2019-04-08, 13:41
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Exakt. Den matchningen av erik Gustafsson är inte bra och tyder på att det inte finns bredd i truppen. Det är som att Luleå var 4 spelare på plan när Erik hade spelat i minuter. Håller helt enkelt inte långsiktigt i en lång serie, och än mindre för SM guld.

Ifall man bortser från de matcher som gått till förlängning så spelar Gustafsson ungefär som toppback i NHL sett till istid. Det är alltså en istid som en spelartyp som matchas mycket och som kan hushålla med sin energi är van vid.

Tror Luleå behöver göra en bra match nere i Göteborg imorgon för att vara med på riktigt. Kanske inte behöver vinst men behöver spela minst 60 minuter bra hockey.
Citera
2019-04-08, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Jo jag är med Frölunda fan. Så hjärtat säger nog sitt.
Luleå är väl framförallt favoriter pga av sitt utomordenkliga försvars spel, att lyckas bryta ner motståndarna match efter match med sin tråkiga hockey.

Låt oss bara hoppas..

Ja låt oss hoppas .
Vi ses i Scandinavium imorgon!
Citera
2019-04-08, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ifall man bortser från de matcher som gått till förlängning så spelar Gustafsson ungefär som toppback i NHL sett till istid. Det är alltså en istid som en spelartyp som matchas mycket och som kan hushålla med sin energi är van vid.

Tror Luleå behöver göra en bra match nere i Göteborg imorgon för att vara med på riktigt. Kanske inte behöver vinst men behöver spela minst 60 minuter bra hockey.

Visserligen är det så. Och Erik är en riktigt bra back. Det var bara den uppfattningen jag fick (visserligen amatör supporter) att Luleå matchade sina spelare för mycket samtidigt som Frölunda har en bredd i alla fyra kedjor.
Vi får se hur det går imorgon!
Citera
2019-04-08, 14:01
Medlem
SweTechs avatar
Ska bli intressant att se hur Djurgården inleder dagens match. Är väldigt nöjd med första 40 minuterna men tycker det var onödigt att släppa in dem i matchen i period tre. Vill hellre se fullt ös i 3 perioder där vi knäcker motståndarna så att dom kommer in i nästa match med tvivel än med känslan om att dom var på gång senast.
Citera
2019-04-08, 14:23
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ska bli intressant att se hur Djurgården inleder dagens match. Är väldigt nöjd med första 40 minuterna men tycker det var onödigt att släppa in dem i matchen i period tre. Vill hellre se fullt ös i 3 perioder där vi knäcker motståndarna så att dom kommer in i nästa match med tvivel än med känslan om att dom var på gång senast.

Jag tycker det ska bli intressant att se om Djurgården planerar att spela lika öppet och bjuda Färjestad på ytor som man gjorde i lördags. Det var en väldigt stor kontrast mot HV-serien där HV hela tiden låg på och försökte störa Färjestad och dra ner farten. Här fick man istället åka runt relativt ostört och spela ut. Passar den här upplagan av Färjestad som handen i handsken det.

Men jag tror inte att Djurgården är kapabla att spela så mycket annorlunda än man gjorde i lördags. Det är inget spelförstörande gäng. Deras högstanivå framåt är naturligtvis högre än det man visade upp senast dock.
Citera
2019-04-08, 14:27
Medlem
Sapperxs avatar
Ja kunde Frölunda döda Luleås 9-10(?) hemmamatcher i rad så ska väl Luleå kunna göra detsamma med Frölundas 12(?)i rad imorgon. Svårt att komma ihåg . Denna serie blir onekligen intressant.
Citera
2019-04-08, 14:33
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Jag tycker det ska bli intressant att se om Djurgården planerar att spela lika öppet och bjuda Färjestad på ytor som man gjorde i lördags. Det var en väldigt stor kontrast mot HV-serien där HV hela tiden låg på och försökte störa Färjestad och dra ner farten. Här fick man istället åka runt relativt ostört och spela ut. Passar den här upplagan av Färjestad som handen i handsken det.

Men jag tror inte att Djurgården är kapabla att spela så mycket annorlunda än man gjorde i lördags. Det är inget spelförstörande gäng. Deras högstanivå framåt är naturligtvis högre än det man visade upp senast dock.

Jag har en bra känsla men i dom matcher jag har sett med Djurgården under säsongen så har man haft en mycket bättre forecheck än senast och varit bra på att hålla ihop laget. Jag tror dom lider väldigt mycket av Josefssons skada och det dåliga självförtroendet i det offensiva spelet men också i BP. Tråkigt att dom inte kan ställa upp med bästa laget men sån är hockeyn vid den här tiden på året, gäller att ha en bred trupp och jag tänker inte gråta över vinster pga att motståndarna var skadade.
Citera
2019-04-08, 18:20
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
https://www.expressen.se/gt/sport/hockey/shl/stjarnan-hjalte-for-frolunda-pa-overtid/

Skönt att Bulan talar klarspråk rörande situationsrummet. Personligen kan jag inte se någon anledning till dess existens när man inte klarar av att göra enkla bedömningar eller som i detta fall helt enkelt skiter i att göra sitt jobb. Det är en match som pågår, en möjlig situation att granska och situationen i sig är rätt så jävla uppenbar. Situationsrummet misslyckas dock med detta och har gjort ett skitjobb i övrigt under slutspelet. Tillkom inte detta alternativ som ett stöd till domarna om denne skulle missa en situation?

Lärorik krønika av Sanny idag, en sak att vi inte är uppdaterade men Bulan borde ju faktiskt veta att situationsrummet "Stockholm" (en konspiration mot Norrbotten kan tänkas) inte längre är uppsøkande utan reaktivt. Detta på order av SHL-lagen.

Lite pinsamt faktiskt.
Citera
2019-04-08, 19:51
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Lärorik krønika av Sanny idag, en sak att vi inte är uppdaterade men Bulan borde ju faktiskt veta att situationsrummet "Stockholm" (en konspiration mot Norrbotten kan tänkas) inte längre är uppsøkande utan reaktivt. Detta på order av SHL-lagen.

Lite pinsamt faktiskt.

Pinsamt av bulan, han borde väl ha koll på det? Det var ju SHL-lagen som ville ha det på det viset.
Citera
2019-04-08, 19:55
Medlem
tcfmogs avatar
SHL är klubbarna så alla förändringar som SHL inför är för att klubbarna vill det.
Citera
2019-04-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Pinsamt av bulan, han borde väl ha koll på det? Det var ju SHL-lagen som ville ha det på det viset.

Bulan har kommit med pinsamma och direkt felaktiga kommentarer både efter förlusten mot Växjö och mot Frölunda. Har gått från hjälten till pajas. Släpp media och satsa på hockeyn istället!
Citera
2019-04-08, 20:55
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Bulan har kommit med pinsamma och direkt felaktiga kommentarer både efter förlusten mot Växjö och mot Frölunda. Har gått från hjälten till pajas. Släpp media och satsa på hockeyn istället!

Han gjorde en Mourinho och riktade fokus bort från laget. Kanske är det inte så många hos fansen som noterar att han klantade sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in