2019-04-06, 09:08
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Om det gick att iscensätta ett såpass stort och komplicerat teaterstycke, då undrar ju jag varför så spektakulärt? Om man har stora resurser och möjligheter, varför inte bara förgifta honom? OP dör i sömnen i egen säng eller faller ihop på jobbet i framkallad hjärtinfarkt? Ingen polisutredning, ingen uppståndelse. Bara, jahaja, han var ju nästan 60 och stressade så det var ju så det skulle gå.

Det är här det hela faller på sin orimlighet. Konspirationer är sällan särskilt märkliga. Det här är så överdrivet fantasifullt att man bara baxnar.

Det är så orimligt att det är löjeväckande
Citera
2019-04-06, 09:27
Medlem
FurirRevaers avatar
Ja det är ju det. Likadant med salig Krantz alltmer utstuderade scenarior. Varför krångla till det? Det är inte ett avsnitt av Morden i Midsomer.

Någon är förbannad på OP men är inte nära nog eller sofistikerad nog att ordna med en liten olycka. Det enda vapen som står till buds är en revolver. Hade det varit en kniv hade det blivit så istället.

Inte supermärkvärdigt. Passar in på ensam galning likaväl som en mindre konspiration hyfsat nära OP. Men inte ända inpå. Då hade det hela sett annorlunda ut.
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Citera
2019-04-06, 09:57
Medlem
SGDFs avatar
Hedberg är bra.

Ser folk detta sjuka, kan man även kvickna till från ex.vis polisspåret.
Citera
2019-04-06, 12:59
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Hedberg är bra.

Ser folk detta sjuka, kan man även kvickna till från ex.vis polisspåret.

Är det någon som för ett spår med polis är det väl Hedberg???!
Citera
2019-04-06, 13:56
Medlem
DVDetektivens avatar
Citat:
Är det någon som för ett spår med polis är det väl Hedberg???!
Hedberg är en förvillare av rang måntro vad han får betalt för att sprida denna dynga...
Citera
2019-04-06, 15:05
Medlem
Citat:
Jag hänger inte riktigt med i Hedbergs resonemang. Det ska erkännas.
Menar han att Jan Olof Strandberg bytt plats med Palme inne på Skandia, för att sedan ligga och spela död på mordplatsen utan puls eller andning, och med blodet forsande ur mun och näsa.
Någonstans där faller det väl definitivt?
Eller lät han sig skjutas på riktigt?
Jan Olof Strandberg lever väl så vitt jag vet.
Åtminstone var han med i en TV serie som hette ”Goda grannar” som spelades in bra många år efter mordet.

Det finns så mycket tok, och det är meningslöst att bry sig.
Citera
2019-04-06, 15:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Menar han att Jan Olof Strandberg bytt plats med Palme inne på Skandia, för att sedan ligga och spela död på mordplatsen utan puls eller andning, och med blodet forsande ur mun och näsa.
Åtminstone var han med i en TV serie som hette ”Goda grannar” som spelades in bra många år efter mordet.

Det enda intressanta är hans framgångar och hans uppbackning.
Citera
2019-04-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det enda intressanta är hans framgångar och hans uppbackning.
Folk gillar sånt, och det fyller väl ett hål möjligen.
”Var och en blir salig på sin fason” brukade min kloka mormor säga.
Citera
2019-04-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay

Hedbergs "föreläsning" har över 90 000 visningar på Youtube av nån outgrundlig anledning. Jag tvingade mig igenom en entimmes intervju med karln så jag kan beskriva det i korthet. Om inte annat så sparar det kanske tid åt nån.

