Citat:
Det första, ang skäl för uteslutning ur Advokatsamfundet:
Det håller jag med om och jag hoppas att din och min åsikt delas av folkflertalet!
Att ha advokat-titel innebär ju bl a ett så stort mått av samhälleligt förtroende, så dessa personer, alltså advokater, kan utan att visiteras, få träffa grovt kriminella på häkten och i fängelse. Vi har alltså gemensamt gett advokater ett enormt förtroende, så när nån av dem, t ex Debbie Nujen, inför nämnden sitter och ljuger dem rakt upp i ansiktet för att slingra sig ur en självförvållad, allvarlig belägenhet, så är det ett mycket grovt övertramp!
Nästan fullt i klass med hur nämnden låter sig luras av kollegan, Debbie Nujen..
(det fetade)
Vid ett första påseende: javisst!
Men nu är ju saken, såvitt vi vet, inte utredd av polis/säkerhetspolis, så det kan ju mycket väl hända att de 75 tkr:na faktiskt är en del i en terrorfinansiering.
Inte för att det i nuläget kanske är särskilt sannolikt, men eftersom allt -precis ALLT!- i den här sörjiga smeten stinker korruption, fiffel och genuin ohederlighet, så kan vi inte vara säkra på nånting öht.
Därför måste utredning ske!
Det håller jag med om och jag hoppas att din och min åsikt delas av folkflertalet!
Att ha advokat-titel innebär ju bl a ett så stort mått av samhälleligt förtroende, så dessa personer, alltså advokater, kan utan att visiteras, få träffa grovt kriminella på häkten och i fängelse. Vi har alltså gemensamt gett advokater ett enormt förtroende, så när nån av dem, t ex Debbie Nujen, inför nämnden sitter och ljuger dem rakt upp i ansiktet för att slingra sig ur en självförvållad, allvarlig belägenhet, så är det ett mycket grovt övertramp!
Nästan fullt i klass med hur nämnden låter sig luras av kollegan, Debbie Nujen..
(det fetade)
Vid ett första påseende: javisst!
Men nu är ju saken, såvitt vi vet, inte utredd av polis/säkerhetspolis, så det kan ju mycket väl hända att de 75 tkr:na faktiskt är en del i en terrorfinansiering.
Inte för att det i nuläget kanske är särskilt sannolikt, men eftersom allt -precis ALLT!- i den här sörjiga smeten stinker korruption, fiffel och genuin ohederlighet, så kan vi inte vara säkra på nånting öht.
Därför måste utredning ske!
Instämmer definitivt i att det stinker korruption, fiffel och genuin ohederlighet. Jag vet att tråden rätt tidigt var inne på terrorfinansiering och det fanns några mer eller mindre sannolika omständigheter för det. Sedan har tråden utvecklats bort från den tanken. Naturligtvis borde det utredas också, men om vi utgår från att det endast handlar om 75.000 svart så tycker jag att det faktum att Debbie arbetar som asyladvokat och använder asylsökande att jobba svart på hennes sommarstuga är extremt illa. Nu gissar jag att det handlar om väsentligt mer än 75.000,- svart också. Det finns ingen anledning att smutsa ner sig för 75.000 på ett 4-6 miljoners jobb, allra minst om man har miljoninkomster och avser skära guld på skattebetalarnas bekostnad.
Tack för att ni håller ångan uppe i tråden!