2019-04-09, 23:50
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Ni gjorde inga mål, sååå. Försvar är också en del av sporten.

Det spelar inte så stor roll. Frölunda fick in några slump-puckar, men det man ville ha ett kvitto på ikväll var att laget inte var lika slut som senaste OTn förutspådde. Det ser alltså bättre ut just nu än efter förra matchen. Hemmavinst på torsdag och det är game on igen.
Citera
2019-04-09, 23:53
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det spelar inte så stor roll. Frölunda fick in några slump-puckar, men det man ville ha ett kvitto på ikväll var att laget inte var lika slut som senaste OTn förutspådde. Det ser alltså bättre ut just nu än efter förra matchen. Hemmavinst på torsdag och det är game on igen.
Får hoppas det. Hejar på Bulan.
Citera
2019-04-10, 00:00
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Får hoppas det. Hejar på Bulan.

Något jag gillar med Brynäs-folket är att de gillar Bulan. Och att Jan Larsson gav oss Emil. Och Granström gillar jag skarpt. Förutom det är ni en gefla skitförening som kan dra åt helvete.
Citera
2019-04-10, 00:06
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Mot Frölunda.*

Ni blir ju utspelade.

Vet inte riktigt hur du definierar utspelade, men visst det såg inte bra ut i två perioder i match ett.
Citera
2019-04-10, 07:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Vet inte riktigt hur du definierar utspelade, men visst det såg inte bra ut i två perioder i match ett.

Det handlar om att vinna. Och det gör Frölunda.
Vinner ni inte imorgon slutar detta nog redan på lördag med 4-0 i matcher.
Citera
2019-04-10, 07:17
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Ska bli spännande på torsdag, Luleå måste vinna och effektiviteten måste upp.
Igår tycker jag egentligen att det bara var Connollys kedja som lyckades skapa något offensivt på insidan, övriga spelare tycktes lite bekväma och valde yttersida och att vända upp för att spela mot släpande 3a eller back efter ingång.

Jag hoppas absolut att Luleå lyckas ta match 3 på torsdag, vill att den här serien ska bli lång, helst några långa OT nätter också..

Citat:
Något jag gillar med Brynäs-folket är att de gillar Bulan. Och att Jan Larsson gav oss Emil. Och Granström gillar jag skarpt. Förutom det är ni en gefla skitförening som kan dra åt helvete.

.. och kaffet smakar illa också..
Citera
2019-04-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ska bli spännande på torsdag, Luleå måste vinna och effektiviteten måste upp.
Igår tycker jag egentligen att det bara var Connollys kedja som lyckades skapa något offensivt på insidan, övriga spelare tycktes lite bekväma och valde yttersida och att vända upp för att spela mot släpande 3a eller back efter ingång.

Jag hoppas absolut att Luleå lyckas ta match 3 på torsdag, vill att den här serien ska bli lång, helst några långa OT nätter också..

.. och kaffet smakar illa också..

Gevalia?
Citera
2019-04-10, 10:11
Bannlyst
Citat:
Slumppuckar? Så det beror inte alls på att Frölunda varit det bättre laget i det 2 första matcherna?

Tycker personligen att när Frölunda drar upp tempot som första 10 i 2a perioden så har Luleå svårt att hänga med. Motsvarande när Luleå försöker dra upp tempot så lyckas Frölunda stå emot.
Citera
2019-04-10, 11:56
Medlem
Citat:

Nääää nu tror jag det är den kognitiva dissonansen som spökar. Luleå ser ju visst lite slitna ut på sina håll, annars hade de nog vunnit gårdagens match. Den lilla spänsten saknas alltför ofta, som ju behövs i slutspel där det krävs lite mer. Jag hoppas på Luleå men tycker det ser väldigt mörkt ut. Bortse inte heller från att Luleå i grunden redan har lite att kämpa med på det mentala.

Nä, 4-0 är är närmare än 2-1.
Citera
2019-04-10, 13:20
Medlem
Sapperxs avatar
Citat:
Var andra målet av westerholm en slumppuck? Luleås två mål i slutet av första matchen och även sigalets första igår, det är slumppuckar.
Citera
2019-04-10, 13:25
Medlem
Sapperxs avatar
Citat:
Och sen den mest uppenbara slumppucken av alla, det tredje målet för Frölunda i första matchen
Citera
2019-04-10, 13:35
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sapperx
Var andra målet av westerholm en slumppuck? Luleås två mål i slutet av första matchen och även sigalets första igår, det är slumppuckar.

Nu är det inte mig du svarar men jag skulle gissa att med "slumpen" här menas att Lundqvist är helt slut, fuskar med backcheckingen och stannar på offensiv blå när han inte borde gjort det. Han är ju inte direkt känd för att vara någon som vanligtvis struntar i att jobba. Vanligtvis så är han ju med hemåt och då blir det inget mål för Frölunda i den där sekvensen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in