2018-06-27, 18:54
Medlem
”Nån” har flyttat kroppen två gånger...

Hörde ”dödsskrik” på natten..
Han slog ihjäl henne hemma.
Hämtade bilen.
Körde iväg till vivalla skogen, för att välja det mest kriminella området i örebro. För att verka mest legit. (Om mobilen pingat där under försvinnandet).
Smart...
(Orka inte leta igenom 1000 sidor)
Ångrar sig, får ångest väl hemma, börjar fundera när vinruset lagt sig.

Hämtar henne igen senare, lägger tillbaka henne vid planket, för att nån ska hitta henne.
Kan vara tilltygad av fåglar/djur osv.
Han försöker vara normal och försöker flyga utomlands. För att om han stannar hemma, kommer folk börja undra varför, just nu när L*** är försvunnen..?
Samma sak om han skulle åka bort.
Det ställer frågor..
Det handlar om en ”smart” kille, fullblodspsykopat. Och bara av att titta på en utav de misstänkta, så är det väl uppenbart. Om inte kristi brud återuppstår.
Kul med spekulationer!
Senast redigerad av Dewho 2018-06-27 kl. 18:55. Anledning: Sista ordet glömde jag
Citera
2018-06-27, 19:04
Medlem
Reimers avatar
LGWP, s uttalande om fallet.

Citat:
Tveksam till att mannen döms

Trots att det dröjde flera dagar innan kroppen hittades menar Leif GW Persson att det borde finnas goda förutsättningar för att lösa fallet. Samtidigt finns det en risk att man inte kan styrka dödsorsaken. Han ställer sig tveksam till att den misstänkte mannen kommer att dömas.

– Enbart faktumet att de haft en tidigare relation räcker inte i det här läget. Den stora haken brukar vara att man inte kan styrka dödsorsak när offret legat ute så länge. Även om du är hundra på att personen har gjort det kommer det ändå leda till att han inte åtalas eller att åtalet ogillas, säger polisprofessorn i ”Nyhetsmorgon”.

https://www.expressen.se/nyheter/gw-teori-om-lena-fallet-jag-ringde-upp-springare/

Låter ju inte så positiv direkt och han nämner inget om alla de svar som förväntas från NFC.

Känns som om det här fallet går till ett "polisiärt uppklarat" men ingen som kan dömas men osvuret är bäst, det kan ju komma en öppning för utredarna.
Citera
2018-06-27, 19:06
Medlem
Browndawgs avatar
Leif GW uttalar sig i fallet;
https://www.expressen.se/nyheter/gw-teori-om-lena-fallet-jag-ringde-upp-springare/

Han verkar vara inne på att det är SD som är GM. "Så är det i 7-8 fall av 10".
Citera
2018-06-27, 19:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewho
”Nån” har flyttat kroppen två gånger...

Hörde ”dödsskrik” på natten..
Han slog ihjäl henne hemma.
Hämtade bilen.
Körde iväg till vivalla skogen, för att välja det mest kriminella området i örebro. För att verka mest legit. (Om mobilen pingat där under försvinnandet).
Smart...
(Orka inte leta igenom 1000 sidor)
Ångrar sig, får ångest väl hemma, börjar fundera när vinruset lagt sig.

Hämtar henne igen senare, lägger tillbaka henne vid planket, för att nån ska hitta henne.
Kan vara tilltygad av fåglar/djur osv.
Han försöker vara normal och försöker flyga utomlands. För att om han stannar hemma, kommer folk börja undra varför, just nu när L*** är försvunnen..?
Samma sak om han skulle åka bort.
Det ställer frågor..
Det handlar om en ”smart” kille, fullblodspsykopat. Och bara av att titta på en utav de misstänkta, så är det väl uppenbart. Om inte kristi brud återuppstår.
Kul med spekulationer!

Läs igen om tråden. Dödskriken skedde inte inomhus. Titta på en av de misstänkta? Det är bara en som är misstänkt, inte flera.
Citera
2018-06-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Enligt uppgifter i tråden, från bla MoralensVäktare, så pejlades LW:s mobil nordväst vid Vivallaskogen. Det ska vara anledningen till att LW:s kropp inte hittades av polisens hundförare.

Om en hund har varit vid bostaden och missat en död kropp, det finns inte en chans.
Det handlar om flera kilometer, eller en sjuk jävla motvind om de ska missa det

Fakta paus, eller Fanta Paus:
Och en afrikansk örn, kan se en surikat på 5 km’s avstånd.

Känns som nån har flyttat kroppen. . .
Citera
2018-06-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Läs igen om tråden. Dödskriken skedde inte inomhus. Titta på en av de misstänkta? Det är bara en som är misstänkt, inte flera.

Nej såklart inte.. han åkte väl fram till där det hände efter.
De har nog flera misstänkta än en tror jag. Men en är ganska mycket mer misstänkt.
Senast redigerad av Dewho 2018-06-27 kl. 19:20. Anledning: Det var två frågor ”tillrättavisningar”
Citera
2018-06-27, 19:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det stämmer att det inte letades i närheten av där Lenas kropp hittades, tyvärr. Det är ju det här som bland annat chefen för hundverksamheten kritiserat, att söken inte skedde i närområdet kring LWs bostad.
Även om mobilen pingades från ett annat håll så borde det vara standardförfarande att söka med hund med utgångspunkt från den försvunnes bostad, i mitt tycke.

Att hundsök går till på olika sätt vid rubricering ”försvinnande” och ”människorov” är kanske inte så underligt.
Jag förmodar att man har någon slags mall, modell som man utgår från när man arbetar.

