2019-04-09, 10:29
Medlem
Alltså, SE är homosexuell och har aldrig haft intresse för kvinnor.
Citera
2019-04-09, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av solento

Tror det är någon i tråden som medvetet vill vilseleda, enligt mig finns det bara 2 huvudmisstänkta där jag tror att dom gjorde det tillsammans, den ena kände lojalitet till den andra, mr P och B.
Citera
2019-04-09, 13:14
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Så, vad är problemet med det?
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Tror det är någon i tråden som medvetet vill vilseleda, enligt mig finns det bara 2 huvudmisstänkta där jag tror att dom gjorde det tillsammans, den ena kände lojalitet till den andra, mr P och B.
Ousch! Det gjorde ont ...
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Det räcker inte med att tro sig veta vem EVAS mördare är, utan konkreta bevis är det bara spekulationer från oss allvetare.
Det har snart gått 32 år sedan EVA mötte döden; ska vi då fortsätta tro oss veta vem som är skyldig till mordet eller ska vi snoka vidare tills vi verkligen vet vem det är?

Vi kan alla ligga i badkaret och runka till dess att PAJ erkänner mordet; det löser sig sa hon som sket i vasken.

Eller också fortsätter vi att lägga pussel på Flashback!
Citera
2019-04-09, 14:36
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ingen vet var haren hoppar”.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Göran_Lindberg_(polis)

Kommer du ihåg Göran Lindberg ”Kapten klänning”, en svensk jurist, rektor för Polishögskolan och länspolismästare. Han var en drivande kraft för att uppmärksamma problem kring könsdiskriminering, sexuella trakasserier och våld mot kvinnor, särskilt bland poliser.

Likt förbannat så döms Göran Lindberg för grov våldtäkt, våldtäkt, koppleri, misshandel, köp av sexuella tjänster, försök och medhjälp till sexköp.

Är det svar nog?
Citera
2019-04-09, 16:53
Avslutad
Citat:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Göran_Lindberg_(polis)

Kommer du ihåg Göran Lindberg ”Kapten klänning”, en svensk jurist, rektor för Polishögskolan och länspolismästare. Han var en drivande kraft för att uppmärksamma problem kring könsdiskriminering, sexuella trakasserier och våld mot kvinnor, särskilt bland poliser.

Likt förbannat så döms Göran Lindberg för grov våldtäkt, våldtäkt, koppleri, misshandel, köp av sexuella tjänster, försök och medhjälp till sexköp.

Är det svar nog?

Varför skulle en HS kille vilja våldta och mörda en kvinna ?
Tror knappast SE hade några känslor för Eva, möjligen vänskapliga.
Detta mord handlar om kärlek tror jag, kärlek som inte besvarades, eller svartsjuka.
Tror det finns två personer som verkligen vet vad som hände.
Citera
2019-04-09, 17:47
Medlem
Majsargotts avatar
Det var jag som skrev att SE är (enligt rykten) homosexuell. Jag har inte skrivit det för att vilseleda någon! Jag skrev vad som har sagts till mig! Om det stämmer eller ej, kan inte jag svara på!
Citera
2019-04-09, 18:21
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Varför skulle en homosexuell kille vilja våldta och mörda en kvinna?
Citat:

Är det svar nog?
Tydligen inte!
Citat:
Tror det är någon i tråden som medvetet vill vilseleda
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Det var jag som skrev att SE är (enligt rykten) homosexuell. Jag har inte skrivit det för att vilseleda någon! Jag skrev vad som har sagts till mig! Om det stämmer eller ej, kan inte jag svara på!
Lugn, BerraSWE syftade på mig och Ron.Frangu.

Dessutom så spelar det ingen roll om SE är gay eller inte, för homosexuella män kan mörda heterosexuella kvinnor utan att vilja våldta dem.

—-

Nu blev ju inte EVA våldtagen, så varför skulle inte en homosexuell kille vilja mörda en heterosexuell kvinna?
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-04-09 kl. 18:57.
Citera
2019-04-09, 20:00
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:

I det här fallet kvittar det om SE är homosexuell eller inte, en schizofren paranoid galning kan mörda precis vem som helst, ett barn, en åldring, en tonåring, en ung kvinna som Eva eller man.

