2019-04-08, 14:51
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Hur kommer det sig att jag har sett kvardröjande strimmor efter flygplan från China Air, Qatar, Emirates och Aeroflot?

Menar du att dessa bolag jobbar åt Nato?
Eller var det måhända vanliga k-strimmor jag såg?

Troligtvis vanliga k-strimmor. De kan också ligga kvar, men inte alls lika länge som chemtrails(aluminium, barium, stratium)

Inte bara ligger chemtrails kvar längre, de kan också bilda en form av otäck "molntyp" som inte har typiska klarvita fluffiga egenskaper, inte heller mjuka naturliga slöjaktiga egenskaper.

Chemtrail-"moln" ser mer ut som ett tunt gråaktigt lager, nästan som ett "lock". Som ett delvis transparent och artificiellt dis som skär av upplevelsen av blå himmel och gult solljus. Vetskapen om vad det är för skit där uppe gör det inte bättre.

Typiskt rekryterar man piloter från andra länder när man sprutar, för att piloten inte ska känna känslomässiga band till landet, tex en Polack i England, en Amerikan i Tyskland osv..
Citera
2019-04-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia

Troligen(dock inte helt bekräftat) så tankas planen med chemtrails på en hemlig flygbas i Portugal, på västkusten. De drar ut nattetid eller tidig gryning.
Jahaja - det var ett påstående som heter duga det! Men hur stämmer det med den vanliga anklagelsen att det är vanliga kommersiella flygbolag som sprider "chemtrails"? SAS, Sabena, Lufthansa, KLM och Finnair är några av bolagen som har anklagats i olika omgångar. Flyger SAS-planen till Portugal på natten innan de flyger från Stockholm på morgonen? Märkligt att ingen verkar ha sett dessa extraflygningar.

Det hela har tydligen pågått i 15 år. Hur kan det komma sig att ingen journalist har fått tips om detta eller sett det själv? Var tillverkas denna "chemtrails"-vätska och hur transporteras den till denna hemliga flygbas? Det måste röra sig om hundratals ton VARJE DAG. Varför har ingen sett detta på 15 år?
Citera
2019-04-08, 14:58
Medlem
madtops avatar
Citat:
Troligtvis vanliga k-strimmor...

Så du anser att det finns både k-strimmor och "chemtrails"?
Hur ser man skillnad på dem?

Citat:
De kan också ligga kvar, men inte alls lika länge som chemtrails...

Varför inte då? Vi vet ju att vanliga moln kan ligga kvar hur länge som helst. varför kan inte moln skapade av fukten i avgaserna ligga kvar lika länge?

Citat:
Inte bara ligger chemtrails kvar längre, de kan också bilda en form av otäck "molntyp" som inte har typiska klarvita fluffiga egenskaper,...

Det låter som om du beskriver slöjmoln (cirrusmoln). De har funnits i miljontals år....
Citera
2019-04-08, 15:03
Medlem
Återigen ett fantastiskt påstående som inte går ihop med de vanliga anklagelserna från "chemtrails"-kramarna:
Citat:
Typiskt rekryterar man piloter från andra länder när man sprutar, för att piloten inte ska känna känslomässiga band till landet, tex en Polack i England, en Amerikan i Tyskland osv..
Tydligen särskilda piloter som kör "chemtrails"-planen (enligt dig).
Har någon av dessa piloter avslöjats under dessa 15 år?
Har någon av dem trätt fram och berättat vad som (enligt dig) pågår?
Citera
2019-04-08, 15:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Flygplan har inte funnits så länge, utan c:a 150 år. När man observerar plan som släpper ifrån sig vita strimmor som sprider ut sig och bildar det du kallar "slöjmoln" så är det helt klart att det är chemtrails,

Nja, de som faktiskt är insatta, t.ex flygbransch och meteorologer, hävdar att det är helt vanliga slöjmoln som bildas när luften är mättad med fukt.

Förklara varför det inte kan röra sig om vanliga moln.
Citera
2019-04-08, 18:03
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Förutom det nedanstående så väntar jag fortfarande svar och kommentarer från Belavia på det inlägg jag skrev 14.12 idag. Eller är Belavia svarslös?

Nej, alla meteorologer och andra forskare är helt överens om att slöjmoln (cirrus) har funnits betydligt längre än det har funnits flygplan.

Även jag har förnekat förekomsten av "chemtrails", och på det sättet sökt motverka och besvara dumheten i den här tråden. Kan du inte tala om för läsarna hur många inlägg jag har skrivit?

