Citat:
Om det gick att iscensätta ett såpass stort och komplicerat teaterstycke, då undrar ju jag varför så spektakulärt? Om man har stora resurser och möjligheter, varför inte bara förgifta honom? OP dör i sömnen i egen säng eller faller ihop på jobbet i framkallad hjärtinfarkt? Ingen polisutredning, ingen uppståndelse. Bara, jahaja, han var ju nästan 60 och stressade så det var ju så det skulle gå.
Det är här det hela faller på sin orimlighet. Konspirationer är sällan särskilt märkliga. Det här är så överdrivet fantasifullt att man bara baxnar.
Det är här det hela faller på sin orimlighet. Konspirationer är sällan särskilt märkliga. Det här är så överdrivet fantasifullt att man bara baxnar.
Varför inte bara döda OP?
Tja, det förutsätter ju att de som ville ha bort honom också var mentalt kapabla att döda en person, direkt eller indirekt. CL, AG, SA, KOF, var de kapabla att få en oskyldig människas blod på sina händer, samvetslösa?
Ponera att OP var förvirrad och att det snabbt förvärrades, var han då lämplig att åka till Moskva och förhandla om intressen viktiga för rikets säkerhet? För att inte tala om den säkerhetsrisk OP var om någon fick veta att han hade hiv och eventuellt också manliga sexuella kontakter, sånt var big no-no på den tiden.
Var kommer det där ifrån om att lösningen finns i obduktionsprotokollet?
Rimmar väldigt bra med ett fingerat mord. Är väl inte det optimala om den obducerade inte hade skottskador och dessutom inte var OP, inte säkert att ens någon har obducerats, men ett protokoll går ju alltid att skriva ändå.
Angående AH och hennes story så rimmar det också bra, hon får inte berätta om detaljer, vore kanske inte så bra om hon avslöjade att det inte var OP som låg där, teaterblod och den mördade OP andades.
Jag tror inte att Hedberg har rätt, dock är det väldigt underhållande, dessutom har han fått ihop en story som är mer vattentät än någon hitintills har lyckats med i den här tråden.
Ponera att Hedberg har rätt, då är det bara att gratulera de inblandade till världshistoriens mest lyckade blåsning, jag skulle inte klandra dem, det viktigaste var trots allt att få bort OP från scenen.