Jag har förstått också att de två olika rubriceringarna innebär olika möjligheter när det gäller resurser. På så sätt är det inte effektivt att utgå från rubriceringen ” försvinnande” om resurserna är betydligt mindre än om man misstänker och rubricerar om till människorov.

Tycker att jag minns att PS sa att han utgick från att man börjat vid brevlådan och letat sig utåt.
Han om någon borde väl veta vilken arbetsmodell man arbetar utifrån?
Nu är jag ju varken polis eller utredare, men jag tänker mig att om jag skulle bli inkopplad på ett fall, så oavsett modell eller inte, skulle hag vilja sätta mig in i direkt vad som är gjort och vad som inte är gjort.

Har de inga ” överlämningsmöten”, rapporter eller någon slags briefing i vad som är gjort och vad man har/ inte har kommit fram till?

Tids nog får vi väl veta var felet uppstått.
Citera
2018-06-27, 19:42
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att hundsök går till på olika sätt vid rubricering ”försvinnande” och ”människorov” är kanske inte så underligt.
Jag förmodar att man har någon slags mall, modell som man utgår från när man arbetar.

Jag har förstått också att de två olika rubriceringarna innebär olika möjligheter när det gäller resurser. På så sätt är det inte effektivt att utgå från rubriceringen ” försvinnande” om resurserna är betydligt mindre än om man misstänker och rubricerar om till människorov.

Tycker att jag minns att PS sa att han utgick från att man börjat vid brevlådan och letat sig utåt.
Han om någon borde väl veta vilken arbetsmodell man arbetar utifrån?
Nu är jag ju varken polis eller utredare, men jag tänker mig att om jag skulle bli inkopplad på ett fall, så oavsett modell eller inte, skulle hag vilja sätta mig in i direkt vad som är gjort och vad som inte är gjort.

Har de inga ” överlämningsmöten”, rapporter eller någon slags briefing i vad som är gjort och vad man har/ inte har kommit fram till?

Tids nog får vi väl veta var felet uppstått.

Kloka funderingar! Att endast utgå ifrån att sök har skett från brevlådan och framåt utan att kontrollera att så verkligen har gjorts är väl en rejäl miss?

Att det finns interna problem hos polisen i Örebro är allmänt känt sedan flera år tillbaka. Hur dessa problem har inverkat (eller inte) på denna mordutredning är något vi i nuläget inte har vetskap om. Jag hoppas liksom du att vi får veta vilka eventuella fel som begåtts. Måtte fallet klaras upp!
Citera
2018-06-27, 20:00
Medlem
Har inte varit så aktiv i den här tråden, vet därför inte om dessa uppgifter redan kommit fram (hittade åtminstone inte det i sökfunktionen).

Det ska eventuellt finnas en blogg som den mördade tjejens exman drev för sådär 3-5 år sen där han skrev om situationen med Lena. Tror den är efter skilsmässan??

https://vivereiam.wordpress.com/

Sorg? Bitterhet? Ilska?

Jag lämnar tolkningarna till er här i tråden.

Kan vara ett tips att ta skärmdumpar innan bloggen försvinner.
Citera
2018-06-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Har inte varit så aktiv i den här tråden, vet därför inte om dessa uppgifter redan kommit fram (hittade åtminstone inte det i sökfunktionen).

Det ska eventuellt finnas en blogg som den mördade tjejens exman drev för sådär 3-5 år sen där han skrev om situationen med Lena. Tror den är efter skilsmässan??

https://vivereiam.wordpress.com/

Sorg? Bitterhet? Ilska?

Jag lämnar tolkningarna till er här i tråden.

Kan vara ett tips att ta skärmdumpar innan bloggen försvinner.

Intressant! Bra grävt..
Hur säker på att detta är UW som skrivit?
Citera
2018-06-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det stämmer att det inte letades i närheten av där Lenas kropp hittades, tyvärr. Det är ju det här som bland annat chefen för hundverksamheten kritiserat, att söken inte skedde i närområdet kring LWs bostad.
Även om mobilen pingades från ett annat håll så borde det vara standardförfarande att söka med hund med utgångspunkt från den försvunnes bostad, i mitt tycke.

Jag har gjort inlägg tidigare om hur svårt det är för hundar när det gäller hårda spår. Hunden ska hitta en spårkärna och dessutom riktningsbestämma den och är då underlaget asfalt och många har gått där så finns det inget "avvikande" som hunden kan följa upp.

Utanför entrén till L:s hus har hon och barnen gått många ggr och bekanta likaså. Troligtvis flera ggr den 14 maj.
Visst kunde polisen ha letat mer i närområdet både utan och med hund men närområdet blir så stort när man inte vet var man ska börja.
Pingandet av luren kom nog lägligt.
Citera
2018-06-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tänker på de förbluffande nya uppgifter som SD tydligen spridit. Antagligen för att försöka minska misstankarna mot honom själv. Kan vara klokt att inte återge ev desinformation feån honom eller hans vänner. Jag gissar att han antingen har förstorat en ev konflikt med den stackars sonen eller hävdat att han fortfarande hade en relation med LW (för att bortförklara DNA-fynd).
Själv tror jag mer på uppgifterna om att hon inte velat ha något att göra med honom efter trakasserier och bilincidenten utan försökt att hitta en ny partner. Vilket han kanske inte tolererade. Gissar att hon inte visste att han skulle dyka upp på Geocach eventet (som tummetott).
Chansen att hon inte visste det var 0%, hon visste med 100% säkerhet att hon skulle få träffa just SD!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in