Du och dina gelikar är verkligen helt otroliga. Vet inte om ni trollar, är blinda, eller jobbar för någon Stat/Nato via NGOs i syfte att sprida desinformation.

Tror du att kondesstrimmor ligger kvar i dagar och breder ut sig till moln? Vill ni inte se eller vad är grejen?

Haha, ni tjatar om argument, finns bokstavligen tusentals artiklar och klipp på nätet, men det räcker med två ögon som tittar upp, det är liksom färdigsnackat redan där.

Eller förekommer chemtrails i någon slags annan/parallell dimension så att bara vi som vet att de finns, ser de fullkomligt övertydliga spåren från CT. För det är verkligen så sjukt tydligt.

Ungefär som att ha en diskussion om solen finns eller inte. Man pekar ut den, och ni BA: Hur vet du att det är en sol, hur vet du att det inte är en ljus-reflexionspunkt. Det är typ på den nivån.

VARFÖR. SER. NI. INTE???

Jag är också blåögd(bokstavligen) och har varit godtrogen och naiv, men världen är inte så god som vi vill tro och som vi själva (förhoppningsvis) är.

Dags att ta ett litet rött piller? Smakar beskt men sanningen gör dig fri.
Senast redigerad av Belavia 2019-04-08 kl. 18:09.
Citera
2019-04-08, 18:15
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Du och dina gelikar är verkligen helt otroliga. Vet inte om ni trollar, är blinda, eller jobbar för någon Stat/Nato via NGOs i syfte att sprida desinformation.

Tror du att kondesstrimmor ligger kvar i dagar och breder ut sig till moln? Vill ni inte se eller vad är grejen?

Haha, ni tjatar om argument, finns bokstavligen tusentals artiklar och klipp på nätet, men det räcker med två ögon som tittar upp, det är liksom färdigsnackat redan där.

Eller förekommer chemtrails i någon slags annan/parallell dimension så att bara vi som vet att de finns, ser de fullkomligt övertydliga spåren från CT. För det är verkligen så sjukt tydligt.

Ungefär som att ha en diskussion om solen finns eller inte. Man pekar ut den, och ni BA: Hur vet du att det är en sol, hur vet du att det inte är en ljus-reflexionspunkt. Det är typ på den nivån.

VARFÖR. SER. NI. INTE???

Jag är också blåögd(bokstavligen) och har varit godtrogen och naiv, men världen är inte så god som vi vill tro och som vi själva (förhoppningsvis) är.

Moln består av vattendroppar precis som kondensationsstrimmor gör så det är inte ett dugg konstigt att kondensstrimmor breder ut sig till moln.
Citera
2019-04-08, 18:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
... men det räcker med två ögon som tittar upp, det är liksom färdigsnackat redan där.

Hur i helvete kan det vara "färdigsnackat"?

Både du och jag ser strimmor. Du tror det är frågan om en världsomspännande konspiration där "de" (oklart vilka) sprejar himlen med "det" (oklart vad) med syftet "därför" (oklart varför). Och du har exakt noll bevis för ditt påstående.

Jag, Greenpeace, Naturskyddsföreningen, flygbranschen, meteorologer och 99 miljoner andra hävdar att det är kondensationsstrimmor som uppstår när vattnet i avgaserna kyls ned och kondenserar.

Varför i hela världen tror du det är "färdigsnackat"? Du och andra foliehattar är ju ett gäng dårar som springer omkring och pekar i skyn på vanliga k-strimmor - självklart tar ingen normal människa er på allvar.

Citat:

VARFÖR. SER. NI. INTE???

VI SER! Men vi vet att det är frågan om k-strimmor.

Citat:

Det finns inga röda piller... det är en film...

Citat:
Vet inte om ni trollar, är blinda, eller jobbar för någon Stat/Nato via NGOs i syfte att sprida desinformation.

Tanken har aldrig slagit dig att det kanske är du som är blind, vilseledd, lättlurad och otroligt naiv??

Vad är din förklaring till att det bara är tokiga foliehattar som tror på chemtrails? Vad är din förklaring till att t.ex Greenpeace och Naturskyddsföreningen avfärdar chemtrails som en konspirationsteori?
Senast redigerad av madtop 2019-04-08 kl. 18:38.
Citera
2019-04-09, 00:50
Medlem
Citat:
Greenpeace och Naturskyddsföreningen utmanar inte miljöhot om de ligger i konflikt med elitens intressen.

Även om dessa föreningar inte är i total maskopi med djupa staten/eliten så är de definitivt kontrollerade via "belöning/piska" modellen.

