Citat:
Ursprungligen postat av
CapsLock99
Tittade på denna intervju ikväll, för att reflektera kring de små detaljer Özz faktiskt släppte vid intervjuns start så här drygt ett år efteråt.
Özz gör fortsatt inget storstilat intryck. Om det var en stund sedan du såg den titta igen, kanske den mest märkliga intervju som gjorts i SVT.
Se en hårt sminkad och uppblåst Özz Nujen prata timeshare, svåger och att han inte på någotvis är ansvarig för det han äger eller vad som försiggår på dessa ägor. Özz försöker också sänka nivån på objektet det sk sommarhuset. I verkligheten är det ett 1300 nyrenoverade kvadratmeter stort komplex med utrymmen som kan härbärgera minst ett 50-tal personer, tagit lång tid och många balter och uzbeker för dess färdigställande med stora svarta pengar inblandat.
https://youtu.be/f9yQV1HTaKs
Tack, CapsLock. Bra att få en påminnelse som jag sett fram emot. Men du var före mig. Jag menar alltså att den här intervjun var upprinnelsen till det som senare kommit fram. Den tidigare diskussionen om Katerina J och offentliggörandet av de ca 85.000 till Akilov var ju också en slags början, men vem som läckte eller inte är helt oväsentligt i den här historien. Och jag håller inte heller med om att Katerina var fel mottagare. Hon offentliggjorde uppgifterna så snabbt hon kunde. Ingen MSM-media hade reagerat så snabbt. Aldrig.
Att hon blivit s.k. "brunsmetad" av PK-media är också oförsvarligt och bara dumt. Hon är en alternativ röst som har egna åsikter och är helt fri att framföra dessa.
Nåväl, UG-intervjun med JJ var ju den tändande gnistan. Något av det värsta jag sett på Statstelevisionen. Och efter den: jag och många andra med mig började nysta i vilka fastigheter det rörde sig om. Googlade Tingstäde så fort vi kunde.
Men kom ihåg att det värsta i UG-intervjun skedde efter ordinarie programtid. Man kunde se fortsättningen bara på SvT Play, eller hur? Hur SvT fixade så att endast vi med lite vana vid Internet kunde se resten......inga gamla 80-åriga sossar.
I intervjun med Özz hävdar han att det är hans, systerns och svågerns hus. Lögn. Det är han och systern som äger skolhuset och sockenmagasinet privat. Men Gazelligården äger hans företag, Nujen Media AB.
Och det är ju där det eventuella eventet (med medlemmar från ROA Sthlm AB ?) kan äga rum, dvs de runt 24 personer som kan bo i i det f.d. Projektilmagasinet, numera omdöpt till Villa Zetterling och som hyrs ut för runt 30 papp i veckan på AirBnB och HomeAway.
Svågern Rickard är den som ordnar uthyrningen. Debbie stod också som kontaktperson, ända tills jag hittade infon och länkade hit. Då försvann hon blixtsnabbt.
Jag har tidigare sammanställt bolagen i konglomeratet. Ett tips för de som sällan kollar upp bolag, eller har anledning till det, kan vara att besöka portalen allabolag.se. Förutom bokslut, styrelse, revisor kan man också läsa bolagsordningen, dvs. det dokument som anges för Bolagsverket för vilken verksamhet man avser att bedriva. Detta för att ordnas in i ett register för olika verksamhetsformer. En mycket omfattande och diger bolagsordning är för mig ett tecken på att man vill ha fria tyglar. Om man exempelvis anger IT-tjänster i samband bostadsförvaltning. så innebär det ju att man kan hävda att alla mobiler, paddor och laptops ingår i rörelsen. Osv...bara ett exempel.
Hyrfrid AB:
Verksamhet & ändamål
Företaget skall bedriva konsultverksamhet inom ekonomi, finansiering, juridik, redovisning, revision, företagsledning, marknadsföring samt IT (närmare bestämt avseende hård- och mjukvara, nätverk, systemutveckling, ADB samt kommunikationsteknologi), förvaltning av fast egendom och värdepapper, finansiella tjänster (dock ej sådan verksamhet som avses i bankrörelselagen eller lagen om finansieringsverksamhet) ävensom därmed förenlig verksamhet. Företaget skall även ängna sig åt promotion, underhållning, event marketing, reklamverksamhet, konstutställningar och konstförvaltning ävensom idka därmed förenlig verksamhet.
Svensk näringsgrensindelning
68203
Uthyrning och förvaltning av egna eller arrenderade, andra lokaler
Svågern har alltså avvikit från detta bolag. Pekpinne från höga herrar/kvinnor på Telia Company.
Många läser här.