När kom han enligt dig ut som homosexuell?
Menar du att han var öppet gay i en liten stad som Kramfors redan på -70 -80-talet? Det låter ganska osannolikt.
Risken för att det uppstår skvaller och ryktesspridning om en psykisk sjuk person på en liten ort är dock väldigt stor, i synnerhet om SE aldrig umgicks med det motsatta könet p.g.a. sin psykiska diagnos.

Har SE personligen berättat för dig att han är homosexuell?
Citera
2019-04-09, 20:43
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Tror knappast SE hade några känslor för Eva, möjligen vänskapliga.
Detta mord handlar om kärlek tror jag, kärlek som inte besvarades, eller svartsjuka.
Tror det finns två personer som verkligen vet vad som hände.

Sakta i backarna nu...
Att SE var intresserad av det motsatta könet bör man nog fortfarande utgå ifrån.
Man vet inte med säkerhet att SE är homosexuell, det kan vara ett rykte.

SE kan i sådant fall medvetet ha "kommit ut" som homosexuell strax innan 25/9 -87 eller en kort tid därefter för att undgå att bli misstänkt för det bestialiska sexmordet på skolkamraten Eva Söderström.

Ingenting är omöjligt i det här fallet.
Den utsatte enstöringen SE förlorade i sådant fall inget på att "komma ut" som homosexuell efter mordet -tvärtom! Det pratades och skvallrades ju redan så mycket om honom ändå på den tiden, det hela bidrog endast till att SE lyckades flyga under radarn och vilseleda både polisen och ortsborna.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-09 kl. 21:27.
Citera
2019-04-09, 21:01
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:

Jag har varit utanför PAJ's bostad på Björstagatan och kollat upp källarutgången på fastigheten. Den är belägen på högra kortsidan och man kan hur enkelt som helst backa upp en bil ända fram till källardörren! Jag skulle nog satsa mina pengar på att Eva mördades i PAJ's lägebhet och att man därefter lastade in Eva i bilen den vägen, via källarutgången.
Dom nybyggda husen mittemot fanns inte -87 så risken att bli sedd av någon var minimal. Dessutom skymde den uppbackade bilen hela dörren och källarutgången så det var alltså omöjligt att se vad som lastades in i en bil som stod parkerad där.
Citera
2019-04-09, 21:22
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:

Ja mycket talar för att det kan vara PAJ och BÅ, PAJ är gärningsman och BÅ blev mot sin vilja medgärningsman/medhjälpare.

Min alternativa gärningsman är SE, som passar perfekt in på teorin att mordet är utfört av en psykiskt sjuk person, en galning.

Några andra misstänkta finns inte enligt mig. Det är antingen PAJ i maskopi med älskarinnan BÅ (triangeldrama) eller SE den psykiskt sjuka, schizofrena skolkamraten till Eva som alltså än idag med jämna mellanrum klär ut sig i ridbyxor och ridstövlar och går runt på stan.

Det är bara att hoppas att man med hjälp av det bevarade DNA-spåret kan bringa klarhet i vem som är skyldig.
Citera
2019-04-09, 21:53
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Jag har varit utanför PAJ's bostad på Björstagatan och kollat upp källarutgången på fastigheten. Den är belägen på högra kortsidan och man kan hur enkelt som helst backa upp en bil ända fram till källardörren! Jag skulle nog satsa mina pengar på att Eva mördades i PAJ's lägebhet och att man därefter lastade in Eva i bilen den vägen, via källarutgången.
Dom nybyggda husen mittemot fanns inte -87 så risken att bli sedd av någon var minimal. Dessutom skymde den uppbackade bilen hela dörren och källarutgången så det var alltså omöjligt att se vad som lastades in i en bil som stod parkerad där.
Du slog huvudet på spiken där! De lastade in EVA i PAJS Volvo kombi från källarutgången. Men vad hände efter det att PAJ och BERIT dumpat EVAS kropp i Långbackens skogsdunge. Vem hjälpte dem? En tredje gärningsman cyklade till Bruket via Limstagatan. Är det ”vittnet” från korsningen som är den tredje gärningsmannen, GN? Ringde PAJ till GN? Kom GN hem till PAJ efter det att ANNELI hade lämnat samkvämen? Vilken relation hade grabbarna till varandra 1987? Nu blev det intressant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in