fram till?
Tids nog får vi väl veta var felet uppstått.