De får belöning i form av ekonomiskt stöd för att kämpa för det som leder massorna bort från elitens förehavanden, som exempelvis fokusera på koldioxidutsläpp(Greta-effekten).

Medan de får smaka på piskan om de skulle kasta ljus på tex chemtrails, det kan t.o.m innebära fara för livet. Men oftast behöver inte "piskan" användas då de som styr dessa föreningar du nämner, alltså de som sitter i toppen av Greenpeace och likande organisationer, är redan fullt ut korrumperade och vet vad som gäller.
Ett antal påståenden. Vad har du för bevis för dem? (Retorisk fråga. Du har inga bevis alls.)

Citat:
I så fall är jag en foliehatt, och jag har 113 i IQ(Riktigt test i lokal hos Mensa, inte något fånigt test på nätet där alla får typ 150 i IQ).
Jag har gått genom ett stort antal IQ-tester. Varje test har hamnat runt IQ 140. Jag har också testats i den s k stanine-skalan och har varje gång hamnat i stanine 9. Vad det betyder får du själv undersöka. Men försök inte slå mig i huvudet med en IQ-test.

Ditt inlägg visar klart och tydligt att en person som påstår sig ha IQ 113 kan säga rena dumheter.

Citat:
Kallar du Ole Dammegård en foliehatt?
Ja, i det här fallet då han dillar om "chemtrails".

Citat:
Detta trots att inget samtids-narrativ någonsin har varit en sann beskrivning av verkligheten. Sett i backspegeln är det alltid foliehattar som har haft rätt när man i retrospektiv tittar på det facit som tornat upp sig med tiden.
Nej, de allra flesta som varit foliehattar har haft totalt fel. Några enstaka har haft rätt, men "chemtrails"-kranmare kommer aldrig att vara bland dem.

Jag konstaterar också att du fortfarande inte har presterat ett enda svar på mitt inlägg från 14.12 igår. Och inte på inläggen från 14.56 och 15.03 heller. (Rent dravel är inget svar.)
Senast redigerad av pewana 2019-04-09 kl. 01:04.
Citera
2019-04-09, 07:19
Moderator
OT raderat.
Diskussionen om vad en "foliehatt" är kan tas i denna tråd: (FB) Vad finns i huvudet på debunkers och foliehattar? (mod)

/Moderator
Citera
2019-04-09, 19:59
Medlem
Citat:
Svaret är NEJ! på alla de där påståendena.

Citat:
Jag ser kondensstrimmor som ibland ligger kvar länge. Lika länge som moln. Och det är inte konstigt, kondensstrimmorna ÄR moln.

Citat:
Haha, ni tjatar om argument, finns bokstavligen tusentals artiklar och klipp på nätet......
Det finns massor med idiotier på nätet. Fyra exempel: jorden är platt, raketer fungerar inte i rymden, Obama är en rymdödla, samt "chemtrails" finns.
Seriös vetenskaplig information ges i seriösa vetenskapliga tidskrifter. På nätet kan vilken idiot som helst lägga vilka idiotier som helst. Och det gör dom också!

Citat:
……men det räcker med två ögon som tittar upp, det är liksom färdigsnackat redan där.
Beskriv hur du med ögonen ser skillnad på kondensstrimmor och det du kallar "chemtrails".

Citat:
De förekommer inte alls.
Men gör mig förvånad: Bevisa att "chemtrails", förklara hur de sprids och berätta hur transporterna till planen sker. Hittills har ingen lyckats på de snart 15 år som tråden har funnits.

Citat:
Snacket om "chemtrails" befinner sig på mycket lägre nivå än det där exemplet!

Citat:
VARFÖR. SER. NI. INTE???
Jag ser utmärkt, och detsamma som du ser. Och jag har sett precis likadana strimmor i årtionden. Och jag har i alla år sett att de ibland ligger kvar länge.
Citera
2019-04-10, 17:44
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pietas
Varför låtsas du vara idiot?

Det sägs alltså på väderrapporten att det är "slöjmoln" medan jag själv kan konstatera att de bildas från utsläpp av flygplan.

Det är alltså fullständigt uppenbart att väderrapportörerna inte talar sanning!

Media ljuger!

Ja uppenbarligen madtop pewana med flera också!

Citat:
Ursprungligen postat av madtop

Det låter som om du beskriver slöjmoln (cirrusmoln). De har funnits i miljontals år....

Chemtrails är ju ämnet i tråden, inte slöjmoln! När flygplan släpper ut långa strimmor som efter en stund ser ut som "slöjmoln" så är de ju ändå inte "slöjmoln".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in