2019-04-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Det finns alltid undantag (Ochoa, Barthez, m fl) men kommer Pettersson hålla internationellt med tanke på hans längd?

För dålig koll på honom (förutom att han har varit bra i AS i både HBK och Norrköping) för att känna till om han t ex har en spänst som mer än väl kompenserar för hans längd.
Funderat på det med men han verkar göra sig mycket större än vad man förväntar sig av en grabb på 182cm eller vad han nu är idag.

Sen är han grym på fötterna(utespelare längre än standard för målvakter) och bra reflex-räddare så han hade vart intressant annars.

Men ja, Linnér & Dahlberg har definitivt bättre målvaktsgener så sätt
Citera
2019-04-04, 00:36
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hopf har brutit kontraktet med Ankaragücü och är klubblös sedan i början av mars. En återkomst till Allsvenskan är väl det känns som mest rimligt just nu.

Det hade jag missat helt.

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Det finns alltid undantag (Ochoa, Barthez, m fl) men kommer Pettersson hålla internationellt med tanke på hans längd?

För dålig koll på honom (förutom att han har varit bra i AS i både HBK och Norrköping) för att känna till om han t ex har en spänst som mer än väl kompenserar för hans längd.

Jag är färgad som Peking-supporter vad gäller Pettersson, men rent i allmänhet så är det klart att en målvakt kan vara riktigt bra även om man bara är runt 180. Det krävs mer och är svårare, bara. En legendar som Iker Casillas har ändå bara fyra centimeter på Pettersson, liksom. Victor Valdes är 183 cm lång, likaså David Ospina. Exempelvis.

Vad gäller Pettersson så är hans största svaghet spelet i luftrummet. Tänker då i första hand på hörnor och inläggsfrisparkar. I övrigt är han i alla avseenden en toppmålvakt i Allsvenskan redan nu, och vad gäller reflexer och spel med fötterna är han redan nu bland det bästa vi har i Sverige.

Han och Linnér har goda möjligheter att leta sig in i landslaget framöver.
Citera
2019-04-04, 20:12
Bannlyst
John Guidetti fick starta senaste hemmamatchen mot Altetico madrid, men gjorde då inga mål. Då blev det såklart bänken i kvällens match borta mot sevilla. Går fortsatt tufft för John.. folk trodde väl han skulle stänka in mål nu efter att han petat in ett mål mot ligans sämsta lag för några veckor sedan haha.

Nej Johns landslagstid bör vara ett minne blott
Citera
2019-04-04, 20:38
Medlem
Med tanke på hur belägrae Sveriges box blir emellanåt så ställer jag mig tveksam till att Pettersson taktiskt passar in i landslaget. Vi behöver ha målvakter som kan plocka inlägg. Det är viktigare än att vara snabb på linjen, för vi släpper inte till många farliga avslut längst marken med vårt nuvarande spelsystem. (I och för sig såg vi ju väldigt annorlunda ut mot Rumänien och Norge så vi är kanske på väg att ändra spelstil).
Citera
2019-04-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Med tanke på hur belägrae Sveriges box blir emellanåt så ställer jag mig tveksam till att Pettersson taktiskt passar in i landslaget. Vi behöver ha målvakter som kan plocka inlägg. Det är viktigare än att vara snabb på linjen, för vi släpper inte till många farliga avslut längst marken med vårt nuvarande spelsystem. (I och för sig såg vi ju väldigt annorlunda ut mot Rumänien och Norge så vi är kanske på väg att ändra spelstil).
Anledningen till att vi såg annorlunda ut denna samling var visserligen p.g.a skador och nyckelspelare borta.

Men ja, en målis som är trygg i luften hade definitivt vart bra. Även Olsen boxar och flaxar onödigt nojjigt där ibland vilket ställer till det.
Citera
2019-04-07, 17:17
Bannlyst
Isak målskytt mot Ajax. Sam Larsson målskytt idag.

Endel spelare fortsätter sina fina former. John Guidetti satt fast på bänken hela matchen idag.
Citera
2019-04-07, 18:22
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan
Isak målskytt mot Ajax. Sam Larsson målskytt idag.

Endel spelare fortsätter sina fina former. John Guidetti satt fast på bänken hela matchen idag.

Och Berg har fortfarande sand mellan tårna. Och Ola surfar.

Solklart vilka som ska lira framåt.
Citera
2019-04-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Och Berg har fortfarande sand mellan tårna. Och Ola surfar.

Solklart vilka som ska lira framåt.
Va nämner du Ola för? Han är inte ens med i landslaget längre haha.

----

En annan som har fin form på senaste är Forsberg. Han fick stå över en match p.g.a känningar igen men kom tillbaka senast och stog för ytterligare 1 mål och 1 assist.
Citera
2019-04-13, 15:17
Bannlyst
Guidetti fast på bänken även idag! Imponerande
Citera
2019-04-13, 18:23
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan
Guidetti fast på bänken även idag! Imponerande

Detta trots underläge (och torsk) också...
Citera
2019-04-19, 16:44
Medlem
Dags att överge 442.

--------------Olsen
Krafth--Jansson--Lindelöf--Augustinsson
--------------Ekdal-----------
-Hiljemark-----------Olsson
------------Forsberg-----------
-------Claesson--Quaison----

Ekdal ska vara regista. Möjligen Jakob Johansson istället för Hiljemark för att få ett mer balanserat defensivt mittfält. Det är dags att pensionera Granen och cementera mittbackslåset PONNE--Lindelöf.
Citera
2019-04-19, 22:54
Medlem
Ett rikigt trumfkort för Janne Andersson är Johan Larsson.
Vissa spelare kan ju tända till av och få förtroende i ett landslag när det saknas i klubblaget.

Nu vet jag inte anledningen till att han inte spelar i guingamp, men i superligan dominerade han fullständigt, och det är det inte många spelare som gör överhuvudtaget.

Han är också av typen att sprida en härlig energi och lojalitet, så han o ponne står för hjärta och energi, vnl och ludde för balansen.

... helst av allt hade jag velat hitta ngn annan mittback än både granen och ponne även om jag är svag för deras karaktärer och vad dom gjort för oss. Men kommer inte på någon bättre.
Senast redigerad av ignorethem 2019-04-19 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in