Citat:
Ångest. Depressionen är en biprodukt av ångesten. Det enda jag är deprimerad över som inte har med ångest att göra är min skolgång. Sabbade skolan och mina gymnasiestudier, skolkade en massa. Ska plugga igen en distanskurs för att kunna få ut full examen nästa månad. Annars är jag deprimerad över att min ångest håller mig som gisslan i mitt eget hem. Mår skitdåligt av att gå ut och prata med andra, kan inte jobba även om jag så gärna vill ha ett jobb. Sover så jävla kasst också så jag vet inte om det kommer på fråga. Jag sover kanske lite mer än 20 timmar per vecka, men det är tack vare att jag kan ligga och lata mig tills eftermiddagen. Måste jag gå upp vid sju på morgon så blir det nog ingen sömn alls. Har läJag tycker alltid att dag 5 till 15 är bäst.. Får alltid honeymoon effekten. Känns som om jag går på MDMA. Depressionen och den sociala fobin är som bortblåst.
Vad lider du mest av? Depression eller ångest?
Finns det ingen medicin som har hjälp mot varken det ena eller det andra?
Vad lider du mest av? Depression eller ångest?
Finns det ingen medicin som har hjälp mot varken det ena eller det andra?
Har på papper diagnoserna GAD och social fobi men det är rättare sagt fobisk personlighetsstörning/AvPD jag lider av. Ej fått den diagnosen officiellt men det var det jag och psykiatrikern kom fram till egentligen. Har länge tänkt på att köpa Lyrica eller diazepam för att prova men jag försöker hålla mig borta från sånt. Törs inte bli beroende. Har prövat 4 antidepressiva nu. Escitalopram och fluoxetin kände jag inte ens av. Varken förbättring eller bieffekter. Mirtazapin blev jag som en sengångare och trög på. Fungerade inte i längden. Även där kände jag dock inte några förbättringar på. Nu Voxra. Känner mest ångest, ont i magen, svettas en jävla mycket vid intag av koffein, skakar och rycker lite i kroppen av den. Grov sömnbrist men ändå så känner jag mig inte trött när jag tar den. Svårare att somna också.