Den socialdemokratiska ledningen beslutade att det bästa var att OP som hade aids och började bli en belastning på alla möjliga sätt fick bli martyr. Detta beslutades på mötet på Korsika.
Ansvariga för planering och genomförande var Holmér, Ebbe C, Lidbom och Schein.
Björn Rosengren fanns på plats på Grand för att se till att OP inte backade ur. OP fick efter bion kalla fötter varpå Rosengren tryckte upp honom mot fönstret på bokhandeln och fick honom att tänka om.
I butiken Sari stod en civilklädd polis och signalerade när det var dags att gå. Utanför Dekorima stod A Avsan och signalerade till dubbelgångarna när det var dags att gå. Sen möts dom utanför entrén till Skandia där dubbelgångarna vänder om och paret Palme slussas genom Skandia mot en väntande bil av Anette K, men ve och fasa då dyker den gode Engström upp och riskerar att förstöra alltihop vilket sen är orsaken till att han av Holmér blir kallad elefanten i porslinsbutiken och blir persona non grata.
Nåväl, dubbelgångarna fortsätter mot Dekorimahörnan och där blir Strandberg "skjuten" med en startpistol och på något sätt får man tydligen hål på blodampuller och blodpåsar som han har innanför västen.
Ambulansen som vinkas in är givetvis med i planeringen och där hoppar Lisbets dubbelgångare nr 1 in. Samtidigt står ambulans nr 2 redan på Sabb och i den ligger nån nyss avliden stackare som liknar OP tillsammans med Lisbets dubbelgångare nr 2. Den riktiga Lisbet sitter i en polisbil vid Odenplan och förbereder sig för att byta av sin dubbelgångare nr 2 på Sabbatsberg. Det är alltså tre Lisbet i omlopp vid halvtolv tiden. Det byts och transporteras kappor hittan och dittan på nåt sätt som jag inte begriper. Att det inte är OP som ligger på operationsbordet upptäcks inte eftersom Lisbet hindrar polisen att göra en likbesiktning, men Valverius ska enligt Hedberg ha yttrat att det här är inte Palme, han är för kort och för tjock.
Eftersom Helin sitter på ledningscentralen blir det bara ett begränsat områdeslarm så bilen med OP hinner från stan. Rikslarmet fördröjs så att OP hinner sätta sig på planet med slutdestination Frankrike och Emma Rotschilds slott.
Det är ännu värre än så här men det är teorin i korthet.
Senast redigerad av cherryfive 2019-04-06 kl. 17:07.
Citera
2019-04-06, 17:10
Medlem
p.norths avatar
Haha.. Vilka sjuka fantasier
Aids? och att Emma väljer att fly med en 3 barns pappa som har aids 😆 sjukt.
Enda jag är lite brydd över är L.P agerande
Hysteriskt och skrikande osv.. Sen att hon säger "förresten, jag är också skjuten" men men.. Man kanske beteer sig väldigt konstigt då nå sånt händer, chockad?!
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Hedbergs "föreläsning" har över 90 000 visningar på Youtube av nån outgrundlig anledning. Jag tvingade mig igenom en entimmes intervju med karln så jag kan beskriva det i korthet. Om inte annat så sparar det kanske tid åt nån.

Den socialdemokratiska ledningen beslutade att det bästa var att OP som hade aids och började bli en belastning på alla möjliga sätt fick bli martyr. Detta beslutades på mötet på Korsika.
Ansvariga för planering och genomförande var Holmér, Ebbe C, Lidbom och Schein.
Björn Rosengren fanns på plats på Grand för att se till att OP inte backade ur. OP fick efter bion kalla fötter varpå Rosengren tryckte upp honom mot fönstret på bokhandeln och fick honom att tänka om.
I butiken Sari stod en civilklädd polis och signalerade när det var dags att gå. Utanför Dekorima stod A Avsan och signalerade till dubbelgångarna när det var dags att gå. Sen möts dom utanför entrén till Skandia där dubbelgångarna vänder om och paret Palme slussas genom Skandia mot en väntande bil av Anette K, men ve och fasa då dyker den gode Engström upp och riskerar att förstöra alltihop vilket sen är orsaken till att han av Holmér blir kallad elefanten i porslinsbutiken och blir persona non grata.
Nåväl, dubbelgångarna fortsätter mot Dekorimahörnan och där blir Strandberg "skjuten" med en startpistol och på något sätt får man tydligen hål på blodampuller och blodpåsar som han har innanför västen.
Ambulansen som vinkas in är givetvis med i planeringen och där hoppar Lisbets dubbelgångare nr 1 in. Samtidigt står ambulans nr 2 redan på Sabb och i den ligger nån nyss avliden stackare som liknar OP tillsammans med Lisbets dubbelgångare nr 2. Den riktiga Lisbet sitter i en polisbil vid Odenplan och förbereder sig för att byta av sin dubbelgångare nr 2 på Sabbatsberg. Det är alltså tre Lisbet i omlopp vid halvelva tiden. Det byts och transporteras kappor hittan och dittan på nåt sätt som jag inte begriper. Att det inte är OP som ligger på operationsbordet upptäcks inte eftersom Lisbet hindrar polisen att göra en likbesiktning, men Valverius ska enligt Hedberg ha yttrat att det här är inte Palme, han är för kort och för tjock.
Eftersom Helin sitter på ledningscentralen blir det bara ett begränsat områdeslarm så bilen med OP hinner från stan. Rikslarmet fördröjs så att OP hinner sätta sig på planet med slutdestination Frankrike och Emma Rotschilds slott.
Det är ännu värre än så här men det är teorin i korthet.
Citera
2019-04-06, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Haha.. Vilka sjuka fantasier
Aids? och att Emma väljer att fly med en 3 barns pappa som har aids 😆 sjukt.
Enda jag är lite brydd över är L.P agerande
Hysteriskt och skrikande osv.. Sen att hon säger "förresten, jag är också skjuten" men men.. Man kanske beteer sig väldigt konstigt då nå sånt händer, chockad?!

Nja det är ju bara Engström som hävdar att hon sa så och han har ju visat sig inte vara den mest pålitliga källan direkt.
Citera
2019-04-06, 17:26
Medlem
p.norths avatar
Oki, hans trovärdighet är lika med 0.01%
Tack, då kan man glömma S.E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem